Fantom X8 usb verbinding werkt niet. Wie kan mij helpen?

Woudiboy

Nieuwkomer
Ik kan mijn Fantom X8 niet met mijn computer verbinden. Het heeft gewerkt, maar sinds een aantal weken niet meer. En das klote! Mijn computer zou het moeten herkennen als ik mijn x8 aanzet, maar er gebeurt niks. Mijn midi keyboardje herkent hij wel. Kan iemand mij helpen?

Je kunt de USB voor 2 doeleinden gebruiken: MIDI en storage. Dat weet je denk ik ook. Ik kan denken aan de volgende punten, maar ik kan me niet voorstellen dat je daar zelf al niet aan hebt gedacht, maar vooruit:

1. Je hebt de USB niet goed staan voor MIDI of storage: MENU - SYSTEM - USB en dan keuze MIDI of STORAGE.
2. Je USB kabel is kapot of een evt. HUB
3. Je hebt USB 2 i.p.v. 1 gebruikt (gaf bij mij in ieder geval een reset van de Fantom :( )
4. Je PC doet lullig door andere USB apparatuur.
5. Je hebt USB select op internal staan ipv op memory card... of andersom: MENU - USB Storage

Misschien kun je anders het probleem iets meer uitleggen? Waar gebruik je de USB verbinding voor: MIDI of storage?

Succes
:okdan:

Dank voor je antwoord. Ben er alleen nog niet uit. Je opties heb ik inderdaad al geprobeerd. Ik gebruik hem voor beiden. Midi en storage. En de kabel is niet kapot want mijn midi keyboardje werkt wel gewoon. het gekke is dat het gewoon gewerkt heeft, maar op een gegeven moment herkende mijn computer niet meer als ik de fantom aan zette. Hij zou dan een bericht moeten geven dat hij nieuwe hardware gevonden heeft, maar nee.. ;{ Echt heel raar, en vervelend, want ik heb binnenkort een optreden en ik moet nog een hoop samples/loopjes inladen.

Zou het te maken hebben met de usb uitgang van mijn instrument?

Hoeveel USB poorten zitten er op je PC of laptop? Mijn laptop heeft er 4, verdeeld over 2 controllers (2x2 dus). Wat vaak gebeurd is als je de driver installeerd met de Fantom op controller 1 en je een paar dagen later je Fantom aan 1 van de poorten van de 2e controller hangt deze niet werkt. Als je Windows XP gebruikt hangt het er dan vanaf of of dat deze de hardware automatisch ziet. Overgens is dit niet typisch iets voor de Fantom, ik heb dit probleem al met veel andere USB devices gehad.

Ik heb met mijn X7 overigens nooit problemen met USB, zowel de storage als Midi optie werken prima.

Ben er nog steeds niet uit... Jammer.. Moet misschien eens met roland bellen. Toch bedankt voor jullie suggesties!

Groet

Back