Ebay is niet goed voor de gezondheid

DJ41

Lid sinds 1834
Zit je op een Jomox Airbase te bieden. Sta je al 2 dagen als de hoogste bieder, gaat er 30 seconden voor de aflooptijd nog even iemand de strijd met je aan.

10....9....8....7...6....5...4...3...2...1....0 .... Jammer, iemand heeft je overboden met 17 euro.....

Eigenlijk klopt er dus helemaal geen zak van, dat "auto-bieden".

Stel iets staat op 325 euro en je doet een autobod (nee, niet die van de transformers) op de laatste minuut op 500 euro zetten. Iemand anders bied natuurlijk niet in die laatste minuut meteen 50 euro meer. Die gaat eerst met 10 euro omhoog en misschien (als er nog tijd is in die laatste 5 seconden) nog eens 10 euro.

Bah, bah en nog eens bah..... :(

Als je iets echt wilt hebben moet je een budget stellen en een goed bod doen.
Als je op een hand-out zit te wachten... en je krijgt hem niet.... ja dan raak je frusti!

Hay

en slecht voor je portomai als je niet uitkijkt
jammer voor je maar er komen er nog zat

ik doe meestal 20 minuten voor de bieding afloopt bieden
en dan kijken of autobieden aanstaat, zoja gewoon doorbieden
tot je budget of dat de autobieding aan zijn limiet zit

de kans is groot dat de autobieder ,zo vlak voor het einde het niet meer kan verhogen
of slaapt:Z

dus eerst autobieden uitschakelen

kwstie van timing

volgende keer beter

Greetz Turtel:Z

Idd, nooit van te voren al gaan bieden, maar pas op het allerlaatst. Anders voer je de prijs alleen maar op. Leuk voor de verkoper, maar niet voor jou! :)

L56 Out...

Precies, gewoon paar minuten voor eind van veiling je max. budget invoeren (autobieden aan). Overigens, bij produkten uit bv Amerika even de wekker zetten :)

als ik iets tegenkom dat ik wil hebben bied ik er meteen op, en meteen tot m'n maximum, en dan kijk ik er niet meer naar om tot de veiling is afgelopen. als iemand anders er meer voor over heeft; prima. de ervaring heeft me geleerd dat je 't object in kwestie bijna altijd nog wel een keer tegenkomt. en als je geluk hebt nog goedkoper ook. een stuk beter voor je bloeddruk dan auction-snipen..;)

Zo maak je het alleen maar duurder voor de rest (en voor jezelf).

Auction-snipen is fun trouwens :verkoght:

Origineel geplaatst door Nerve

Auction-snipen is fun trouwens :verkoght:

Hihi, volgens mij heb jij niet zo lang geleden een drumstation voor mijn neus weg gesniped. ;)

Als ik *echt* iets wil hebben, bied ik op een zelfde wijze als Sten. Een tiental seconden voor het einde bied ik de prijs die ik er max voor wil geven. Meestal win ik zo de veiling. Word ik overboden, dan is de prijs toch (te) hoog en kan ik gelukkig niet meer over mijn eigen gestelde limiet heen bieden.

:kimono:

Hmmmz, nee hoor, die drumstation zal iemand anders geweest zijn, kan zijn dat ik die ge-ebay'd heb maar da's al jaren geleden...

En ja, ik pas ook dezelfde methode toe die je nu beschrijft, zoals je zegt, als je dan nog overboden wordt is de prijs gewoon te hoog... Op voorhand een bod ingeven dat je uiteindelijk maximum benadert vind ik niet erg slim...

Origineel geplaatst door OnAcid
Hihi, volgens mij heb jij niet zo lang geleden een drumstation voor mijn neus weg gesniped. ;)

Als ik *echt* iets wil hebben, bied ik op een zelfde wijze als Sten. Een tiental seconden voor het einde bied ik de prijs die ik er max voor wil geven. Meestal win ik zo de veiling. Word ik overboden, dan is de prijs toch (te) hoog en kan ik gelukkig niet meer over mijn eigen gestelde limiet heen bieden.

:kimono:

Origineel geplaatst door Nerve
...

...als ik naar m'n eigen koop & bied gedrag kijk niet; als er al een bod op een object staat heeft dat vaak toch een soort afschrik-effect voor andere potentiële bieders..
als er al iemand op een object heeft geboden kijk ik vaak toch eerst even verder of er niet nog een te vinden is. als dat niet zo is kijk ik bij de feedback van de eerste bieder (of hoogste als er meerdere zijn) om daaruit enigszins op te kunnen maken of ik te maken heb met een 'bargainhunter' of bv. een verzamelaar die d'r vaak redelijk veel voor over heeft. als 't een 'bargainhunter' is wil ik vaak nog wel een poging wagen, anders wacht ik wel tot de volgende voorbij komt. ik heb op die manier toch al een aantal fijne & mooi geprijsde aankopen gedaan...

Origineel geplaatst door divi
mijn tactiek is dat ik op voorhand weet hoeveel ik max. wil spenderen. en dat bod voer ik echt in de laatste 10 seconden in, tenzij een ander hetzelfde gedaan heeft (of iemand had al hoger geboden) lukt het keer op keer.

Zo doe ik het ook;
Geef je gewoon het maximum in wat je ervoor over hebt, zonder dat de prijs hierdoor omhoog-gedreven wordt, als je dit te vroeg doet.

Over de drumstation; jouw maximum was dus lager dan die van de uiteindelijke winnaar.......Alleen de winnaar nam de moeite om de veiling tot het einde te volgen. En door deze moeite en gewiekstheid heeft ie um nu. Thats business.
En je het is altijd beter om de veilingen "live" bij te wonen. Scheelt gewoon geld. En we zijn niet voor niets Nederlander, of niet dan?

Back