Ik zoek wat nieuws maar wat

gtrx

Ingeburgerd
Ik heb : yamaha cs1x - virus B - Akai S2000 -
Behinger MX 3282a mixer-
Behinger Virtualizer pro -
Behinger ultrafex pro -
Digitech studio s 100
yamaha 15 band EQ
Geluidskaart Maudio delta 1010

Muziek soort trance/techno

Ik heb dit spul nu zo'n 3 jaar niet meer gebruikt maar wil er weer mee beginnen.
Ik gebuik nu het meest de virus met de sampler.De cs1x staat buiten het veld.

Nu heb ik altijd een probleem gehad met de kick snare claps enz (samplen)
Nu dacht ik van een drum computer Boss DR880.
En aangezien de strings lead enz alleen uit de virus komt heeft deze het ook wel een moeilijk ermee
De cs1x gebruik ik niet omdat het geluid er niet bij past.
De S2000 heb ik ook me vraag tekens bij want het geluid wat je sampled klinkt ook anders als het orgineel ?????

wat kan ik nu het best er bij gaan kopen :
drumcomputer Bijv boss DR880 (is deze geschikt voor trance techno ?)

Workstation bijv Korg TRITON LE (is deze geschikt voor trance techno ?

Of een goede Sampler (MPC 2000) ?

R VIsser

Wat is je budget?
Als je een echte ouderwetse techno freak bent, Misschien een TR-909 kopen?
Wil je iets verfrissends en zelf de meest rare techno drumkits en andere sounds maken misschien een Machinedrum?

Of misschien een nieuwe synth? Nordlead/Nordrack is ook ideaal voor techno.

De boss DR880 ken ik niet echt, Maar ik verwacht niet dat deze VEEL wordt gebruikt in trance en techno.

Workstation zoals bijv Korg TRITON LE Lijkt me ook niet echt geschikt voor het stevige stamp werk.

Een goede sampler is natuurlijk ook erg leuk en handig om toe te voegen aan je setup.
Maar persoonlijk zou ik softsamplers gebruiken en gewoon lekker een synth of drumbak kopen!

P.S. Misschien kun je je cs1x ergens inruilen of verkopen en dat geld gebruiken om toe te voegen aan je budget :)

[flauw]
wat dacht je van een PC of Mac met softsynths??
[\flauw]

nee maargoed, even serieus. Ik ben van mening dat drumcomputers toch een beetje uit de tijd zijn, een goeie sampler is denk ik een stuk veelzijdiger en met sampleCDs kom je een heel eind.
Strijkers kan je inderdaad ook het beste OF samplen OF uit een synth als de Triton halen..
En of die geschikt is voor trance/techno, tja, een triton misstaat denk ik in geen enkele studio, en t is een geweldig ding, dat is zeker.
T is vooral een kwestie van budget, en natuurlijk moet je alle mogelijkheden uitproberen. Je kan ook de zoekfunctie even gebruiken, er is veel geschreven over bv. de Triton

een rs7000? mc909? machinedrum? reason 3?
...Volgens mij kan jij wel een sequencer gebruiken...
Voor enkel wat drumhits zou ik geen bak kopen.. je hebt al een s2000 en drums vind je werkelijk overal!

... Misschien een Yammie RM1x - s5000/6000 combi? Aangevuld met je Virus B en computer is dit een degelijke setup voor techno tunetjes. :)

:eureka: Met een mc303 kan je ook al stevige boenkers maken!

Origineel geplaatst door ikke
Met een mc303 kan je ook al stevige boenkers maken!

Alleen de 50% van dit forum verguist je als je er eentje koopt...:D

Origineel geplaatst door UndErdOg
Ik ben van mening dat drumcomputers toch een beetje uit de tijd zijn, een goeie sampler is denk ik een stuk veelzijdiger en met sampleCDs kom je een heel eind.

Daar ben ik het voor een deel mee eens..... Maar een machinedrum is wel ff iets anders als een ouderwetse drumcomputer :)
En veelzijdig is het toverwoord bij de machinedrum!

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=37619

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=4596

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=45&highlight=machinedrum

Ga voor een DJ 70 van Roland.... heb ie zowaar een scratch pad.. leuk voor live...

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Daar ben ik het voor een deel mee eens..... Maar een machinedrum is wel ff iets anders als een ouderwetse drumcomputer :)

Daar heb je gelijk in.. Een Machinedrum is geweldig, maar het is bijna denigrerend om het een drumcomputer te noemen..(en ik was em even vergeten);)

:D Zal ik nu gaan spammen, offe..??

Maar ff serieus: hoe maak je je nummers? IETS van een sequencer is toch wel makkelijk; of gebruik je daar je pc voor?

Anders zou ik gaan kijken hier op 't forum wat er zoal aan sequencers te vinden is.

Succes alvast met je keuze.

Het valt me nu ineens op datie wel een soundcard heeft, en een degelijke ook, dus t sequencen zal wel met de PC gebeuren.
Als je een PC hebt gtrx, wat voor systeem is dat dan?
Want software is wellicht het antwoord op je problemen...

Wat dacht je van een mooi meubeltje?

universal_116.gif

rocketshiplg.gif

Meer prachtig meubilair op http://www.argosyconsole.com

Dit zijn een paar weer gevonden nummers 1,2,3

http://www.acidplanet.com/artist.asp?songs=333751&T=2706

trance heb ik vorige week effe half iets geval ,gemaakt

Ik heb ze ook bij tracks neer gezet en gehoopt dat er wat opmerkingen kwamen

Ik heb een PC met Sonar 4.0 pentium 2600 of zo iets 512 ram 60 gig
( ik ben er echt helemaal uit niet zo´n hele oude)

De machinedrum had ik al gevonden op het forum en dat lijkt me ook wel wat.

Software heb ik ook aan zitten te denken maar weinig vertrouwen er in.

Alvast bedankt voor de snelle reacties

R Visser

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Wat is je budget?
Als je een echte ouderwetse techno freak bent, Misschien een TR-909 kopen?

Wat je zegt. Ouderwets.8D

Als je via de Delta 1010 een softsampler gebruikt, dan denk ik dat je misschien beter een paar sample CD's
kan beluisteren.
Of gratis samples downloaden van het web. There are a zillion sounds out there.
Goedkoop.
Snel.
Het meubeltje dat Steven voorstelt vind ik ook wel leuk.

Origineel geplaatst door Steven V
Wat dacht je van een mooi meubeltje?
Meer prachtig meubilair op http://www.argosyconsole.com

Ja altijd leuk als je een synth zoekt, een stuk hout....:confused:
Werk je voor dat bedrij ofzo :D

Origineel geplaatst door gtrx
Software heb ik ook aan zitten te denken maar weinig vertrouwen er in.

Dat is IMHO nogal onterecht, software is (misschien in de tijd dat jij er uit bent geweest) echt heel goed geworden, kijk maar naar alle mensen die met puur software prima muziek maken.
Doe eens onderzoek naar softsamplers zoals Battery (ideaal voor drums) of Kontakt (gewoon geweldig), allebei van NI....

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Het meubeltje dat Steven voorstelt vind ik ook wel leuk.

Als ik mijn ouders verlaat binnen enkele jaartjes komt er zo eentje in de studio (nu te weinig plaats). 't Kost wel wat maar is gewoon fantastisch. Het wordt waarschijnlijk het bovenste, wat nog goed betaalbaar is en één van de goedkoopste meubels is (toch nog 175 x 120 cm van boven bekeken - best ruim dus). Dat kost 1400 dollar ongeveer.

Het ziet er werkelijkwaar schitterend uit dat meubel :{ ik vraag me alleen af of degene die aan die novarack gaat tweaken niet binnen de kortste keren bij de dokter zit met rugklachten :confused:

FF advies,, haal wat sample cds,, daar kan je best leuke dingen mee doen op die manier kan je meer real instruments en sound fx in huis halen die je met je synths niet kan maken.

Voor de rest zou ik voor drumsequencen geen dure bak kopen, hou het bij een rmx of een Electribe, je kan zelfs drums uit je softsampler triggeren met die sequencer via vst v-stack.
Doe mischien je Yamaha cs1x weg, en koop een digitale tafel op die manier kan je je shit binnen het digitale domein houden,

Ik heb met software gespeelt .Maar het is moeilijk.de ene keer heb je wel geluid en dan weer niet en dan via andere uitgangen.

Aparaaten werken meestal makkelijker (echte knoppen)

Ik kwam net de Novation KS Rack Synthesizer tegen Heeft hier iemand ervaring mee

En de Clavia Nord MODULAR Rack ?

Samplen geeft een droog geluid.Dit zal mede door mijn goedkope galm aparaatjes komen.

R Visser

Back