HELP!! Midisport 2x2<>Cubasis

DML

LEKKERRRRRR
Het is al weer erg lang geleden dat ik m.b.v. mijn eerste synth (Yamaha CS1x) op mijn eerste PC componeerde met Cubasis. Bijna acht jaar geleden!!! Cubasis had ik gewoon in de muziekwinkel gekocht, kostte toen zo'n 240 gulden. En natuurlijk ook nog een echte Roland MPU401......
Nu is het moment daar dat ik de draad weer wil oppakken. Ik heb me een 2e hands Alesis QS6 gekocht, de Midisport 2x2 had ik nog liggen en in een oude doos op zolder vond ik de originele floppy met daarop Cubasis v1.13 (ja, ook die komt uit 1997).
Tegenwoordig heb ik een eenvoudige laptop, 1,7 GHz Celeron processor.
1. De driver voor de 2x2 is geïnstalleerd en werkt
2. Cubasis is geïnstalleerd
3. Cubasis "ziet" de 2x2 niet!!! WAT NU??

Nu schijnt het zo te zijn dat Cubasis toendertijd voor Windows 3.1 is ontworpen en de Midisport support Windows 3.1 dus niet. M'n laptop draait gewoon op Windows XP Home edition.

Wie o wie kan mij helpen??

Origineel geplaatst door Hover
Ik zou gewoon een upgrade kopen. De upgrade van Cubasis VST naar Cubase SE is slechts 99 EUR. en je haalt dan meteen een versie die ontworpen is voor Windows 2000/XP in huis.

Ja maar in dit geval heb ik de indruk dat het zelfs nog niet over een cubase VST gaat, maar een oude gewone Cubase (pre-VST). Ik vrees dat hij een nieuwe Cubase gaat moeten aankopen.

Origineel geplaatst door oli303
Ja maar in dit geval heb ik de indruk dat het zelfs nog niet over een cubase VST gaat, maar een oude gewone Cubase (pre-VST). Ik vrees dat hij een nieuwe Cubase gaat moeten aankopen.

t'Is misschien niet dezelfde engine als in Cubase SL en SX maar voor slechts 99 EUR haal je dan toch een mooie upgrade in huis hoor. Cubase SE mag dan wel het instappakket zijn, het biedt toch veel mogelijkheden en velen hebben al die uitgebreide functies van de grotere pakketten niet eens nodig.

DML kan natuurlijk ook uitkijken naar een midi interface die wel werkt met zijn huidige Cubasis versie, ik vermoed dat de meeste seriele/parallelle interfaces geschikt zullen zijn. Met wat geluk vind je zo'n interface tweedehands voor enkele tientallen euro's. Maar erg veel zou ik daar niet aan uitgeven want met 99 EUR heeft hij een Cubase versie die wel kan werken met zijn huidige midi interface.

Origineel geplaatst door Hover
t'Is misschien niet dezelfde engine als in Cubase SL en SX maar voor slechts 99 EUR haal je dan toch een mooie upgrade in huis hoor. Cubase SE mag dan wel het instappakket zijn, het biedt toch veel mogelijkheden en velen hebben al die uitgebreide functies van de grotere pakketten niet eens nodig.

Ja maar als hij geen Cubase VST heeft, maar een oude pre-VST cubase (Cubase Score of gewoon Cubase) dan gaat die upgrade helemaal niet werken... get it?

Hallo hallo, ik heb het inderdaad niet eens over Cubase VST. Cubase VST moest toen nog uitkomen.
Vroeger had je alleen Cubase, de afgeslankte versie daarvan was Cubasis. Dus een upgrade a 99 euro zal hoogstwaarschijnlijk geen optie zijn. Dus wat jullie adviseren is gewoon een nieuwe versie kopen. Ik ga zeker geen nieuwe 2e hands interface kopen als ik de Midisport al heb. Daar komt bij dat de laptop van de baas is en ik daar niets aan ga toevoegen, behalve evt. software.
Het liefst zou ik weer zoiets simpels als Cubasis hebben. Iemand tips? En wa kost da?

Back