Routing vraagje SX2

musica

Trance is my middle name
Hi,

Ik heb een stereo uitgang van mijn virus b rechtstreeks aangesloten op de inputs van mijn soundkaart. De outputs van mijn soundkaart gaan rechtstreeks naar mijn mengtafel. Krijg nu alleen geen geluid mbt mijn virus. Het signaal komt wel binnen op mijn stereo in.

Even voor de duidelijkheid:
- stereo uitgang virus naar input soundkaart
- stereo uitgang soundkaart naar mengtafel

- Ik heb in het werkvenster van Cubase een midikanaal lopen voor mijn virus.
- Stereo ingang kanaal (bus) gemaakt in Cubase (signaal komt binnen)
- Audiospoor gemaakt in werkvenster: bij 'input' stereo ingang bus geselecteerd
: bij 'output' stereo out bus geselecteerd

Het geluid komt dus wel binnen dus ik kan audio opnemen. Ik wil het geluid alleen niet opnemen maar rechtstreeks doorsturen naar een stereo out bus, zodat ik er nog (realtime) vst-effecten over kan zetten...

Wat doe ik fout? :confused:

Thanx

om dit voor elkaar te krijgen dien je het luidsprekertje aan te zetten van je audiospoor , dan heb je altijd geluid wat je ook doet verderr binnen het project.

Het kan zijn dat er nog settings zijn van de geluidskaart zelf die je moet veranderen.

Bij mijn kaart kan ik monitoring aan/uit zetten. Dan kan je cubase k*tten wat je wil want die settings verander je niet in Cubase

Let wel op feedback loops!

edit: heb je verhaal nog eens gelezen, weet bijna zeker dat het geluidskaartinstellingen zijn.

Wat voor kaart heb je?

Laatst gewijzigd:
Hay

is het niet beter om het geluid gewoon op te nemen
dan kun je als je het afspeelt gewoon met effecten afspelen
en kun je ook meerdere sporen opnemen

je kan een audiomixdown maken met effecten tot mp3 of wave

en als jij alleen die virus erop heb zitten kan je dat mengpaneel net zo goed weghalen

scheelt kabels plugen en een mengpaneel

veel succes met je cubase

Greetz Trute:peukie:

Origineel geplaatst door turtel
Hay

dat kan ook allemaal zonder dat je het opneemt in cubase. daarvoor moet je direct monitoring uit zetten in cubase en je audiosporen default enablen.
door naar een wav of mp3 te renderen kun je realtime je hardware integrereren met je vsti's en fx zonder dit eerst op te nemen. Dit doe je door het aanvinken van realtime export.

Check ook even de handleiding om te zien of je alles wel goed hebt ingesteld.
Of probeer anders zo'n handige tutorial, een aanrader.

Origineel geplaatst door quifster
dat kan ook allemaal zonder dat je het opneemt in cubase. daarvoor moet je direct monitoring uit zetten in cubase en je audiosporen default enablen.
door naar een wav of mp3 te renderen kun je realtime je hardware integrereren met je vsti's en fx zonder dit eerst op te nemen. Dit doe je door het aanvinken van realtime export.

hay

quifster je zal best gelijk hebben
maar zie jij het nut er van in om dan alleen de effecten van cubase te gebruiken
en het niet op te nemen
dan zou het alleen voor jammen of een live optreden gaan
of ik lees de vraag verkeerd(dat gebuert mij weleens)

of heeft die een andere HDrecorder om dan op te nemen

Greetz TurtelD8D

hay

quifster je zal best gelijk hebben
maar zie jij het nut er van in om dan alleen de effecten van cubase te gebruiken
en het niet op te nemen
dan zou het alleen voor jammen of een live optreden gaan
of ik lees de vraag verkeerd(dat gebuert mij weleens)

of heeft die een andere HDrecorder om dan op te nemen

Greetz TurtelD8D

ik gebruik het anders, ik vind het te omslachtig om al mijn hardware op te nemen als audio in het project. ik gebruik mijn hardware net zoals vsti's, dus zodra ik een project inlaadt staat mijn hardware in principe goed. aangezien ik vrij veel aanpas in veel fases is het handiger om de synths gewoon te laten spelen in plaats van met vooropgenomen audiobestandjes te gaan werken die je dan hebt opgenomen.

uiteindelijk wil ik alles digitaal afmixen in cubase en moet het niet uitmaken of vsti's spelen of hardware. via file - export to audio exporteer ik dan mijn song naar wav of mp3, en dan worden alle vsti's , fx en hardware synths samengevoegd (en volledig geautomated vanuit het project) naar 1 wav.

ik hoef in mijn situatie dus niet extern iets op te nemen of samen te voegen, dat gebeurd allemaal geintegreerd in mijn digitale mixer omgeving in cubase. Elke synth (vsti en hardware) heeft zijn eigen subsporen in cubase en alles wordt binnen cubase doorgeroute naar aparte subgroupen.

super handig en een enorme timesaver.

Heeft de bus, waar je de inkomende audio naartoe gerout hebt, de juiste hardware output, en is die output ook actief in cubase? (check bij vst-connections), daar moet ie tussen staan.
Is je audiokaart full-duplex? en zo ja, staat die optie aan? (check in je asio-driver setupscherm).

Hay

zo zie je hoe veelzijdig cubase is

ik doe alleen externe geluiden opnemen
gebruik geen vsti of effecten,ook geen midi (soort stapie terug)

als je er maar lol in hebt 8D

Hay

en als jij alleen die virus erop heb zitten kan je dat mengpaneel net zo goed weghalen

scheelt kabels plugen en een mengpaneel

veel succes met je cubase

Greetz Trute:peukie:

Ik wil de geluiden juist niet opnemen (tenzij ik een vst-i gebruik, want dit scheelt cpu), want ik wil de geluiden gewoon kunnen blijven bewerken (lees draaien aan de knoppen van de virus). Ik heb meerdere hardware en wil dit ook aansluiten, maar ik wilde het eerst even testen of het met de virus ging. Ik heb op mijn mengtafel mijn aphex en lexicon aangesloten en gebruik deze effecten. Ik wil echter ook graag de vst-effecten die in Cubase zitten realtime gebruiken. Ik gebruik trouwens een Edirol DA24/96. Geen idee eigenlijk of de Edirol full duplex is...De output is actief, want ik kan het geluid van de virus wel opnemen en dan afspelen over de output.

Back