juno 106 testmode

Nightly Build

Go for what you know
wie kan me even snel uitleggen hoe je kan testen of een juno 106 helemaal in orde is.
ik meen me te herinneren dat er vaak iets mis is met de filters of voices.
Ik weet ook dat het ergens op het forum uitgelegd staat maar ik kan de thread niet vinden.

hoe zet je de testmodus ookalweer in werking?

ik ga vanavond met iemand mee die er eentje gaat kopen en hopelijk krijg ik nog een geschikte reaktie voor die tijd.

dank!

hiermee kan je testen of alle voices werken.

Maar hoe test je of alle filters nog goed zijn?

Volgens mij speelt de juno in Poly mode I iedere volgende noot op de volgende stem. Dus als je na elkaar zes verschillende toetsen indrukt dan zouden ze het allemaal doen.

Even kort de poly modes uitgelegd:
I: Iedere volgende noot gebruikt een volgende stem.
II: Als je 1 toets indrukt wordt stem 1 gebruikt, twee toetsen ingedrukt stem 1+2, drie toetsen (stem 1,2,3) etc etc.

Ok, de voices waren dus al beschreven, nu het filter. Volgens mij moet dat ook kunnen met de bekende test, maar het kan ook anders.

Zorg dat je een basgeluid hebt en in poly mode I staat. Als je nu na elkaar toetsen afspeelt en het filter staat half dicht ofzo, dan moeten ze alle toetsen een basgeluid geven. Wordt je basgeluid opeens anders (meer een lead geluid) dan is het filter stuk.

Tip: vraag aan die persoon of alles in orde is, het antwoordt weet je waarschijnlijk al, maar let even op zijn reactie.

Succes.

hoe werkt die testmode dan eigenlijk, want ik heb die link aangeklikt en zie dat schema staan maar kan aan mij liggen maar snap het niet helemaal..Iemand die iets duidelijker het kan uitleggen of ergens waar het op inet te vinden is..?

Back