ARP Solina String Synth op 2ehands

etaoin

Brodgar Tech

Attachments

• stringsynth.jpg
    stringsynth.jpg
    21,8 KB · Bekeken: 109
Hay

Twee voor de prijs van een ??

wel heel apart deze, degene die deze neemt is een happy people

Greetz Turtel _-/8D\-_

Eerlijk gezegd vind ik de prijs nog wel meevallen...
Blijft een uniek stuk, natuurlijk!

Ik heb er al ééntje eerder zien voorbijkomen, op marktplaats of 2dehands.nl (weet ik zo niet meer).

Kan best om hetzelfde exemplaar gaan.

de crux van het verhaal is natuurlijk: hoe klinkt dat synth gedeelte? ik heb 1 keer gefreakt met zo'n ding en dat klonk best wel belabberd.... nogal iel en dunnetjes (vergelijkbaar met de beruchte Moog Sattelite?) en zeer beperkt qua mogelijkheden. dus zeker geen verborgen Ody of Axxe onder de motorkap !

Blijft recht overeind dat het best een bijzonder en redelijk zeldzaam ding is

Origineel geplaatst door Mk II
de crux van het verhaal is natuurlijk: hoe klinkt dat synth gedeelte? ik heb 1 keer gefreakt met zo'n ding en dat klonk best wel belabberd.... nogal iel en dunnetjes (vergelijkbaar met de beruchte Moog Sattelite?) en zeer beperkt qua mogelijkheden. dus zeker geen verborgen Ody of Axxe onder de motorkap !

Blijft recht overeind dat het best een bijzonder en redelijk zeldzaam ding is

maar dat is arp toch , die toon is ieler dan een moog,daar voor is een arp veelzijdiger, vindt ik
ik ken deze niet maar misschien zit er zo een toontje in als de omni.
hat heeft ook met de gebruikte filters te maken
voor de rest als dat ding voor weinig weg gaat heb je een leuk Analoog ding.
wat denk ik ook wel waarde blijft houden.

kennelijk was de vorige koper er niet happy mee dat die zo snel weer verkocht wordt:D

en we hebben een arpthread ,staat info over arp

Nee, het gaat niet om dezelfde string-synth.
Ik heb 'm gisteren opgehaald. De eigenaar - een plaatsgenoot - had 'm al enkele jaren in bezit. Ik vond dat hij in Tilburg moest blijven ;-)

Helaas is ie (de synth) niet helemaal perfect. Er zijn 2 schuif-potentiometers van de string-sectie afgebroken - waardoor de rode rechthoekig-holvormige kapjes ook verdwenen zijn - en van de LFO sectie zijn ook 2 kapjes van de schuif-regelaars verdwenen. Deze laatste zijn witte, vierkantige kapjes welke niet op de normale ensemble voorkomen.

Heeft er iemand een tip hoe ik aan de rode en witte schuifkapjes kan komen, nieuw of gebruikt ?
En waar zijn de schuifregelaars zelf te verkrijgen ?

De rode zitten dus wel op de normale ensembles (heb ik zelf ook één). Mocht ik dus niet meer aan die kapjes kunnen komen kan ik nog altijd een defecte ensemble op de kop tikken ;-)

Ook moet ik 2 keyboard-toetsen uitlijnen, deze staan iets hoger dan de overige toetsen. Ik neem aan dat dit te verhelpen is door de uitgestansde weerhaken op de onderliggende staalplaat iets terug te buigen, net als bij andere orgel-keyboards. Jgeers01 klopt dat ? Ik zag op jouw site dat ik voor het verwijderen van de toetsen eerste het witte pinnetje in moet drukken. Hopelijk breekt er dan niets, het kunststof is immers al 30 jaar oud. Ik ga het vanavond in ieder geval even proberen.

Voor de rest: Ik zal het geluid eens goed vergelijken met de normale ensemble. Leuke van deze synth - na 10 minuten ervaring - is dat je ook het geluid van de stringsectie door het filter kunt halen.

Enne, iedereen weet natuurlijk dat de behuizing niet wit is, maar gewoon oud-hollands-bruin zoals de ensembles....

Origineel geplaatst door wouw
Nee, het gaat niet om dezelfde string-synth.
Ik heb 'm gisteren opgehaald. De eigenaar - een plaatsgenoot - had 'm al enkele jaren in bezit. Ik vond dat hij in Tilburg moest blijven ;-)

Helaas is ie (de synth) niet helemaal perfect. Er zijn 2 schuif-potentiometers van de string-sectie afgebroken - waardoor de rode rechthoekig-holvormige kapjes ook verdwenen zijn - en van de LFO sectie zijn ook 2 kapjes van de schuif-regelaars verdwenen. Deze laatste zijn witte, vierkantige kapjes welke niet op de normale ensemble voorkomen.

Heeft er iemand een tip hoe ik aan de rode en witte schuifkapjes kan komen, nieuw of gebruikt ?
En waar zijn de schuifregelaars zelf te verkrijgen ?

De rode zitten dus wel op de normale ensembles (heb ik zelf ook één). Mocht ik dus niet meer aan die kapjes kunnen komen kan ik nog altijd een defecte ensemble op de kop tikken ;-)

Ook moet ik 2 keyboard-toetsen uitlijnen, deze staan iets hoger dan de overige toetsen. Ik neem aan dat dit te verhelpen is door de uitgestansde weerhaken op de onderliggende staalplaat iets terug te buigen, net als bij andere orgel-keyboards. Jgeers01 klopt dat ? Ik zag op jouw site dat ik voor het verwijderen van de toetsen eerste het witte pinnetje in moet drukken. Hopelijk breekt er dan niets, het kunststof is immers al 30 jaar oud. Ik ga het vanavond in ieder geval even proberen.

Voor de rest: Ik zal het geluid eens goed vergelijken met de normale ensemble. Leuke van deze synth - na 10 minuten ervaring - is dat je ook het geluid van de stringsectie door het filter kunt halen.

Enne, iedereen weet natuurlijk dat de behuizing niet wit is, maar gewoon oud-hollands-bruin zoals de ensembles....

gefeliciteerd Wauw , ik heb een aparte thread voor de arp gemaakt
het zou fijn zijn als je je ervaring met de arp daar deelt met ons , en er staan antworden op jouw vragen over de schuiven

ARPTHREAD

VOOR EEN KAPOTTE ARP

Hij ziet er ook uit als al die andere apparatuur die toen gemaakt was.
Wat dat betreft een perfect instrument van die tijd.

Omdat op internet meestal de foto met witte string synth te zien is hierbij wat foto's in de originele kleur.
De toetsen zitten overigens weer recht (inderdaad wat aanslag-haakjes rechtbuigen) en technisch werkt alles.

nog één poging om de foto erop te krijgen, anders geef ik het op...

Attachments

• totaal 2a.jpg
    totaal 2a.jpg
    39,2 KB · Bekeken: 86
Origineel geplaatst door wouw

ziet er niet verkeerd uit , kijk uit met die schuifjes ,lees het verhaal in de arpthread ocver de schuifjes
het zijn oude dingen .

het is toch een mix tussen een explorer en een solina string ?

Origineel geplaatst door mono-poly
Hahahaha gewoon een memorymoog levensloos tegen de muur.

Misschien is het ook zo iemand die vaak meer handelt dan werkelijk gebruikt ;) :duivels:

Origineel geplaatst door Sander02
Misschien is het ook zo iemand die vaak meer handelt dan werkelijk gebruikt ;) :duivels:

dan wordt dit een lange thread:D

Zo vertikaal tegen de muur vangen ze minder stof ! Ik geef m'n geld liever uit aan instrumenten dan aan racks (hoewel die natuurlijk ook geluid kunnen maken).
Maar wees gerust, de memmy mag regelmatig muziek maken en zal m'n zoldertje niet verlaten. Wel een groot verschil in vormgeving trouwens, een memorymoog of een solina string synth. Zo, weer terug op het onderwerp.

Back