Origineel geplaatst door wouw
Nee, het gaat niet om dezelfde string-synth.
Ik heb 'm gisteren opgehaald. De eigenaar - een plaatsgenoot - had 'm al enkele jaren in bezit. Ik vond dat hij in Tilburg moest blijven ;-)
Helaas is ie (de synth) niet helemaal perfect. Er zijn 2 schuif-potentiometers van de string-sectie afgebroken - waardoor de rode rechthoekig-holvormige kapjes ook verdwenen zijn - en van de LFO sectie zijn ook 2 kapjes van de schuif-regelaars verdwenen. Deze laatste zijn witte, vierkantige kapjes welke niet op de normale ensemble voorkomen.
Heeft er iemand een tip hoe ik aan de rode en witte schuifkapjes kan komen, nieuw of gebruikt ?
En waar zijn de schuifregelaars zelf te verkrijgen ?
De rode zitten dus wel op de normale ensembles (heb ik zelf ook één). Mocht ik dus niet meer aan die kapjes kunnen komen kan ik nog altijd een defecte ensemble op de kop tikken ;-)
Ook moet ik 2 keyboard-toetsen uitlijnen, deze staan iets hoger dan de overige toetsen. Ik neem aan dat dit te verhelpen is door de uitgestansde weerhaken op de onderliggende staalplaat iets terug te buigen, net als bij andere orgel-keyboards. Jgeers01 klopt dat ? Ik zag op jouw site dat ik voor het verwijderen van de toetsen eerste het witte pinnetje in moet drukken. Hopelijk breekt er dan niets, het kunststof is immers al 30 jaar oud. Ik ga het vanavond in ieder geval even proberen.
Voor de rest: Ik zal het geluid eens goed vergelijken met de normale ensemble. Leuke van deze synth - na 10 minuten ervaring - is dat je ook het geluid van de stringsectie door het filter kunt halen.
Enne, iedereen weet natuurlijk dat de behuizing niet wit is, maar gewoon oud-hollands-bruin zoals de ensembles....