Mackie 24/8/2 panning-problem

zongada

Nieuwkomer
Hoi , op m'n Mackie , bij stereo inputs , vol links en rechts gepand , geven de linkse altijd minder op de main l/r mix , behalve als ik ze als ik ze solo (dan zijn ze mooi gelijk) Nu heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat er probleem is met de circuits en boel open moet . Kent er iemand dit probleem en kan ik het misschien zelf oplossen ?

Een alom bekend probleem van de Mackies zijn de "flatcables" die erin zitten. Als je zo'n ding openmaakt zie je grijze platte kabels lopen die alle kanalen en master sectie op de juiste manier met elkaar verbinden. Deze zijn van slechte kwaliteit...en dan met name de pluggen die eraan zitten.
Je zou je Mackie open kunnen draaien en de flatcables loskoppelen, contacten schoonmaken en weer vastmaken en vervolgens hopen dat het opgelost is. Maar je zou ze beter kunnen vervangen. De onderdelen om zelf flatcables te maken met de juiste pluggen en het juiste aantal draden zijn bij een standaard electronica boer te koop.

IK weet natuurlijk niet zeker of dit bij jouw mackie echt het probleem is, maar 90% van alle problemen van de grote 8 buss Mackies vinden hun oorsprong in die flatcables.

Veel sterkte ermee.

Bedankt Silvertone , dat ga ik dan maar eens proberen , wel een rotjob , maar ja , that's life !

Tja , dat doe ik nu al maar krijg je dan geen foute stereo-image ? en het is dan ook nog een kwart draai aan de gain en als je dan nog eens een stuk of 12 stereo-paren hebt die enkel bij de tape-returns links minder geven ....

Als je goede apparatuur hebt dan moet dat ook gewoon goed werken.
Dus als je er nu ff aandacht in steekt dan ben je verder klaar.
Succes.

Als je je input jacks verwisselt moet het signaal naar de andere kant hellen. Zo niet, dan ligt het inderdaad aan je mikzer... suchs... good luck mate! Ik moest een paar maanden terug mijn Ghost 32/8 wegbrengen. Damn... erger dan een piano...

Back