Dancing...

Frank-T

gitarist songwriter
Hello everybody,

Ik ben nog even met dat disco-nummer bezig geweest en het bijna- bijna af-resultaat is hier te horen...

Dancing

De mix is niet 100% maar dat komt wel goed...

Het is dus geen HARD-core of hard-style..

ALs het helemaal klaar en goed uitgemixt is. is het dan interressant voor labels?

Gr. Frank-t

Zit mooi in elkaar. Klinkt ook wel goed (hoewel de bassdrum niet genoeg kickt). Piano vanaf 1.00 komt bekend voor. :doei:

Of dit op plaat kan, weet ik niet. Klinkt nogal als 13 in een dozijn (niet dat het daarom slechter is, maar 'k weet niet of labels daar zo happig op zijn) ...

Klinkt leuk maar ik zou het wat meer opbouwen, zodat het wat meer dansvloergericht is want daar is disco tenslotte voor bedoeld.

Daarnaast zou ik absoluut de tekst wijzigen, die is nu zooooo standaard.

Is de tekst trouwens gesampled want die stem komt me heel bekend voor ?

Het klinkt wel leuk, maar na een minuutje of twee is de fun er voor mij toch wel af, altijd maar diezelfde twee akkoordjes.

De basis is er lijkt me... de groove is o.k. maar ik hoor niets waardoor ik denk oh ja da's dat nummertje. Behalve dat ik door de piano inderdaad aan een ander nummer moet denken. Misschien moet je iets meer het idee "oh, nu moet ik er zoiets instoppen" laten varen en iets meer het idee "so, zal ik dit er eens instoppen!!!!" omarmen. Laat iedereen zich maar kapotschrikken. Ik heb daar zelf ook moeite mee, maar als het lukt kan je na een half jaar iemand je track laten horen die hem pas 1 keer gehoord heeft en hij zal hem herkennen..
Je hebt ze in allerlei soorten en maten, maar platenmaatschappijen zijn wel altijd op zoek naar identiteit.

tip: maak zo veel mogelijk verschillende dingen. Probeer eens te rocken of te technoen of te funken en integreer wat je daarvan leert in jouw stijl

klinkt zeker wel lekker hoor! probeer echter je drumtrack wat viezer te maken, je hihat mag snerpen, de kick mag beuken, dat geeft een grotere kans voor uitbrengen!

Digidance is meestal wel zoekende naar zulke producties, niet geschoten......

...maar dan moet je drumtrack ECHT wel wat viezer hoor!

grtz Guido

zang en drums...

zang en drums...

Hello,

Bedankt voor de (opbouwende) kritieken, ik neem ze allemaal zeer serieus..
Mijn reactie over de drums...Ik zit met een kanalen probleem..Ik heb tussendoor een paar "remixen"moeten maken om
kanalen terug te winnen ..Daardoor is er een stuk helderheid en dynamiek verloren gegaan
Als alles apart uitgestuurd wordt dan ben ik 32 kanalen kwijt nu heb ik er 20
Maar ik ga dit jaar wel een groter mengpaneel kopen...
Studio kwaliteit red ik niet maar ik wil wel evt een studio in om het echt goed uit te mixen..(als het klaar is)
Inderdaad na 2 min gaat de verveelheid binnen sluipen maar op het moment zit ik er té dicht op...
Ik moet het misschien een weekje laten lliggen...
Maar ik ben van mening dat de basis inderdaad OK is....

Over de zang: inderdaad sample-cd (niet mijn normale gang van zaken, ik heb liever een echte zangeres)
Ik wel flink ge-edit hoor!
Maar DJ Jean every single day is ook van een sample cd. de zang in ieder geval ...dance-vocals geloof ik..

Ok thnx en tot weder contact

Origineel geplaatst door Arv
loopje van Chicago "street player", beeeetje uitgekouwd al door the bucketheads.

dus niet...
Bucketheads heeft het drumloopje van een sample cd DANCE MEGA DISCO HOUSE
Zij hebben het goed gebruikt / gemixed trouwens Ik heb dat loopje van hun op mijn beurt gebruikt
Maar van chicago's streetplayer zit niente nada in..
maar bedankt voor je opmerking

ciao

Lekker plaatje hoor.alleen lijkt het wat uit fase!!

En waarom maak je niet een extended,de radio cut komt wel als die plaat gaat bommen!!

Voor de rest:okdan:

Origineel geplaatst door Sirrom
Lekker plaatje hoor.alleen lijkt het wat uit fase!!

En waarom maak je niet een extended,de radio cut komt wel als die plaat gaat bommen!!

Voor de rest:okdan:

Thanks voor de duimpjes omhoog..

Het is inderdaad een goed idee maar een song langer maken is altijd makkelijkker dan spannend houden binnen de 3,5 minuut
er moet nog wat spannends in gebeuren maar als hij klaar is...dan misschien in eigen beheer en met een externe versie
In een externe versie past wel een george moroder bas-sequense of een Sylvester "you make me feel break bas-sequence

Iemand trouwens enig idee wat voor bas geluid is van "you make me feel"?
een korg poly6 misschien of een ms 10?

See you....

Re: zang en drums...

Re: zang en drums...

Origineel geplaatst door Frank-T
Hello,

Bedankt voor de (opbouwende) kritieken, ik neem ze allemaal zeer serieus..
Mijn reactie over de drums...Ik zit met een kanalen probleem..Ik heb tussendoor een paar "remixen"moeten maken om
kanalen terug te winnen ..Daardoor is er een stuk helderheid en dynamiek verloren gegaan
Als alles apart uitgestuurd wordt dan ben ik 32 kanalen kwijt nu heb ik er 20
Maar ik ga dit jaar wel een groter mengpaneel kopen...
Studio kwaliteit red ik niet maar ik wil wel evt een studio in om het echt goed uit te mixen..(als het klaar is)
Inderdaad na 2 min gaat de verveelheid binnen sluipen maar op het moment zit ik er té dicht op...
Ik moet het misschien een weekje laten lliggen...
Maar ik ben van mening dat de basis inderdaad OK is....

Over de zang: inderdaad sample-cd (niet mijn normale gang van zaken, ik heb liever een echte zangeres)
Ik wel flink ge-edit hoor!
Maar DJ Jean every single day is ook van een sample cd. de zang in ieder geval ...dance-vocals geloof ik..

Ok thnx en tot weder contact

hoi ik val er even tussen door..

klopt wat je zegt ik heb die vocals op een sample cd staan een hele goedkope zelfs..
van 39 gulden destijds..

wel slim van hem haha

leuk dit :) Drumtrack mag idd wat krachtiger en het lijkt alsof er ergens een gat in het frequentiespectrum zit. Het klinkt een beetje "onder water" of zo, heel raar. Verder wel lekkere productie!

hee een deel van die percussie zit ook in "swift - feel good". Zal ook wel sample cd spul zijn dan?

Het klinkt inderdaad alsof er een hap mist uit je mix, ergens in t mid

Verder, tja....niet slecht, maar inderdaad wat generiek.

Wat een rare mix!?

En veel van deze loops ken ik zelfs nog. Dan moet het toch wel heeeel erg kazig zijn. :D

Origineel geplaatst door fuse
Wat een rare mix!?

En veel van deze loops ken ik zelfs nog. Dan moet het toch wel heeeel erg kazig zijn. :D

hello,

bedankt voor de reacties..

even een correctie...

LOOPS?
er zit er ééntje in (bucketheads)...dus geen meervoud!

IS dat zo erg?

zang? i.d van sample cd...so what? ge-edit met harmonizers e.d.

het nummer wordt t.z.t afgemixt door een dj in Pootools
Hij is ondertussen klaar...(de radio -edit)
Maar ik zit in een verhuizing en ben bezig met een herinrichting van mijn home-setupje

Origineel geplaatst door Frank-T
dus niet...
Bucketheads heeft het drumloopje van een sample cd DANCE MEGA DISCO HOUSE
Zij hebben het goed gebruikt / gemixed trouwens Ik heb dat loopje van hun op mijn beurt gebruikt
Maar van chicago's streetplayer zit niente nada in..
maar bedankt voor je opmerking

ciao

sorry hoor maar wat een onzin.... kenny dope heeft gewoon het nummer van chicago gesampled (er zit ook veel meer dan alleen een drumloopje van dat nummer in) ...... het verhaal ging dat ie zo pissed off was op al die simpele filterdisco plaatjes dat ie een weddenschap aanging dat ie wel ff in een paar uurtjes ook zo'n plaat kon maken....en dat werd dus the bomb ;)

en om het ff af te maken: the bomb werd in 1995 gereleased...die sample-CD waar je het over had in 2000 .... lijkt me duidelijk toch? ;)

Ik vind het erg lekker klinken.
Maar ik mis een beetje power op een bepaalde manier. Het blijft net iets te braaf. Misschien door gebruik van samples?
Ik weet het niet.
Die piano vind ik klinken als een cruising tussen een clavecimbel en een piano-forte.
Daar zou van mij juist een echte acoustische piano voor in de plaats komen met wat bredere akoorden die er nu gebruikt worden. (Meer van dat pianowerk alla Chic)

Back