alesis mtt 8 en yamaha cs1x

drysterile

Nieuwkomer
ik heb een probleem met de kanaal toewijzing van mijn yamaha cs1x. als ik info van de cs1-x naar de mtt-8 stuur zie ik aldaar heel keurig de kanalen verschijnen. maar als ik de mtt-8 laat spelen hoor ik maar één geluid van de cs1x die op alle kanalen reageert. voorheen (toen ik nog een eenvoudige geluids module gebruitke) kon ik de bas op ch-1 zetten, de violen op ch-2 enz.. enz.. maar op de cs1x lukt mij dit niet. ik wil deze setting gebruiken voor live optredens.
help mij. in de winkel weten ze het ook niet. en ik doe volgens mij keurig wat de handleiding mij verteld. (ik heb hem in het nederlands) eerlijk is eerlijk ik ben geen synthesizer freak. helaas.

Re: alesis mtt 8 en yamaha cs1x

Origineel geplaatst door drysterile
maar als ik de mtt-8 laat spelen hoor ik maar één geluid van de cs1x die op alle kanalen reageert.

Als je jouw CS1x multitimbraal wil gebruiken moet je hem in Multi Play Mode plaatsen, dan reageert de CS1x op verschillende midikanalen tegelijk. Je doet dit door op de knop "Multi" te drukken.

dan krijg ik alleen piano (of een ander)

dan krijg ik alleen piano (of een ander)

dat doe ik ook braaf, maar dan hoor ik alleen de piano, of een ander instrument die op alle midi kanalen reageert. ook al zijn de kanalen braaf in de mtt-8 doorgekomen en staan ze ook zo braaf in het geheugen van de cs1x.

volgens de handleiding: in de performance mode kunt u met deze functie het midi ontvangst kanaal afstellen, zodat de cs1x bestuurd kan worden door een extern midi device. In multi play mode reset de cs1x de interne toongenerator op xg on en ontvangt automatisch de externe data.

dat laatste klopt ja, dan klinken uit alle kanalen de grand piano.

Je kan bij de CS1X -in multimode- per spoor instellen wat het ontvangende midi-kanaal is. (receive chn)

Dus spoor 1,piano, midi-kanaal 1
spoor 2, warm strings, midi-kanaal 4
enz

Back