Supernova2 nog top heden ten dage

Martijn A.

Ingeburgerd
Is de Novation Supernova2 heden ten dage nog een investering waard? Is dit een synth die nog lang mee kan en evt. een klassieker wordt/is? of heeft deze synth. zijn tijd alweer gehad. Ik zie hem zo nu en dan voorbijkomen met als bijkomstige een zeer aangeprezen review door de jongens van SoundonSound.

Ik weet niet of hij qua klank te vergelijken is met een concurent of iets dergelijk.

De supernova2 is een zeer uitgebreide VA en zal daarom wel een hele tijd meegaan. Een investering is het nooit, hij zal altijd minder waard worden.

Kortom, vindt je de klank goed, dan is het een waardevolle aanvulling in je setup en kan je er erg lang plezier van hebben. Het is niet zo dat er binnenkort een synth op de markt komt die dezelfde klank biedt maar dan meer mogelijkheden en goedkoper etc. etc.
Houd je niet zo van de klank, laat hem dan maar staan.

Ik vind de term investering een beetje eng. Waar gaat het je om? Het geluid? Op dat gebied kan ie zich zeker meten met het huidige aanbod van virtueel analoge synths. Natuurlijk heeft dat ook met smaak te maken. Wat voor invloed heeft het op je als een synth een klassieker is of gaat worden? Is het bijv. van belang dat je investering in waarde toeneemt?

Een soortgelijke discussie is hier: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=32918

BTW: Ik zou me niet blind staren op de SoS reviews. Ik zou ze niet per definitie heel erg subjectief noemen maar Novation is een Britse fabrikant.

waarom wat met de SN2?

Ik bedoel: stel je vraag ff wat duidelijker: wat wil je weten, waarom, hoe wil je hem gebruiken, etc. etc.

SN2 is vooral meer van hetzelfde.

Meer knoppen, meer fx units, meer voices polyfonie (en uitbreidbaar), de SN2 heeft daarnaast FM en audio ins

Origineel geplaatst door Lacertus
waarom wat met de SN2?

Ik bedoel: stel je vraag ff wat duidelijker: wat wil je weten, waarom, hoe wil je hem gebruiken, etc. etc.

Het zit zo ben namelijk eigenaar van een karaoke bar. Ik zou graag de inputs van de sn2 willen gebruiken om de podium mics er doorheen te laten routen. Zodat ik achter de bar lekker aan de knopjes kan gaan zitten draaien wanneer de mensen aan het zingen zijn!:duivels:

;) Was gewoon een vraagje. Wilde alleen weten of de sn2 in verhouding met de heden ten daagse concurentie nog wel een geslaagde synth is.

Ik denk dat je dan meer hebt aan een of ander effect apparaat. Een SN2 heeft ook effecten maar die lijken me toch minder geschikt dan een dedicated device.

Origineel geplaatst door 100%
Ik denk dat je dan meer hebt aan een of ander effect apparaat. Een SN2 heeft ook effecten maar die lijken me toch minder geschikt dan een dedicated device.

Twas een grapje :)

L56 Out...

Re: Supernova2 nog top heden ten dage

Origineel geplaatst door Martijn A.
Is de Novation Supernova2 heden ten dage nog een investering waard? Is dit een synth die nog lang mee kan en evt. een klassieker wordt/is? of heeft deze synth. zijn tijd alweer gehad. Ik zie hem zo nu en dan voorbijkomen met als bijkomstige een zeer aangeprezen review door de jongens van SoundonSound.
Ik weet niet of hij qua klank te vergelijken is met een concurent of iets dergelijk.

Meneer Martijn A,

Wie zal kunnen voorspellen hoe lang de Nova II nog mee zal gaan, laat staan dat hij weet of het een klassier wordt ?
Dat wist men ook niet van de Jupiter8 toen die nog 'recent' was.
Je vraag doet vermoeden dat je dit instrument wil kopen, dat je interesse hebt.
Synths kopen op basis van de mogelijkheid dat ze een ooit klassier worden is flink gokken gezien het grote
aanbod van fantastische VA's.
Eigenlijk wil je ze allemaal.

De Nova II, de Q, Virus_C, de NL3,ION,MS2000,enz 8~

En zoals eerder aangehaald in deze thread : vakbladen zijn steeds met handen en voeten gebonden aan hun adverteerders en dus kan je je afvragen hoe objectief reviews zijn.
Probeer dan eerder veel user reviews te lezen en newsgroups te bezoeken, daar ga je veel wijzer uit raken.
En vooral rustig de tijd nemen, tenzij je geoefende oren hebt en dito koper bent :D

Origineel geplaatst door BananaWorld
De supernova2 is een zeer uitgebreide VA en zal daarom wel een hele tijd meegaan.
Een investering is het nooit, hij zal altijd minder waard worden.
Kortom, vindt je de klank goed, dan is het een waardevolle aanvulling in je setup
en kan je er erg lang plezier van hebben.

It's that simple.

De Nova serie is een uitstekend punt om met VA's te beginnen....het zijn goede apparaten die een setup prima kunnen dragen...ik denk dat als ik nu 'kaal' zou beginnen dat een sampler (MPC of rack) + een VA (nova, virus of nord) + een fijne rompler een prima basis zouden vormen.

Origineel geplaatst door bazziman
ik denk dat als ik nu 'kaal' zou beginnen dat een sampler (MPC of rack) + een VA (nova, virus of nord) + een fijne rompler een prima basis zouden vormen.

Voeg daar nog een PC'tje met audiocard en een mixertje aan toe en je hebt alles wat je nodig hebt.
En nog een micro want je wil ook kunnen brullen :o:

Ik wou vroeger altijd een Virus C of een Supernova2.....
Ben toen na lange tijd user reviews lezen en andere reviews toch voor de C gegaan.
Achteraf wou ik toch nog steeds het supernova geluid. En toen heb ik een Nova gekocht (mist alleen FM).
De nova kost 2e hands bijna niks, dus je kan er eigenlijk niet verkeerd mee gaan.

Supernova2 is waanzinnig vet!!! Ik zie deze synth als de rompler onder de V.A.jes. Het voordeel en het unieke zit hem in de liquid analoge sound. Deze synth. heeft een paar zeer slimme en unieke sounds. Luister eens naar de string uit het nummer suburban train van thijsje verwest.

Succes.:walker:

Of dat een synth nog altijd top is of niet doet hier niets ter sprake,een synth heeft zijn eigen persoonlijkheid,zijn eigen geluiden,en die blijven.Het hangt van je smaak af of je een synth mag of niet,en dat is binnen 100 jaar nog zo.
Klanken kunnen nooit gedateerd zijn vind ik.Er komen liefhebbers bij en er vallen er af.

denk dat dit 1 van de beste VA synths is, en hoezo gedateerd? de speciefikaties van deze bak zijn echt heel goed, valt een k-station bij in t niet

Back