Is het nou een keyboard of een gitaar?

Re: Is het nou een keyboard of een gitaar?

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Zie dit op de NAMM...
Het is een Keytar volgens de producent.

Wout

Het ziet dr niet uit. Ik denk dat de jackson five hier zelfs nog hun neus voor ophalen (zeker michael jackson).
Maar als je 6 snaren x 12 toetsen doet, heb je toch wel het equivalent van een 72 keys klavier. Het apparaat is handiger dan je denkt volgens mij.

-C-

Hay

ik weet niet of dat bestaat die bleutooth midi
het lijkt mij toch wel handig voor de midi mensen
als kenton het al heeft zullen er meer volgen

dan moet je toch nog gewoon een midi kabel nemen:D

8D

Mijn persoonlijke oplossing voor een Keytar:

meesha7.jpg

Een Korg X5D met een stevige draagriem, een multikabel voor spanning, midi out, 1x audio (mono) en één controller (expression pedaal). Hiermee kan ik letterlijk en figuurlijk alle kanten op. Daarnaast heb ik dezelfde truuk uitgehaald met een Edirol PC160 A midi controller. Alleen een midikabel eraan, batterijen erin en gaan!!

:okdan:

Origineel geplaatst door GroovyB3Solo
Kunnen ze bij Roland nu nooit eens logische namen aan hun produkten geven??!;)

Hij heet Ax... (Axe) koosnaampje voor electrische gitaar (axe is bijl die overal doorheent komt). Dat is wel logisch. En RGB kleuren... rood=1, groen=2, blauw=4... samen 7... Nou, zo kom je er wel.

Nog effe wat vreselijk materiaal:
http://81.69.195.50/weskomusic/korg_rk100.html

DSC08597.JPG

volgens mij krijg je enorme pijn in je nek na een half uurtje spelen op die manier. Dit instrument krijgt het predikaat "meest on-ergonomisch instrument ooit". :D

Hij heet Ax... (Axe) koosnaampje voor electrische gitaar (axe is bijl die overal doorheent komt). Dat is wel logisch. En RGB kleuren... rood=1, groen=2, blauw=4... samen 7... Nou, zo kom je er wel.

OH ja! nou is het duidelijk :okdan: zo had ik het nog nooit bekeken:mexico:

Ik vind dat die Keytar wel degelijk anders is dan de plaatjes van keytars die gepost worden.(met klank-opwekking)

Om te beginnen zijn het echte snaren die je triggerd op een manier zoals je keyboard speelt. Dus speel je toch gitaar maar met toetsen..

Als ze het verder uitbreiden kan het nog wel leuk worden. Als ze nou eentje maken met 2 octaven dan is het echt wel grappig.

Of een hele piano, dat zou cool zijn. :) want 1 lullig octaafje vind ik een vrij kansloos product, maar het idee is cool

Origineel geplaatst door Arv
volgens mij krijg je enorme pijn in je nek na een half uurtje spelen op die manier. Dit instrument krijgt het predikaat "meest on-ergonomisch instrument ooit". :D

De foto was ongelukkig, hij speelt vrij RSI-loos, de band moet je net als bij een gitaar goed afstellen, maar ik had hem net en moest effe speulen.

Back