Stiekem smokkelen in de mix haha

Downside Studio

Stamgast
Effe spuien!.....ben nu al meer dan 9 uur bezig met een mix (die waarschijnlijk hier in de regio op 1 gaat komen net als zijn voorganger)....maar de drums klinken gewoon niet lekker!....Gewoon te soft ingedrumd...heb alles geprobeerd en een uur geleden besloten: DAN MAAR VERVANGEN!...
dus heb effe intensief zitten te editen, en stiekem electronische drums in gemixed. Door de overspraak op de andere kanalen van het drumstel valt het nog niet op ook!........En dan te bedenken dat het voornamelijk akoestisch is, vleugel, cello, ac gitaren etc...

Net de eerste voorlopige mix gemaakt en voila...opeens viel alles op zijn plaats.

Ze moesten eens weten :engel:

Wat een boefje!

En gelukkig doet die nieuwe tafel het nu goed?

Ow ja, jullie gebruiken vast ook geen pruttools dan he.

Niets nieuws hoor; zelf heb ik het wel vaker gedaan meerdere drums layeren in een track. Ze krijgen meer dynamiek en klinken voller, vooral in mijn bigbeat periode gebruikte ik de R8m veel als aanvulling in andere drumlijnen.

Tafel werkt nu inderdaad zoals bedoeld...moet alleen de master vu sectie nog in (een 7.1 sectie whaha) en het beestje staat inmiddels 24u per dag, 7 dagen in de week aan!

Origineel geplaatst door The Q
Niets nieuws hoor

Nee, das bekend, maar dit is een nogal puristisch groepje, dus dit is een doodzonde haha...maarja, mijn naam staat eronder als producent, dus het laten zoals het was is een nog grotere zonde

Wat is er zo zonde aan dan? Je levert toch een "product" af waar je achter staat?

Ja, maar in tegenstelling tot de meeste studio's hebben de klanten bij ons altijd inspraak over de mix. En iedereen die veel met echte bands werkt weet dat dit soort zaken gevoelig kunnen liggen.....hmmm...dus zet ik het op internet whahaa

Tsja wat komt harder aan.

Jullie drummer is een 'mietje'.

Of

Met electronische drums erbij gemixed klinkt het vetter.

:D

Ik bedoel maar :D

Ja ik ken ze, de band die "live" moeten klinken zoals ze zijn en geen geintjes tijdens het opnemen. Het grappige is altijd wel dat wanneer ze de eindmix horen ze stijf achterover slaan wat de techneut nog kan verbeteren (en dat geven ze dan niet meteen ter plekke toe)

Toffe werkplek hebben jullie trouwens.

mag ik ff 2 vragies stellen ?

1 : hoe mix jij drums in op iets wat met de hand is in gespeeld?
het lijkt met dat dat moeilijk in sync is te krijgen of zijn daar truken voor?

2 : Heb je echt die drums vervangen door samples of heb je die er bij gemixed?

ohja en :

3 : Kon je niet beter die drummer vragen opnieuw in te komen drummen?

(just curious)

Origineel geplaatst door demian
mag ik ff 2 vragies stellen ?

1 : hoe mix jij drums in op iets wat met de hand is in gespeeld?
het lijkt met dat dat moeilijk in sync is te krijgen of zijn daar truken voor?

antw: ouderwets handwerk.....gewoon de tracks uitzoomen en samples (uit eerdere opnamen, dus geen sample cd's) eronder plakken

2 : Heb je echt die drums vervangen door samples of heb je die er bij gemixed?

antw: kick en snare zijn vervangen, maar 1 bassdrum micro draait nog mee in de mix...voor de rest zorgt de overspraak van toms/hh/oh voor de live feel zodat de slagen toch natuurlijk klinken

ohja en :

3 : Kon je niet beter die drummer vragen opnieuw in te komen drummen?

antw: nee, dat zou helaas hetzelfde resultaat opleveren...plus is alles is opgenomen in een acoustische setup..geen clicktrack en echte muzikanten timingen...wordt beetje lastig om dat opnieuw in te drummen

(just curious)

Waarom werk je niet met een programma als drumagog dan? In Protools is dat soundreplacer denk ik? (niet iedereen is er altijd tevreden over maar kan toch een pak werk schelen)

om de simpele reden dat ik geen tijd heb om me in alle programma;s te verdiepen...maar hoop daar binnenkort tijd voor te hebben.....ben sinds een dik jaar pas overgestapt op het hd gebeuren en kom van de tascam banden af. En ik ben niet iemand die 1000 verschillende programmatjes op zijn compu heeft staan, maar ik kijk naar wat ik nodig heb in de praktijk, of het echt toegevoegde waarde heeft en of ik het me op dat moment kan permitteren....

Dus het komt er allemaal langzaam bij. Net de daadwerkelijke waarde van melodyne ontdekt, en leer dagelijks bij

;)

Back