[ADVIES] De Beste Software Voor Ieder Onderdeel!??

DoZeC

Ingeburgerd
Hallo,

Ik ben opzoek naar echt hele goede software wat ik kan kopen de prijs maakt echt niet uit ik heb het er voor over. Nou kijk ik ben dus van plan om een vette trance hit te maken.. en ik wil dus gewoon lekker die zweeverige synthz enzo maken en lekkere beats en achja je kent het wel wat er bij trance komt kijken. En doorimddel van een MIDI Keyboard kan inspelen. En dan meen ik ook de vetste samples uit kan halen :) Zelf kan maken enzo.. Iets anders dan Reason eigenlijk dat programma ken ik wel..

Het Operation System is : Windows XP Prof

En wat was nou mijn vraag naar jullie ?

- Welke software kan ik het beste gebruiken?

- 1 of meerdere programma's ? voor welk onderdeel is het precies?

Laat me jullie Reacties zien :) Met Reacties kom ik heel erg ver..
Aub geen reacties van waarvoor geen Reason enzo? gaat gewoon puur om advies naar de beste Software!

Ik zou de nieuwste Logic erop zetten. Heb je gelijk een programma om te arrangeren, componeren + je hebt
een berg softsynth's erbij waarvan er telkens nieuwe uit blijven komen. Om van de vette plug-ins maar niet te spreken.

dus...logic ;)

Ik zou misschien overwegen om Cubase SX te kopen... koop Dynamo voor je synths, FxPansion DR-008 voor je drums en één of andere soft-sampler... koop hierbij ook een krachtige geluidskaart zoals een Terratec of M-audio Delta en een MIDI-keyboard met controllers en je bent vertrokken om die eerste Trance-hit te maken... :D

enkele nuttige links:

www.fxpansion.com voor de DR-008
http://www.steinberg.net/products/ps/cubase/pc/sx/index.phtml?id=03010103&sid=06958841 voor Cubase SX
http://www.midiman.com/products/m-audio/delta.php voor een goede geluidskaart
http://www.nativeinstruments.de/index.php?dynamo_us voor Dynamo of Reaktor

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door DoZeC
ik ga het toch eerst met Logic proberen.. In iedergeval hartstikke bedankt

wel oppassen... het zou kunnen zijn dat de Emagic producten voor de PC vanaf september niet meer worden ondersteund omdat Apple Emagic heeft overgekocht...

En persoonlijk denk ik dat CubaseSX iets gemakkelijker is om mee te beginnen...

en je wist waarschijnlijk al dat Emagic stopt met het maken van nieuwe versies en updates voor windows???Maar alleen nog voor Apple aan de gang gaat.

De beste software, synths, mixer, gitaar, panfluit bestaat gewoon niet. Da's voor iedereen anders. En als je begin dan zou ik ZEKER eens een keer kijken hoe en wat anderen doen met hun setup.

Denk goed na, wat jij wilt

Logic is gaaf
Cubase is gaaf
Reason is gaaf
Fruity loops is gaaf
Acid is gaaf (programma dan he)
Sonar is gaaf
enz enz enz enz

reason natuurlijk ;)
of komt er niet uit wat je wilt? dan nog harder doorwerken ;)

alternatief: Cubase SX met een setje goeie plugins van Native Instruments, Waves etc. maar dat kost je vet meer geld

succes,Olaf

Olafmol heeft min of meer gelijk...
In het begin toen ik Reason gebruikte dacht ik ook om zo snel mogelijk nieuwe dingens aan te schaffen... maar nu haal ik soms geluiden uit die subtractor die ik niet Reaktor of wat dan ook krijg, echt! En dan nog maar te zwijgen over de gebruiksvriendelijkheid van de ReDrum... da's echt een handig instrument... Ik heb hier ook een aantal duurdere plug-ins die ik meestal niet gebruik omdat de aantrekkingskracht van Reason gewoon te groot is...

het is hier al zoveel gezegd en ik zal het nog eens zeggen: het is niet met wat je het maakt, het is hoe je het maakt... Ik heb al producties gehoord die met Reason gemaakt zijn die meteen op vinyl konden...

Ik weet dat dit antwoord niet het antwoord is wat je zoekt maar ik wou het toch ff kwijt want ik dacht een tijdje geleden ook zoals jij...

In ieder geval, success!

Das wel het antwoord wat ik gebruik :) nu hoef ik niet een duurder iets aan te schaffen want ik heb Reason 2.0 :) damn allemaal bedankt jullie :)

Dat Reason is echt goed zeg :) EN zoals Olafmol mij heeft gezegd proberen en proberen.. en dat is echt waar :) Ik begin het nu al heel fijn te vinden :)

Origineel geplaatst door Sycorax

het is hier al zoveel gezegd en ik zal het nog eens zeggen: het is niet met wat je het maakt, het is hoe je het maakt... Ik heb al producties gehoord die met Reason gemaakt zijn die meteen op vinyl konden...

www.mp3.com/airbase

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door DoZeC
Alles gemaakt met Reason??

Alle nieuwe nummer 'als ik Airbase moet geloven' wel...
Hij maakt zijn muziek met reason en sample cd's van bekende synths.

Airbase
I use reason as the only tool when producing. I havent started up Cubase in months, and last time i did that, was to export a midi from an arrangement-file, nothing else.
I very seldom use the subtractor but it happens, if I make a sound that sounds un-subtractorly, if you know what i mean. apart from that, I use the sampler and the drummachine and also the rex loopplayer. I fetch samples to the sampler, samples recorded from some synths, not my yamaha because that one sounds pretty lame compared with a jp-8080 for instance, anyways, i load the samples into the sampler, then makes music.

Ik vind dit echt ongelofelijk, als je kijkt naar de extreem hoge geluidskwaliteit van de mastering en de effecten van zijn nummers...

ik snap nooit dat als ik met die effecten klooi in Reason nooit hoge geluidskwaliteit eruit krijg. Ik vind de effecten van Reason om te =(. Als ik een beetje werk met de effecten van Cubase krijg ik toch sneller een prof. resultaat. Maar keep trying zeker?! :engel:

Origineel geplaatst door J-Run
ik snap nooit dat als ik met die effecten klooi in Reason nooit hoge geluidskwaliteit eruit krijg. Ik vind de effecten van Reason om te =(. Als ik een beetje werk met de effecten van Cubase krijg ik toch sneller een prof. resultaat. Maar keep trying zeker?! :engel:

Ik kan het ook bijna echt niet geloven van die Airbase...

Back