SY85 in op meerdere kanalen via MIDI

dramklukkel

Het is niet wat je denkt.
Hi iedereen,

Ik zag de SY al enkele keren langswaaien op het forum. Hij word dus nog gebruikt.
Ik heb een SY85 die ik heel erg graag wil gaan gebruiken op meerdere kanalen in een MIDI-setup. Ik krijg hem alleen niet volledig via MIDI op meerdere kanalen aan de praat.
Ik zet hem in Sequencer/Song-modus en speel wat frutjes via MIDI, werkt allemaal fijn. Speel nog wat nootjes, nu op een ander kanaal, hee ander geluid, dat werkt dus goed. Vervolgens een Program Change (met BankSelect) doorgestuurd om op ieder kanaal een ander geluidje te spelen. EN HIER GAAT-IE FOUT! Dan huppelt de SY85 plotseling ineens in Voicemode (indien ik PrgChg voor Voice kies). Ik wil dus wel alle geluiden op alle kanalen gebruiken, zonder dattie steeds in Voicemode floept. Is dit mogelijk en is het uberhaupt nodig hem in Song-mode te laten staan als je op meerdere kanalen wilt aansturen.

Bedankt,
Dramklukkel

Ja, hij moet in sequence/multi/song mode staan om meerdere geluiden te kunnen laten horen.

Dat ie naar voice mode floept is ook begrijpelijk, maar volgens mij kun je de program change modus ergens instellen zodat ie dat niet meer doet. Ik selecteer de geluiden op de verschillende kanalen altijd zelf en heb program changes uit staan. Waarom weet ik eigenlijk niet. Ik heb dat ding al 12 jaar en soms slijt iets er in :D

Ik zal er straks nog eens naar kijken :)

L56 Out...

Multitimbraal mode SY-85

Multitimbraal mode SY-85

Hoi,

Om de mult-mode te gebruiken moet je inderdaad naar song-mode..
druk hierna op de knop "sub mode"
je ziet boven de f1 t/m f8 schuiven de kanaaltjes 1-8 in het schermpje...
Hier moet je je geluiden toewijzen..Via de dial knop.Druk eerst op f1 toets als je midi kanaal 1 wilt gebruiken
daarna kun je je geluid toewijzen
Je kunt niet het midikanaal wijizigen voor de duidelijkheid in de song mode
Wel in de VOICE mode..je moet dan naar utilities

Binnen je seq programma moet je dan kanaal 1 t/m 8 reserveren voor je SY-85
Als je een midi-kanaal niet wilt gebruiken (bijv. midi 3) dan druk je f3 in..en dan met de shift toets ingedrukt aan de Dial knop draaien....Zo staat hij op off
Als je 9 t/m 16 wilt gebruiken dan moet je ook de shift inhouden en op de PAGE button klikken met de pijl naar >

succes!

FRANK-T

Re: Multitimbraal mode SY-85

Re: Multitimbraal mode SY-85

Origineel geplaatst door L56
Ja, hij moet in sequence/multi/song mode staan om meerdere geluiden te kunnen laten horen.
Ha goed zo.
Origineel geplaatst door L56
Dat ie naar voice mode floept is ook begrijpelijk, maar volgens mij kun je de program change modus ergens instellen zodat ie dat niet meer doet. Ik selecteer de geluiden op de verschillende kanalen altijd zelf en heb program changes uit staan. Waarom weet ik eigenlijk niet. Ik heb dat ding al 12 jaar en soms slijt iets er in :D
Ik zal er straks nog eens naar kijken :)
L56 Out...

Nee begrijpelijk niet, maar ik zal ook nog eens zoeken.

Bedankt L56
grt Dramklukkel

Origineel geplaatst door Frank-T
Om de mult-mode te gebruiken moet je inderdaad naar song-mode..
druk hierna op de knop "sub mode"
Heb het ding hier niet bijde hand, en weet ook niet welke knop er precies "sub-mode" heet. Uit me blote hoofd gok ik op de menutoets rechts van het display. Enfin, zoek ik wel op als ik er achter zit.

Hier moet je je geluiden toewijzen..Via de dial knop.Druk eerst op f1 toets als je midi kanaal 1 wilt gebruiken
daarna kun je je geluid toewijzen
Daar was ik al een soort van bang voor. =(
Wil niet elke song die ik vanuit de computer speel, steeds weer de SY in moeten duiken om allerlei PrgChg met de hand te moeten instellen. Die weet ik over een jaar niet eens meer. Dit stemt mij errug verdrietig.

Je kunt niet het midikanaal wijizigen voor de duidelijkheid in de song mode
Wel in de VOICE mode..je moet dan naar utilities
Daar zal ik eens naar kijken.

Bedankt FRANK-T
grt Dramklukkel

Ik lees net in de manual dat je wel program changes kunt versturen naar de SY85 in multi mode. Volgens mij moet je dan wel met bank selects gaan werken. Als ik het goed heb zijn dat twee program changes na elkaar. (Zie pagina 213/214 van de manual ofwel het Hoofdstuk "3: Midi 2 (Other parameters)"

Komt erop neer dat de program change mode op "drct" (Direct moet staan). Er staat een tabel bij welke pc's je voor welke voice/performance bank nodig hebt.

Overigens: heb je toevallig in [synth setup]->pagina 2 (Synth midi 2), Rch op omni staan? Dat zou misschien verklaren waarom hij iedere keer uit multi klapt bij het verzenden van een program change. Zomaar een ideetje. (Hoewel dat ik song mode niet uit zou moeten maken)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. :)

L56 Out...

BankSelects had ik gedaan (Ctrl 32 of 64, weet niet meer uit me hoofd).
Ik zal de instelling nog eens inkijken.

Bedankt L56

Dramklukkel

Back