SRX-11 Complete Piano

Hebbie soms aandelen Roland of zo? ;)

Maar ik dacht waarom ze de SRX02 hebben waarom deze SRX11?
En blijkt dus dat deze nieuwe dezelfde piano is gesampled uit de Fantom XR.
Da's wel interessant want da's een van de best klinkende piano's van dit moment.

De SRX02 was leuk de korte tijd die ik hem had maar niet meer dan dat.

Wat ik trouwens niet snap is waarom Roland niet veel meer SRX borden uitbrengen.
Je kunt zijn bijna overal in douwen en er zijn altijd wel gekken die ze kopen.

Op www.rolandus.com staat al een product demo van de SRX-11.

Best een goed idee, 64 MB aan één "ultieme piano" besteden ("one piano, no compromises"). Nadeel is natuurlijk wel, dat mensen dan weer de ene soort pianoklank voor klassiek willen en de andere voor pop/rock, maar equalising en andere programmering van de patches kan wellicht tegemoet komen aan de verschillende gebruikerseisen. De kaart heeft iig meer dan één patch, dus daar heeft Roland wel wat mee gedaan. Geloof wel dat er ook piano's met een padje erachter zijn, dus hélemaal "no compromises" zou het dan niet meer zijn, natuurlijk.

Is dit nou dezelfde piano als in de Fantom X-serie? Die wordt i.h.a. wel goed gevonden, geloof ik.

De Oasys heeft - getuige een NAMM-filmpje dat ik zag - nog weer een grotere pianosample... Je hebt ook altijd baas boven baas :)

Een hele mooie collectie piano's. De beste die ik tot nu toe heb gehhord... In het bijzonder
de first star piano... Voor piano's bij roland... Wat loopt Korg dan nog ver achter zeg....

De SRX-11 is zeer waarschijnlijk niet de Fantom-X piano. Een simpel rekensommetje:

- Fantom-X heeft 128Mb sample ROM, waarvan 64 Mb in bank A en 64 Mb in bank B
- Beide banken in de Fantom-X bevatten samples van meerdere instrumenten
- de SRX-11 heeft 1 64 Mb multisample

Dus....logisch beredeneerd lijkt het onmogelijk dat de Fantom-X sample gelijk is aan de SRX-11 sample.

Daarnaast hebben enkele NAMM bezoekers bij de Roland stand bevestigd gekregen dat de SRX-11 een Steinway sample zou zijn en dat deze niet dezelfde was als die uit de Fantom-X.

Marketing technisch gezien lijkt het mij ook niet handig om een SRX board op de markt te brengen waar je als Fantom-X gebruiker niks aan hebt, want je hebt hem al.

Erh een piano sample is niet gelijk aan een complete ROM bank hoor. Of is die piano patch echt zo complex samengesteld?

Origineel geplaatst door Rhy
Erh een piano sample is niet gelijk aan een complete ROM bank hoor. Of is die piano patch echt zo complex samengesteld?

Van wat ik heb gehoord en gelezen "zou" de SRX-11 1 grote 64 Mb multisample bevatten. 4 velocity layers en 704 samples verdeeld over alle 88 toetsen. Omgerekend zijn dat dus 8 samples per toets. Hiermee zijn in totaal 42 piano patches gemaakt.

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
De SRX11 heeft inderdaad een nieuwe 64MB Piano multisample. Deze is ook te vinden in de nieuwe RD-700SX stagepiano (opvolger van de RD-700). En ook in aangepaste vorm in bepaalde Fantom modellen

Volgens mij klopt dit niet. Als ik het goed lees op de Roland site zit het zo:

- RD-300SX en RD-700SX piano sample = Fantom-X piano sample
- SRX-11 sample zit dus NIET in de RD-300SX en RD-700SX en is een nieuwe 64 Mb multisample

Origineel geplaatst door Sjaak
Volgens mij klopt dit niet. Als ik het goed lees op de Roland site zit het zo:

- RD-300SX en RD-700SX piano sample = Fantom-X piano sample
- SRX-11 sample zit dus NIET in de RD-300SX en RD-700SX en is een nieuwe 64 Mb multisample

Quote van de Roland website:
Q: I hear that the SRX-11’s grand piano sound uses an 88-key multisampled waveform set like that found in the RD-700SX. Do they both use the same multisampled waveforms?

A: Yes. The SRX-11’s grand piano sound uses the same multisampled waveform set as one of the RD-700SX’s grand piano sounds.
(http://www.roland.com/products/en/_support/faq.cfm?iCncd=693&FAQ=EN04-07803&dsp=1&ln=en)

De sample van de SRX-11 is dus ook toegevoegd aan de RD-700SX, maar niet aan de RD-300SX. De RD-700SX heeft totaal 128MB aan waveforms, en dat is 64MB meer dan de RD-700, dus het rekensommetje gaat daar in ieder geval wel op.

Maar voor de goede orde: de SRX11 is dan ook weer een andere piano dan die standaard in de VR760 zit?

voor wat ik heb begrepen is de piano sample die op de SRX-11 staat voor het eerst verschenen in de Fantom-X, zij het dan geoptimaliseeerd voor een synthesizer. Deze piano zit zowel in de RD-300SX als in de RD-700SX, maar bij de RD-700SX krijg je er nóg een complete piano bij, die niet in de 300SX zit (en dus niet op de SRX-11 staat)

Ik heb eens goed geluisterd naar de pianosound van de Fantom-X en de SRX-11, en het klinkt effectief hetzelfde.
Ik vind die pianosound enorm goed klinken, maar ikzelf zou pas tevreden zijn als ik een synth heb met een steinway, yamaha en bösendorfer pianosample in, zoals de Ivory VSTi plugin Synthogy
Greetz :doei:

SRX-11 pianoboard

SRX-11 pianoboard

hallo allemaal,

Wie weet of het nieuwe Roland expansion-board srx-11 uit compleet nieuwe piano sample's bestaat
en niet uit bestaande sample's uit b.v. Fantom x8 die ik bezit?

groetjes Gerrit

weet je dat wel zeker? ik meen toch echt te hebben gelezen dat de piano sample gebruikt op de SRX-11 uit de FantomX komt.

ah, fijn dat ze nog srx kaartjes maken nu en dan. Ik wou echt dat ze nog wat dingen gingen maken. Ik heb een XV-5080 (ik zweer bij dat stuk boven alle nieuwe fantomgebroed dat er nu uit is).... Daarin heb ik 4 srjv kaarten en een srx (de dance extreme).. Voor de rest zijn het allemaal compilaties van de srjv's behalve dan de studio essesntials and the strings (de 04). Deze laatste wil ik wel, maar dan zijn er nog altijd 2 over.

Het zou heel leuk zijn moest Roland een soort van "celtische" kaart maken met uitgebreide thematische instrumenten die gebruik maken van het geheugen om natuurlijke layers te produceren... Een sound ideas met warner bross cartoon effects en avontuurlijke pads zou ook niet slecht ziijn :)

Back