Servicemanual DX-7 II

Anton

liefhebber
Weet iemand ergens een DX-7 II servicemanual of schema's o.i.d. te vinden?
Ik heb waarschijnlijk de voeding stuk. Iemand ervaring hiermee?

(Ik heb wel de servicemanual&schema's van de DX-7 mkI maar die zal toch niet hetzelfde zijn?)

Die manual heb ik nog wel liggen volgens mij (orgineel)
Kijk ik even voor je na.

De voeding gaat vaker defect.
Is niet zo eenvoudig te repareren voor een beginner...

Laat maar weten of je de manual moet hebben.

PS Moet je die toets eigenlijk nog hebben voor je DX7 ???

DX7II service manual

DX7II service manual

Bedankt voor de tip, maar ik heb me al helemaal gek gegoogled. De gewone manual kom ik wel tegen, maar de servicemanual met schema's is nergens te vinden. Ook aan je linkjes heb ik niet veel. Ze waren al bekend bij mij. Op een staat wel een servicemanaual maar dat is van een DX-7 Mk1. Misschien is daarvan een deel hetzelfde maar dat weet ik nog niet. De DX7-II gaat aankomend weekend pas 'onder het mes' 8>
Toch bedankt voor je reactie.

Voeding

Voeding

Dat zal ook wel een rechttoe-rechtaan voeding zijn, net zoals in de DX-7 mkI?
Waarschijnlijk een gelijkrichterbrug of een trafo die de geest heeft gegeven? Misschien wel een zekering!
Wie heeft ervaring met de voeding van de DX-7 II ?

Voeding

Voeding

Ik ga de DX-7II vanmiddag openmaken om de voeding te bekijken. Weet iemand welke spanningen eruit moeten komen?
Gewoon standaard 12V= en 5V= ? Als de voeding stuk is en ik deze wil vervangen wat voor stroom zou een vervangende voeding dan minimaal moeten kunnen leveren?:confused:

Vergeet de -12V niet :geslaagd:

Als je er niet uit komt repareer ik hem je wel.

Vervangen voor een andere raad ik af...
De voeding die er in zit is niets mis mee en is goed te servicen.

Hij is eruit. De voeding ligt nu netjes te wachten om te worden gerepareerd.
Ik heb het 220V gedeelte al nagekeken (incl. de schakelaar en zekering). Dat is allemaal in orde.
Morgen neem ik hem mee naar m'n werk. Daar ga ik hem even met een goede multimeter nameten wat er aan het einde uitkomt. Op de print staan inderdaad de spanningen goed aangegeven. +5V=, +12V= en -12V=.
Als ik weet wat er niet uitkomt dan kan ik weer verder zoeken. Morgen de rest van het onderzoek.
@Synthfraek: Als het te ingewikkeld wordt maak ik graag gebruik van je aanbod!

Attachments

• voeding dx7ii op tafel (small).jpg
    voeding dx7ii op tafel (small).jpg
    22,7 KB · Bekeken: 100
Nifty voedinkje

Nifty voedinkje

Jee, is wel toch iets ingewikkelder als ik dacht. Het is een geschakelde voeding met een oscillator erop.
Ja, had je niet gedacht he! Toch nog een echte analoge oscillator in een DX-7. Haa!!

Ik ben nog niet echt verder gekomen. Blijkt er een 'beveiligingslus' in te zitten die registreerd of alle aangeloten boards ok zijn en dan schakeld de voeding pas in. Nu kan het dus zo zijn dat er ook nog ergens anders een foutje zit....
Heeft iemand een idee op welke aansluitingen die lus zit, zodat ik deze kan overbruggen om te kijken of de voeding zelf ok is? Wordt vervolgd.......

gevonden!

gevonden!

Een deel van de servicemanual heb ik al gevonden op het www.
Alleen stonden daar geen schema's in. Deze krijg ik binnenkort alsnog van iemand.:okdan:
Toch wel handig dit synthforum!

Handleidingen

Handleidingen

Bedankt voor de tip!

Ook nog een handige weblink: www.soundofmusic.se
Daar hebben ze een serviceafdeling waar je ook het een en ander kan bestellen.
Ik heb daar de DX-7II servicemanual vandaan gehaald.

Back