Hulp gevraagd bij aansluiten Midi van men hardware synths

mky

Ingeburgerd
Dag fijne mensjes allemaal,

Nadat ik me een nieuwe geluidskaart heb aangeschaft kan ik er weer tegen aan gaan in men home-studiootje met het knutselen van geluidjes.
Maar na de aankoop van deze geluidskaart en volgende maand nog studio monitors zal ik dus nog eventjes moeten wachten met het aanschaffen van een midi interface wegens budgetaire reden.
Daarom zou ik willen vragen hoe ik men midi moet aansluiten tussen men synths onderling en naar de geluidskaart toe.
Ik ben geen expert op midi vlak daar ik me de laatste tijd enkel wat met reason en soft synth toestanden heb bezig gehouden in cubase en de weinige kennis die ik vroeger had over midi nu helemaal zoek is.

Ok , men geluidskaart is een emu 1820m , die heeft vanvoor een midi in & out , en aan de achterzijde een tweede midi in & out.
Ik wil men cs2x als master keyboard gaan gebruiken.Deze sluit ik aan op de voorste midi ( denk ik toch ) , maar hoe?
Zowel in & out ??

Dan de rest van men gear : Hoe sluit ik de JP8080,de Micro Q en de Electribe mx aan?
Men sequencer wordt cubase sx.

Alvast bedankt & greetzz with beats...

Laatst gewijzigd:
plaatje

Attachments

• wiring2004.gif
    wiring2004.gif
    32 KB · Bekeken: 135
Als je een loop maakt (midi out van je keyboard in PC, midi out van PC in je keyboard) mag je niet vergeten je keyboard/synth op Local Off te zetten, anders krijg je een halvering in polyfonie (gespeelde noten worden dan immers dubbel gespeeld).

toevallig had ik net in een ander topic [ hiero klikken ] ook al een stroomschema'tje geplaatst voor de aansluiting van de JP8080. Maar het kan nooit geen kwaad om 'm hier ook te plaatsen.

De deze schema betreft alleen een aansluiting van de JP8080 op een miditerminal die weer met een pc is verbonden. Als master heb ik een CS6x, in jou geval een CS2x

Attachments

• stroomschema (custom).jpg
    stroomschema (custom).jpg
    21 KB · Bekeken: 129
Back