EmuProteus X

Slipperman

Rooibosje iemand?
Hallo allen :)
Ik zit een Proteus X kaart te overwegen van Emu aangezien ik dan een leuke proteus heb die nog beter uitbreidbaar is en beter bij mijn werkmethode kan aansluiten en dus ook veel goedkoper is dan dat ik een proteus 2000, planet earth etc. ga aanschaffen en ik zo ook met me emu sample cds makkelijk overweg kan op me pc zonder translator free die daarin best wel zuigt;)

Echter heb ook een inca 88 kaart van audiotrak die ik er zeker wel in wil houden vanwege het multitracken en de hele mikmak. Kunnen deze 2 kaarten ZONDER problemen samenwerken in 1 pc zonder ook dat de een gedisabled moet worden. (wil monitoring, opnemen etc. doen met die audiotrak en dan gewoon die proteus X als DSP achtig/synth kaartje gebruiken...)

Greetings to all :)
santi

lijkt me geen probleem, desnoods prik je er nog wat audio kaarten naast, hardwarematig snort dat allemaal prima naast elkaar. ;)
Softwarematig? Vergt misschien wat instellingsvaardigheden, maar ook niet wereldschokkend.

Windows XP -- er vanuit gaande dat je dat OS ook geinstallerd hebt -- is lang zo slecht niet meer als velen je doen geloven :)

ik zou dr niet zo zeker van zijn....E-mu werkt niet zo best samen met andere geluidskaarten...ik weet in ieder geval dat het niet mogelijk is om twee E-Mu kaarten tegelijk te gebruiken...maar hoe het precies zit met Proteus X weet ik niet...

check anders hier ff :
http://www.productionforums.com/emu/forum.asp?FORUM_ID=17

misschien dat er anderen zijn die dergelijke ervaringen hebben...

en anders koop je toch gewoon Emulator X studio ? heb je een veel uitgebreidere Proteus en een heel vette geluidskaart....(dan heb je die Inca kaart echt niet meer nodig)

...heb mijn scopekaarts ASIO moeten disablen om de proteusx te gebruiken, denk dus dat ie geen vriendjes maakt met andere kaarten...

dat komt dus minder uit aangezien ik hem anders alleen in een pentium 3 500 mHz kan doen en die is dusdanig te zwak ervoor... hmmmzz ik kijk even op het andere forum en vraag anders wel bij emu zelf na...

alvast bedankt :)

Ik heb de kaart in een PC zitten die erg onder de minimumeisen zit en dat werkt inderdaad helaas voor geen meter. Als ik een noot aansla van de Proteus, dan crasht de sequencer (in mijn geval Cubase VST 5.1, die normaal heel stabiel draait) in 9 van de 10 gevallen direct. Als ik instel dat hij meer samples in het geheugen inlaadt voordat hij gaat streamen van disk, dan werkt het iets beter maar crasht het nog in de meeste gevallen.

Zelfs audiokanalen routen naar de interne effecten met behulp van de meegeleverde VST-effecten krijg ik niet aan de praat op mijn computer (geluid valt steeds weg), terwijl als ik de effecten instel met de PatchMix DSP, dan werkt het wel naar behoren.

Verder ben ik blij met de kaart, werkt verder heel stabiel enzo (op de Proteus software zelf na dus) en vooral de uitgebreide ASIO drivers en PatchMix DSP ben ik erg blij mee. Moet verder nog uitvissen hoe e.e.a. werkt. Hoop wel dat ik snel geld genoeg heb voor een krachtigere PC en dan verwacht ik wel meer van de stabiliteit en performance van de Proteus en de interne DSP effecten.

Gr, Vincent

hmm het lijkt me nogsteeds niet logisch dat de kaart niet met andere kaarten samenwerkt, maar het wordt ook nogeens bevestigd door synthmann in dit topic.

Anyway voor het geld overweeg ik de kaart nu eigenlijk ook. Maar wat kosten de (CD-)Rom equivalenten van Proteus X (Mo’Phatt, Virtuoso 2000 and Planet Earth)?

En Ironfreq wat voor PC heb je dan als ik vragen mag? Want langzaam is tenslotte ook maar een relatief begrip.

Update: Fuse heeft nog waardevolle opmerking over ASIO en 2 geluidskaarten (Toevallig ook de Emu 0404)

Origineel geplaatst door Rhy
hmm het lijkt me nogsteeds niet logisch dat de kaart niet met andere kaarten samenwerkt, maar het wordt ook nogeens bevestigd door synthmann in dit topic.

ik heb een tijd geleden aan emu per mail de vraag gesteldof de proteus met mijn audiophile zou samenwerken en hieronder hetletterlijke antwoord:" Having both soundcards installed on your PC will not be supported by us.
This means that it might work and it might not, if it does not work all
we will be able to suggest is to remove the m-audio audiophile
soundcard."

en in een latere mail waarin ik vroeg of de emu als pci kaart dan wel zou samenwerken met een externe (firewire) kaart:" Two soundcards on the same PC will not be supported by us, whether
it be a PCI card or external eg firewire."

op eigen risico dus.

Origineel geplaatst door Rhy
En Ironfreq wat voor PC heb je dan als ik vragen mag? Want langzaam is tenslotte ook maar een relatief begrip.

Klopt helemaal, maar als hij onder de minimumeisen zit, dan heeft Emu alle recht om te zeggen 'die configuratie ondersteunen we niet'. Mijn systeem is (nog) een AMD Duron 700 met 1 GB geheugen. Ik zal over niet al te lange tijd mijn moederbord met CPU vervangen door een meer up-to-date systeem en verwacht dat de kaart dan nog beter bevalt.

ironfreq> phew .. dan zit ik veilig :)
DeLoN> thx mate! kon het zo niet snel vinden op de site.

Tja dan weet ik voorlopig voldoende en ga ik binnenkort misschien maar 1 aanschaffen. Blijft tenslotte een superalternatief op de modules.

vond nog wat interessants: user reviews @ harmony central
ze zijn overwegend positief over de geluidskaart, maar minder te spreken over het ProteusX deel.

De verkoper bij feedback zeiden dat het gewoon ging werken toen ik daar vandaag was. Heb dus maar een doos meegenomen (overigens niet door hun hoor want dat die overal de ballen verstand van hebben had ik eerder door) en idd het werkt iig zoals ik het zelf wil. Kan gewoon de VST lekker gebruiken en de DSP functies in cubase en zelfs de inputs en outputs van de emu kaart en ook surround mixen, multitrack opnemen op mijn audiotrack. Ideaal hierzo :) Dus deze blijft.

Over de soundsets die je er bij krijgt...
je krijgt een of andere 2 cd grote best wel geile piano, een hip hop cd en een cd met producer stuff waaronder een stel HELE goede strings (en heb het hierbij over orkerst strings en ensembles) en gewoon de proteus 2000 soundset met nog een GM bank erbij.

Geloof dat het spul ook soundfont, akai, emu, roland samples ondersteunt wat het erg leuk maakt als sample player.

De 149 euro is meer dan waard aangezien je voor een proteus 2000 al snel 700 euro nieuw neerteld en 2ehands toch wel rond de 300 geloof ik?
Plus voor zover ik op de site van emu kon opmaken kan je dit ook uitbreiden met andere libaries enzo?

Anyways asio drivers werken perfect hier en heb nog geen problemen...

{edit} de boel is trouwens aardig vriendelijk voor het CPU in sx2 al laad het toch snel wat ram weg (wat gewoon puur de sample bank zelf is vermoed ik) maar dat programma wat je installeerd moet wel op de achtergrond blijven draaien wil je van de vsts gebruik kunnen maken{/edit}

Laatst gewijzigd:
Back