Waldorf Pulse Plus voor veel!

mc_kwok

Proffessjonel Zeezoogdier
Origineel geplaatst door sten
What the ne*k !!

Het mag dan wel een Pulse Plus zijn, maar dit is redelijk absurt.

Absurd ? Ik dacht dat analoog zo in trek was ?

1/ Waldorf is niet meer.
2/ Pulse = analoog
3/ Pulse klinkt vet, euh...ZEER VET

Hmmm ik zal niet zeggen dat ik de Pulse niet VET vind maar ik vind dit bedrag toch wel errug overdreven..maar is ook zo met 909,303 etc.etc. overgewaarde gear in mijn optiek.

Lijkt er verdacht veel op, die siegiformel biedt net zo lang in stappen tot de max weer weg is van de vorige bieder.

Misschien wil die verkoper ook een boot :D (kijkt stieken op de aanbodafdeling van SF)

wat een nepper, maar laat 'm lekker zijn gang gaan......
ik zag hier ook een mooie aanbieding van diverse synthz, 1 bericht geplaatst, zegt zelf dat de prijzen redelijk, eigenlijk wel laag, zijn, maar vraagt gewoon 700 voor een virus b en 600 voor een ouwe supernova, om van de rest nog maar te zwijgen...
nee, dan een mooie (geen rooie) minimoog voor 1800, da's pas lekker!

Origineel geplaatst door Leo
wat een nepper, maar laat 'm lekker zijn gang gaan......
ik zag hier ook een mooie aanbieding van diverse synthz, 1 bericht geplaatst, zegt zelf dat de prijzen redelijk, eigenlijk wel laag, zijn, maar vraagt gewoon 700 voor een virus b en 600 voor een ouwe supernova, om van de rest nog maar te zwijgen...

Ik had die aanbieding ook al gezien. Ik mis soms die momenten dat je nog feedback kon geven :D

Origineel geplaatst door mono-poly
Gewoon doorgestoken kaart dat bieden

Ja ?Ik dacht toch dat de laatste bieder het toestel 'moet' kopen ?
Niet ?

nou ja, als je dat zelf bent, onder een andere naam, of het is een maatje, dan blijft ie lekker staan. evt betaal je de ebay fee, maar als je gaat zeueren dat 'de koper' niet koopt, hoeft dat ook niet zelfs.

I see.
700 euro is inderdaad wel een beetje langs de hoge kant :D

Ik heb mijn Pulsen wel ooit nieuw gekocht voor 850,-/stuk
Dan vind ik de prijs van 250 à 300 euro 2dehands ook wel aan de magere kant.
Maar ik geloof ook dat de Pulse in de toekomst toch weer in waarde zal stijgen hoewel ik daar niet wakker
van lig...mijn Pulsen zijn simpelweg niet te koop.
Nooit.
;)

Ik heb 'n keer 'n pulse plus gekocht voor 150 euro. En twee dagen later weer verkocht (voor bijna het dubbele). Maar de Pulse die ik ooit zelf NIEUW heb gekocht blijft mooi in mijn rack hangen. De tweedehands waarde daarvan (HOOGUIT 300 euro) is echt veeeeel te weinig om 'm voor weg te doen. De interface is misschien beperkt (valt wel mee), maar qua geluid kan ie zich meten met synths van 6 keer die prijs. I kid u not.

Origineel geplaatst door Leo
Hoe bedoel je? Vind je dat veel/weinig?
Is dit te vertrouwen?

Origineel geplaatst door lo-fi
Ik heb 'n keer 'n pulse plus gekocht voor 150 euro. En twee dagen later weer verkocht (voor bijna het dubbele). Maar de Pulse die ik ooit zelf NIEUW heb gekocht blijft mooi in mijn rack hangen. De tweedehands waarde daarvan (HOOGUIT 300 euro) is echt veeeeel te weinig om 'm voor weg te doen. De interface is misschien beperkt (valt wel mee), maar qua geluid kan ie zich meten met synths van 6 keer die prijs. I kid u not.

Ik zou wel 6 Pulsen willen om een VETTE polyfone bak te maken...
En zoals je zegt lo-fi, zelfs 300 euro is te weinig voor een toestel dat qua klank zijn gelijke amper kent.

Origineel geplaatst door sten
sowiezo snap ik niet dat mensen hun pulse verkopen .....

Me neither.

Nou zie ik weer een Ion op SF te koop. Ook dat snap ik niet, want ik na veel zoeken, wikken en wegen is dit mijn laatste aankoop geweest. Zonder twijfel momenteel de best analoog klinkende VA op de markt en er zal heelwat voor nodig zijn om iets beters te maken. De nieuwe Virus TI ? Got my doubts als ik op de eerste reviews moet afgaan.

Ik heb nu een Pulse naast mijn M3X staan en ik moet zeggen dat alleen het filter van M3X lekkerder is bij hoge resonantie.
Bij de Pulse valt dan heel veel laag weg, bij de M3X bijna niets. Maar dat is ook ECHT bijna het enige. De M3X klinkt iets wolliger dan de wat strakkere en cleanere Pulse....maar verder....ik zou het niet weten....

Origineel geplaatst door xtremelead
Hoe bedoel je? Vind je dat veel/weinig?
Is dit te vertrouwen?

te veel.
dit zijn redelijke prijzen van een jaar of twee jaar geleden. deze spullen kan je allemaal een stuk goedkoper vinden. is op zich geen probleem, maar om er dan zelf bij te zetten dat de prijzen laag zijn, in je eerste post....
we zijn toch niet gek hier??

m3x en pulse - ???
ben ik nou toch gek? ik vind die 2 heel verschillend, ik vind sowieso dat de pulse een heel eigen klank heeft, ergens tussen de typische waldorf klank en de m3x / se1x / moog - klank.

de pulse plus was altijd rond de 800 gulden/350-400 euro, tweede hands, maar pas ook 2 x eentje voor 300 euro gezien.
de gewone pulse koop je met een beetje zoeken voor 200 euro en als je lui bent of haast hebt, voor 250 euro.
en dat is geen geld voor zo'n geweldige synth.
de interface is toch ook best lekker? en de mogelijkheden zijn zeer uitgebreid.

Back