Het is al weer erg lang geleden dat ik m.b.v. mijn eerste synth (Yamaha CS1x) op mijn eerste PC componeerde met Cubasis. Bijna acht jaar geleden!!! Cubasis had ik gewoon in de muziekwinkel gekocht, kostte toen zo'n 240 gulden. En natuurlijk ook nog een echte Roland MPU401......
Nu is het moment daar dat ik de draad weer wil oppakken. Ik heb me een 2e hands Alesis QS6 gekocht, de Midisport 2x2 had ik nog liggen en in een oude doos op zolder vond ik de originele floppy met daarop Cubasis v1.13 (ja, ook die komt uit 1997).
Tegenwoordig heb ik een eenvoudige laptop, 1,7 GHz Celeron processor.
1. De driver voor de 2x2 is geïnstalleerd en werkt
2. Cubasis is geïnstalleerd
3. Cubasis "ziet" de 2x2 niet!!! WAT NU??
Nu schijnt het zo te zijn dat Cubasis toendertijd voor Windows 3.1 is ontworpen en de Midisport support Windows 3.1 dus niet. M'n laptop draait gewoon op Windows XP Home edition.
Wie o wie kan mij helpen??
Nu is het moment daar dat ik de draad weer wil oppakken. Ik heb me een 2e hands Alesis QS6 gekocht, de Midisport 2x2 had ik nog liggen en in een oude doos op zolder vond ik de originele floppy met daarop Cubasis v1.13 (ja, ook die komt uit 1997).
Tegenwoordig heb ik een eenvoudige laptop, 1,7 GHz Celeron processor.
1. De driver voor de 2x2 is geïnstalleerd en werkt
2. Cubasis is geïnstalleerd
3. Cubasis "ziet" de 2x2 niet!!! WAT NU??
Nu schijnt het zo te zijn dat Cubasis toendertijd voor Windows 3.1 is ontworpen en de Midisport support Windows 3.1 dus niet. M'n laptop draait gewoon op Windows XP Home edition.
Wie o wie kan mij helpen??