Logic audio opnemen

eruk

Stamgast
Hallo, ik heb een probleem.
Ik wil audio opnemen in logic, dus ik een track ingesteld, bestandsnaam gegeven, en gaan met die banaan. De opname loopt wel mee maar hij neemt niks op. er komt wel een wave filetje te staan maar die is leeg. Ik heb een terratec dmx6fire geluidskaart. Ik heb de opnamebron uiteraard op mic staan. Het audiokanaal slaat ook niet uit als ik geluid maak door mn mic. Ik hoor het geluid wel over de speakers, en met audition kan ik wel gewoon opnemen.logic draait op mn asio en ik heb als wave player dmx wave gekozen..... iemand suggesties?? Help!!!=(

Re: Logic audio opnemen

Origineel geplaatst door eruk
Hallo, ik heb een probleem.
Ik wil audio opnemen in logic, dus ik een track ingesteld, bestandsnaam gegeven,
Yep dus......

Re: Re: Logic audio opnemen

Re: Re: Logic audio opnemen

Origineel geplaatst door eruk
Yep dus......

staat nergens dat je dat hebt gedaan. Track selecteren is niet het zelfde als record enable indrukken IMHO...

ayway inputs en outputs gechecked? Asio geselecteerd?

Nee maar wel als je hem een bestandsnaam heb gegeven, maargoed maakt niet uit.
JA de asio staat geselecteerd en de input staat op input 3, is dat goed????? (het is ook track 3) en de output staat gewoon op 1-2........

hoe check ik dat dan? hoe weet ik welke input het moet zijn. Ik kan nergens dmx/mic line input ofzoiets kiezen

Wat wil je eigenlijk precies opnemen.

Een synth of je stem?

PS: Zou je misschien een screen-shot kunnen plaatsen?

Re: Re: Re: Logic audio opnemen

Re: Re: Re: Logic audio opnemen

Origineel geplaatst door Slipperman
staat nergens dat je dat hebt gedaan. Track selecteren is niet het zelfde als record enable indrukken IMHO...

ayway inputs en outputs gechecked? Asio geselecteerd?

als je een lege opname heb heb je dat dus automatisch gedaan.

Uh ik wil een stem opnemen dus, gewoon via een mic (ik kan hem met audition dus wel opnemen he)

Attachments

• logic.gif
    logic.gif
    45,4 KB · Bekeken: 116
Je input moet op 1 staan.

Zorg dat je gain op nul staat.
Plug vervolgens je mic in je geluidskaart.
langzaam je gain omhoog

vervolgens Rec. op je track
Dan rec op je transport.

Mocht tie het niet doen probeer dan je andere input van je geluidskaart.

Je heb er maar 2 gloof ik.

je ken hierin vast je asio in configureren... kijk welke input naar welke asio gaat, en kijk ook ff of het uberhaubt wel een signaal binnen krijgt.

Attachments

• panel1dmx.gif
    panel1dmx.gif
    54,2 KB · Bekeken: 130
Hij krijgt wel signaal binnen en er is maar 1 asio. Ik zei al met audion kan ik wel opnemen, dus hij krijgt het prrima binnen
Als ik de input op 1-2 zet neemt ie helemaal niet op , ook niet niks :confused:

Back