Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ja... ik weet dat die bloemversiering wel iets tegenhoudt, maar niet zoveel dat het niet werkt en het oog wil ook wat.Origineel geplaatst door mischa
waar haal je in vredes naam die bloem versiering vandaag .. whehehe. als het werkt werkt het .. Hou er wel rekening mee dat die afwerking een soort perforated plate is .. dit heeft enig invloed op de demping
Ben blij te horen dat het beter is geworden !

Origineel geplaatst door BigDplayboy
Zeg, is het niet de beste oplossing om een paar mega-broadband-basstraps te maken? Of mis ik iets?
) een kamer verpesten - klinkend als een 'doos' vol dreunende bassen.
op mijn kozijnenOrigineel geplaatst door Hanz
Je moet vrij goed in de gaten houden dat het érg gemakkelijk is om je kamer totaal 'dood' te laten klinken.
Dus: door onevenwichtige demping, vooral in het hoog (overal eierdopjesschuim, want dat is goedkoop en het staat zo professioneel...) een kamer verpesten - klinkend als een 'doos' vol dreunende bassen.
Komt wederom het verhaal RT60 naar voren: je wilt over het hele frequentiespectrum (laag tot hoog) een gelijke nagalmtijd, niet te kort (klinkt onnatuurlijk) en niet te lang (geeft een vertroebeld beeld).
Vuistregel: vooral in een kleine kamer moet je echt moeite doen om te veel te dempen op de lagere frequenties (< 200-300 Hz) en is het juist moeilijk om de juiste balans tussen 'dood' (absorptie) en 'levend' (diffusie) te krijgen op de hogere frequenties.

Origineel geplaatst door BigDplayboy
Nee, ok, dat begrijp ik. Te dood sucks
Maar in mijn geval is het dus kwestie van precies de juiste frequenties. Ik heb namelijk nogal wat problemen [zoals jullie kunnen zien]. En dan niet alleen met pieken, maar nog meer met royale dips [ik neem aan geluidssignalen die elkaar precies uitdoven door phasing]. Maar deze dips moeten dus juist opgelost worden door basstraps te maken die precies die frequenties van die dip absorberen [i.p.v. broadband absorbers] ... ???
Origineel geplaatst door da goose
ok.. ik ben eruit... (eindelijk) ik ga in ieder geval beginnen met 2 breedband absorbers in de hoeken van 100x60 cm of misschien 100x120 (2 naast elkaar), de standaard maat van rockwool.
Ik zit eraan te denken om een kist te bouwen die 'afgesloten' word met van dat plaat wat je voor je CV kunt doen, dus met tig gaten erin, nog even kijken hoe en wat voor soorten er zijn, je kunt ook mooi een lap stof aan de binnenkant plakken tegen de prikkels van het rockwool.
Ten eerste is het veel makkelijker bewerken dan een lapje stof rondom en het is ook nog eens mooier af te werken in je eigen kleur en daardoor staat het ook nog eens mooier.
Ik denk dat het niet veel zal uitmaken of je nou rechtstreeks met een lapje stof voor de rockwool of zeg maar door die gaten heen dempt..
Ik zit er ook aan te denken om standaard rockwool van 90mm dik te gebruiken maar dan 2 lagen op elkaar geperst in die kist, de behuizing houdt het in model en je hebt hetzelfde effect als de hogere kwaliteit plaat die bijna nergens te krijgen is.
Ik wil wel proberen de zijkanten open te houden, wat ik zo hier en daar lees is dat de zijkant ook flink wat voor zijn rekening neemt, de realtraps zijn ook open aan de zijkant.
Moet redelijk makkelijk te doen zijn door een houten frame te maken en daar dus ook rondom van dat gaatjesplaat voor te plaatsen.
Later ga ik ook nog een basstrap volgens membraam principe bouwen maar eerst kijken met de breedbanders in de hoeken wat er nog gecorrigeerd moet worden.