Is het nou een keyboard of een gitaar?

Zie dit op de NAMM...
Het is een Keytar volgens de producent.

Wout

Attachments

• snamm04_keytar320.jpg
    snamm04_keytar320.jpg
    29,2 KB · Bekeken: 99
Wat ik ervan begrepen heb is het een soort auto-harp. Het geval heeft 12 snaren, chromatisch gestemd, en de toetsen geven de desbetreffende snaren vrij, dus maximaal alleen akkoorden van vijf tonen en altijd dezelfde... Qua flexibiliteit een waardeloos ding! Mag mijns inziens niet boven de € 100.- uitkomen :-)

Wel leuk voor muzieklessen, want veel techniek is er niet voor nodig...

Wout

Hmm.. 't ziet er uit als een mislukte sinterklaas-surprise...

keytar's bestaan overigens in verschillende vormen, zo heb je ook dit soort units:

keytar.jpg

All hail to Joost vd Broek!!

en de Roland eh (hoe heet dat ding officieel ookweer) AX7!!!

[later als ik groot ben koop ik er ook een, past bij de andere Rode Monsters uit Zweden]

:okdan:

Deze Keytar ziet er misschien idioot uit, maar dat is het niet.
Want de bedoeling is éénvoudig. Sluit hier een sampler/synth op aan. De beweging en feel die je maakt met een plectrum op snaren is heel moeilijk na te spelen op een keyboard. See ?
Dit is een midigitaar voor keyboard spelers.;) En dus niet zo stom als het er uit ziet.
Alleen is het ontwerp wat ongelukkig :D

Kunnen ze bij Roland nu nooit eens logische namen aan hun produkten geven??!;)

Re: Is het nou een keyboard of een gitaar?

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Het is een Keytar volgens de producent.

Denk dat het voornamelijk bedoeld is om live op podium te gebruiken. Daarnaast denk ik dat je met zo'n ding rond je nek een behoorlijk belachelijk figuur slaat on stage...

Misschien is dat wel goed om kapot te slaan, is weer iets anders dan een custom Fender of microfoonstand :duivels:

Origineel geplaatst door MrM

LET OP: groot plaatje

Lijkt wel een plastieken speelgoedgitaar uit de Blokker 10 jaar geleden... Maar in ieder geval wel beter dan dat geval bovenaan de thread.

Zo'n Roland AX-7 blijft nog altijd het coolste als je het mij vraagt. Wel prijzig, snel 500 euro of meer nog.

Die EZ-EG en EZ-AG zijn midi controllers; ze hebben echte snaren (een tikkie slapper dan een gitaarsnaar) je kunt ze zo met je vingers plukken of met een plectrum bedienen. De hals bestaat uit 12 fretjes met toetsen die je moet inddrukken om de toon te laten luiden.

Ik heb er op gespeeld maar was er niet blij mee. Ik prefereer een echt keyboard of een gitaar met echte snaren. Maar dat ligt dus aan mij; ik ben nogal conservatief met mijn instrument keuze.

En wat die gozert uit de eerste posting om zijn nek heeft hangen ziet er gewoon niet uit.

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Mag mijns inziens niet boven de € 100.- uitkomen :-)

Wel leuk voor muzieklessen, want veel techniek is er niet voor nodig...

Wout

In dit filmpje geeft de ontwerper 999 DOL op als retail price.

Ik heb trouwens ooit al iets gelijkaardigs gezien maar dat was dan enkel de snaren op een doosje met een MIDI aansluiting erin.

AX-7's en dergelijke dingen vind ik een zegening. Maar eigenlijk alleen geschikt voor sounds die met 1 hand gespeeld moeten worden. Als je met twee handen speelt op zo'n ding om je nek, da's geen gezicht. Maar ik mag er graag mee rond rennen, kun je nog eens aanschuiven bij een tafel oid :D

Wel jammer dat ze veel te lijden hebben van optredens, ze zijn eigenlijk veel te duur voor wat ze kunnen. Voor 250 euro moet zoiets toch te maken zijn!

keytar ?

keytar ?

Roland AX-7 cool ????????? Gaan we de Moog Liberation vergeten ??? Da's pas COOL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:halleluja

Origineel geplaatst door RedTitan
AX-7's en dergelijke dingen vind ik een zegening. Maar eigenlijk alleen geschikt voor sounds die met 1 hand gespeeld moeten worden. Als je met twee handen speelt op zo'n ding om je nek, da's geen gezicht. Maar ik mag er graag mee rond rennen, kun je nog eens aanschuiven bij een tafel oid :D

Wel jammer dat ze veel te lijden hebben van optredens, ze zijn eigenlijk veel te duur voor wat ze kunnen. Voor 250 euro moet zoiets toch te maken zijn!

dat zal best voor 250,--

als je handig bent,koop je een goedkoop
controllerkeybord, je plakt of schroeft er een arm tegenaan
een soort gashendel op het einde voor de pitchbend en modulatie
bluetooth midi naar je virus en knallen maar
als je een oude gitaar hebt plak je hem gewoon daar op

dat is best te doen:peukie:

wat je dan hebt is een keygaar

*zucht* Bluetooth Midi. Bestaat dat al en dan voor een beetje een goede prijs? Want dat is nog mijn 'droom'.... geen 20 meter MIDI kabel zoals nu naar het podium, maar lekker draadloos. Kenton heeft het ook, maar zoooooo duuuuuuur!

Zit er trouwens MIDI op die MOOG? Want anders laat maar zitten }:| 8o)
Op het bovenstaande plaatje is het zelfs draadloos....;)

Back