Wat te doen?? Benarde situatie

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

ikke

Ouwe rot
Wat te doen??
Ik heb een MPC4000 met een HD in de verkoop. Op die HD staan veel samples. Er staan ook zeer veel loops op die ik samplede van platen. Dus verder verkopen mag ik die eigenlijk niet, want het is illegaal om gekopieerde tracks door te verkopen.
Ik stel deze vraag omdat een zekere ******* me contacteerde ivm de MPC (en vooral de samples die erop stonden)

Moet ik nu werkelijk alle gesamplede loopjes eruit vissen om deze machine legaal te verkopen, zodat ik niet de kans loop, een boete te betalen. Laat staan mn MPC te verliezen??

[edit: emailadres verwijderd door Hanz]

Last edited by a moderator:
WAT??? Zitten er spionnen op Synthforum?
Op de brandstapel ermee! :duivels:

Volgens mij hoef je die samples niet eruit te vissen, je bent pas strafbaar als je een nummer uitbrengt met gejatte samples! Of wanneer je geld vraagt voor die samples!
Maar ik weet het niet 100% zeker!

Het veiligst is de samples te wissen. Als er auteursrecht op die samples zit, dan kan het een probleem zijn als je die doorgeeft, aangezien die samples dan een ongeoorloofde reproductie worden (voor jezelf mag je zoveel samplen als je wil, omdat het dan om een privékopie gaat).

Maar er is nog altijd veel discussie over het feit of en vanaf wanneer er auteursrecht zit op samples. Het is misschien wat onvoorzichtig van mij om te zeggen, maar dit alles is zeer theoretisch. Geen enkele rechter zal hier aanstoot aan nemen (als het al ooit zo ver komt). En de kans op een boete is enorm klein, tenzij je je MPC aan Sabam verkoopt. :D

Laatst gewijzigd:
Bericht door een moderator:
Gesloten, aangezien soortgelijke threads in het verleden slecht zijn afgelopen.

Ik denk dat je antwoord hebt gehad wat betreft je vragen over de juridische status van samples bij verkopen.

Tevens wil ik er op wijzen dat het niet de bedoeling is om naam, toenaam en emailadressen van synthforumleden hier publiekelijk ter discussie te stellen. Het is goed mogelijk (in fact: ik weet het vrijwel zeker) dat de bedoelde persoon gewoon een zakelijk emailadres heeft gebruikt, zonder dat hij daar iets specifieks mee bedoelde.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back