realistische drums sofsynth ala Alesis sr16

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
ie heeft edit opties genoeg om zich een echte drumsynth te noemen!!! ok wel sample based maar dat zocht ik ook, en met eigen sequencer

nou kom het blijven samples he. Ik denk dat het dat is wat ReSoNaNcE bedoelt. Je bewerkt bestaand geluid en dat is het verschil met een synth, die zelf geluid maakt.

dat is geen verschil in waarde, eerder een verschil in hoe doet wat ie doet.

Origineel geplaatst door praecox
nou kom het blijven samples he. Ik denk dat het dat is wat ReSoNaNcE bedoelt. Je bewerkt bestaand geluid en dat is het verschil met een synth, die zelf geluid maakt.

dat is geen verschil in waarde, eerder een verschil in hoe doet wat ie doet.

wat een onzin zeg, met andere woorden een Korg Wavestation zou dus geen echte synth zijn omdat ie op samples is gebaseerd hahahahahahahhahahhahahhaa denk dat deze drumbak meer edit opties heeft dan een 909

Kijk, het gaat er niet over hoeveel je er mee kan, het gaat over welke techniek er aan de basis ligt.

en om even een objectieve extere bron aan te halen:

Rompler
Sampler
Synthesizer

als je dus even kijkt naar de basis techniek van die Stylus is het wel gebaseerd op externe geluids files (die wel heel mooi te browsen zijn en mooit te combineren vallen, maar het blijven wav's), je kan er zelfs je eigen zelfverknipte REX files in importeren, dus wavs met midi data en wat nog!!

Nu je zelf de Korg Wavestation er met de haren bij sleurt, wil ik wel es kijken hoe die percies werkt. Ik weet er namelijk niets van, enkel dat ie sinds kort VST is gegaan.

bron: www.vintagesynth.org The Wavestation had 2MB of ROM based samples at your disposal. Programming is not easy but this great digital synth is capable of great ambient sounds and strange effects. It has lowpass filtering and onboard effects which are pretty nice. This synth is easily upgraded and expandable with PCM cards.
Hmm, een PCM-based Synthesizer dus. Helemaal andere techniek dan sampling, idd, so?

nog een linkje, je zoekt het jaar 1990.
http://www.soundonsound.com/sos/Nov....asp?session=398804ea1b4df59779da78610db15040

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Dit is dus wel sample based he....... is dus geen drum SYNTH 8o)

ehm wat is het dan wel???

Easy MIDI Control of all 10,000 parameters with MIDI Learn: simply grab the parameter and the hardware control
Powerful sound design features include:
New multi-mode Power Filter, 3 syncable LFOs,
3 AHDR envelopes, Reverse and more

een samplebased drumcomputer (rompler) met zoveel editopties is dus wel degelijk een drumsynth ! gehehheee deze discussie win ik natuurlijk :Z

"he, wat een leuke synth heb je daar!"
"welke? waar?"
"daar, die akai bak"
"oh, de Z8 sampler"
"sampler?! man de dingen die je daar mee kan doen! das dan toch een synth hoor!"

right, ow-key ...

Origineel geplaatst door praecox
"he, wat een leuke synth heb je daar!"
"welke? waar?"
"daar, die akai bak"
"oh, de Z8 sampler"
"sampler?! man de dingen die je daar mee kan doen! das dan toch een synth hoor!"

right, ow-key ...

hhahahaaha

Origineel geplaatst door Remmelt
:gaap: lekker belangrijk jongens. jeez.

je vergist je, juist heel belangrijk, dit is een synthforum !!!!!!! dwz zitten freaks !!!
8) :dj:

koedjieboerieboerieboerie?
maktalamatahama!
joehaaaaa tr909

vroemoetoes tr606 broembroem akai s1100

hmmmmm, moekoetjoeloetoe linndrumvsti?

koedietjoemtjoem stomper? littledrummerboy?

hoekoe hoekoe!!!

Back