[Cubase SX] Add FX to Midi Channel

E-RaZoR

BoRn2RaiSeHeLL
Hoi,

ik had al in de cubase sx handleiding gezocht ..
Ik zie wel hoe je vst effecten kan toevoegen aan audio kanalen ..
Maar ik werk met vsti's en heb je een midi kanaal nodig..
Maar het lukt me niet om aan een midi kanaal een effect toe te voegen ..
Als ik zeg maar met Battery plug-in een kick sample laad ..
Hoe krijg ik hier dan Distortion op .. ??

Dit kan je per kanaal instellen in de mixer (F3).
VSTi's krijgen een eigen audio kanaal.

jah maar kep alleen de PDF - format handleiding ..
Is alleen een beetje moeilijk om 1 bepaald ding te zoeken aangezien ut minstens 1000 pagina's zijn .. ZONDER zoekfunctie

en xtremelead:
Bedankt ;) .. Ik ga ut meteen proberen

Origineel geplaatst door E-RaZoR
Is alleen een beetje moeilijk om 1 bepaald ding te zoeken aangezien ut minstens 1000 pagina's zijn .. ZONDER zoekfunctie

Adobe Acrobat Reader heeft toch een zoekfunctie? Ik gebruik het regelmatig.

Attachments

• pdfsearch.jpg
    pdfsearch.jpg
    26,6 KB · Bekeken: 113
och jij !! bedankt gek ;) .. wist ik helemaal niet ..

Klopt,
het is lastig zoeken in 1000 pagina's pdfs.

daarom heeft steinberg er een super handig getting started handleiding bijgedaan, daarin staat beknopt hoe je dit moet doen, maar die is gedrukt op papier en niet beschikbaar als pdf. En ja, dan moet je het pakket kopen om die handleiding te krijgen.

Ik heb ut over Getting Started .. :confused:
Kep alle 6, 7 handleidingen die erbij zitte : operation manuel , getting started .. The whole thing ;)

Ik heb ut over Getting Started .. :confused:

wat begrijp je dan niet in de getting started manual dat je dat niet voor elkaar krijgt, het staat er namelijk stap voor stap in. Geef even aan welk onderdeeltje van dat hoofdstuk dan niet snapt dan kunnen we je wat beter helpen.

Re: [Cubase SX] Add FX to Midi Channel

Hoi,

ik had al in de cubase sx handleiding gezocht ..
Ik zie wel hoe je vst effecten kan toevoegen aan audio kanalen ..
Maar ik werk met vsti's en heb je een midi kanaal nodig..
Maar het lukt me niet om aan een midi kanaal een effect toe te voegen ..
Als ik zeg maar met Battery plug-in een kick sample laad ..
Hoe krijg ik hier dan Distortion op .. ??

gewoon je mixer openen....onder elk kanaal staat vermeld welk instrument het is...of welk audiokanaal..

dan kun je gewoon inserts selecteren,of sends,of eq's....

eehj bedankt man .. K begrijp nu al een aantal dingen in cubase ..
Ben wat kleine stukjes aant proberen te maken .. gewoon om te oefenen..
Maar wat me opviel aan cubase was .. toen ik een noot aansloeg .. Het geluid klonk veel warmer en krachtiger ..
Kan ook tusse de oren zitten .. :D

eehj bedankt man .. K begrijp nu al een aantal dingen in cubase ..
Ben wat kleine stukjes aant proberen te maken .. gewoon om te oefenen..
Maar wat me opviel aan cubase was .. toen ik een noot aansloeg .. Het geluid klonk veel warmer en krachtiger ..
Kan ook tusse de oren zitten .. :D

Cubase klinkt beter als FL in ieder geval....dat heb ik tenminste al van verschillende FL gebruikers gehoord...

Als je rechtsklikt op het lege deel van de track bar krijg je een klein menu waarin je kunt kiezen uit opties als 'add audiotrack', 'add miditrack', 'add grouptrack' etc. Hier kies je 'add FX track'. In de popup die vervolgens verschijnt selecteer je het effect wat je wilt toepassen, klik ok en regel de instellingen voor de plug in.

Vervolgens ga je naar mixer, naar het kanaal waar de sound regeling is voor de track waar je het effect op wilt toepassen. Selecteer de fx sends (niet de inserts). Deze bevinden zich direct onder de graphic EQ. In 1 van de lege vakjes kan je nu het effect selecteren en de verzadiging opvoeren.

Intussen is er ook een kanaal op de mixer bijgekomen waar de FX setting zich bevinden. Helemaal bovenaan op de mixer, naast de gain, zit de optie om het effect pre-fader te laten werken.

Back