Korg MS / SQ en patchkabels....

Hooihuis

Acta est fabula
Dit weekend de gelukkige eigenaar geworden van een setje MS-20 / SQ-10, waar helaas wat weinig patchkabels bij zaten. Ik vroeg me dus af of deze speciale (korte) kabels nog gewoon in de winkel te verkrijgen zijn en zo ja, welke.....en dan het liefst in de omgeving van Alkmaar of Amsterdam.

Ik weet dat ze ook zelf gemaakt kunnen worden maar ik ben niet zo'n knutselaar (alleen als het ECHTmoet eigenlijk pas :) )

Mochten sommige mensen nog nuttige tips, do's and don'ts voor me hebben met betrekking tot deze spullen dan houd ik me uiteraard aanbevolen....waar het gaat om (semi) modulaire synths ben ik nog een redelijke noob :halleluja

30 cm 6.35 mm patchkabels
Volgens mij bij Hecke, Ceintuurbaan, A'dam, setje van 5 voor 12 E oid

[edit] ik zie in de catalogus dat die allleen met 90 graden pluggen hebben & da's nie handig [edit]

anders bij Thomann.de
Hebben ze ook van 60 en 90 cm (handig voor sq <-> ms)
Ga ik binnenkort weer bestellen, dus als je ook wat moet hebben van daar, laat maar weten

Laatst gewijzigd:
Online winkels zullen misschien wat goedkoper zijn, maar als ik snel kabels nodig heb, dan haal ik ze bij Peter Johanzen in Alkmaar (Geestersingel 57). Bij Spanjaard, ook in Alkmaar (Koorstraat 23-25), zijn ze ook wel te krijgen, maar daar ben je meestal duurder uit dan bij Peter.

Okee, bedankt voor de adviezen/tips allemaal! :halleluja Ik denk dat ik maar ga bestellen in Drachten want die prijzen zijn wel okee en ze bezorgen ook nog eens snel (niet dat het nu zo'n haast heeft, maar ja...). Thomann is trouwens ook wel rap heb ik gemerkt, waarschijnlijk maakt het allemaal niet zoveel uit.

Bij Peter Johanzen (sympathieke gozer trouwens) kom ik af en toe wel eens voor kabels, maar ik betwijfel of hij echt patchcords heeft; het is toch met name een gitaar-gerelateerde zaak. Denk niet dat het gitarenvolkje wat heeft aan die korte kabeltjes :D Of het moet zijn voor tussen de effectpedaaltjes, dat kan natuurlijk ook! Ik zal het toch nog even nagaan in ieder geval....

Verder ben ik uiteraard heel blij met mijn nieuwe aanwinsten...zal op mijn werk nog even wat info proberen uit te printen van die zeer informatieve website die iedereen inmiddels wel kent (hier) en voorlopig kan ik aardig wat experimenteren!

Back