sample workstation gewogen toetsen

Status
Please reply by conversation.

M_vh_K

Stamgast
ik zoek een sample workstation met gewogen toetsen.
triton proX is een wat boven budget.
ik zoek tweedehands iets tot 1000 euro.

wat is er te koop en ook wat van deze tijd?

ik zag op marktplaats

ik zag op marktplaats

een ASR88 van Ensoniqe staan, misschien wil je meer geheugen.
Ik geloof dat hij er €450 voor vraagt, hou je nog €550 over, kun je wel een hardwaresampler voor kopen.
Of een paar Euri er bij en dan koop je de Motifrack van Yamaha.
Ideetje:eureka:

Sorry, typfoutje

Sorry, typfoutje

moet natuurlijk Ensoniq zijn. En geen marktplaats maar tweedehands.muziek.nl

anyway:

Dirk
adv.7819334@2dehands.nl
denhelder

Aangeboden
Te Koop Ensoniq ASR 88 gewogen toetsen sample/synthesizer in zeer goede staat 12 mb intern geheugen met handleiding prijs 450,- euro
tel 06 55555088

€ 450,00

en nee...ik ken de verkoper niet!
:frons:

mooie prijs. wel beperkt en wil eigenlijk niet nog een sampler erbij moeten halen.
maar dank voor de tip. wie weet.
een rack versie is niet wat ik wil. wil een gewogen klavier. ;)

ASR 88 is een gewogen klavier van 88 gewogen toetsen...
En voor die prijs zou ik er zo nog 1 kopen!!!
Toetsenboord is goed... en sampler is helemaal fantastisch

En nee hij is niet beperkt... zit ook nog een sequencer in + Scsi

tja,ieder zijn meug

tja,ieder zijn meug

ik zou het ook wel weten, ik wil die asr88 wel maar zou niet weten hoe ik hem thuis krijg!
Misschien wil iemand mijn Emulator IIIxp wel ruilen voor zo'n bakbeest!
Ik zou het wel weten:P

het is de bedoeling piano te leren spelen. ds klavier is wel goed.
alleen is 12mb niet echt veel. en niet uit te breiden meer,
dat van die rack ging over de motif. zou wel een motif willen maar dan met gewogen klavier en die is voor mij te duur.

Moet je toch beter je huiswerk doen.... die ASR kan 16 MB hebben... das misschien niet veel meer in deze tijd.... maar voldoende om leuke dingen mee te doen. Heb ooit op ebay een grandpiano sample gekocht van 12 mb en die is goed te gebruiken...

(gebruik mijn asr 88 om in de avond uren mijn piano vrij af te geven ivm de buren)...

Was je anders ook van plan auto te leren rijden in een Rolls Roys??

in deze zit 12mb. weet niet wat er in moet. maar gezien productie begin tot helft jaren 90 was zaldat geheugen niet op elke hoek liggen.
dus 12 eruit en 16 er in vind ik nog wat weinig. sorry.

ook lees ik over het ding dat hij na paar uur verhit raakt en dan vaak vast loopt. is dat een bepaalde serie?

maar er is toch nog wel meer op de markt? andere merken en typen graag?

met jouw budget (tot 1000 euro) is er waarschijnlijk geen apparaat dat direct aan AL je eisen zal voldoen. Er zijn volgens mij geen (2dehands) synths met een combinatie van sample-functie, up-to-date geluiden en gewogen pianoklavier voor onder de 1000 euro.

Heb je die sample-functie echt ingebouwd in het apparaat nodig?

Zonder sample-functie kun je denken aan o.a. een:

-Korg 01W/PROX
-Alesis QS 8 of 8.1
-Yamaha S80
-Ensoniq ZR76 (uit te breiden met flash geheugen voor samples)
-Ensoniq MR76 (uit te breiden met flash geheugen voor samples)
-Korg triton LE88 (uit te breiden met sample optie) >waarschijnlijk duurder dan €1000,-
-Roland XV-88 >waarschijnlijk duurder dan €1000,-

die ASR88 + losse sampler (bv.Yamaha A3000/4000) optie van VL7 vind ik persoonlijk alsnog een goede optie

succes :)

Geheugen is nog ruim te krijgen... die van mij loopt niet vast..... kan alleen maar zeggen...
:walker: :walker: :walker: :walker: :walker: :walker: koopje... en hij is alleen te tillen (zij het met moeite)

Roland A90 (Wel met expansie.. anders is het alleen een master keyboard)

Maar wat wil je nu echt... alleen piano leren spelen of .....??

wat ik graag wil is inderdaad piano leren spelen.en ik wil een sample optie. dus synth hoeft niet eens.
dus wat er op moet is een gewogen klavier en sample mogelijkheid. voor piano laad ik dan een sample.
misschien is die ensoniq zo gek nog niet. alleen nog een losse sampler is niet mijn keuze.

Je moet maar eens op goed orienteren via google of zo.
De asr 88 is de super grote broer van de ASR 10...(ze zijn ook identiek op het toetsenboord en de standaard scsi na daan) en daar is voldoende over te vinden... ook zijn er op het web genoeg samples te vinden.... (het is immers ook een echte sampler)...

Status
Please reply by conversation.
Back