Syncen RM1x aan Cubase SX?

><i

Leipste Lid!
Lo, heb recentelijk een RM1x bekomen :) zeer tevreden over het apparaat, alleen niet zo tevreden meer over mijn midi performance.
Cubase S(e)X(y) heeft bij het opnemen de vervelende eigenschap om bij willekeur te versnellen en vertragen. Wat inspelen niet echt makkelijk maakt.
Ook als je phrases laat afspelen om op te nemen bijvoorbeeld een die door de arpeg is gemaakt, gaat het niet goed, en worden tonen bij willekeur overgeslagen over te snel achter elkaar afgespeelt.
Ik heb het idee wanneer ik het tempo flink omlaag gooi (100 en minder) het beter gaat, maar nog steeds niet lekker.
Zijn er bufferinstellingen die ik kan wijzigen ofzo? Stuur ik teveel sysex naar de comp?
Helpt een Motu MTP AV hierbij denkt iemand? of is it just me being ignorant?

De RM1x staat nu als slave. moet ik MMC naar de rm1x toe sturen? (heb ik geprobeerd, zonder al te veel succes)
Plz advice?

welke midi interface gebruik je?
zelfde probleem ook als de rm1x master is?

Olaf

wat denk je zelf? ;)

maar ff serieus: geen idee, maar werkt het andersom wel goed?

Je bedoelt de midi clock gebruiken van de rm1x? hmm is ff testen vanavond, wat ik wel zag is dat volgens mij de midiclock op de comp als een dolle fluctueert.
Maar zijn die problemen met een MTP AV ook weg?
Kan er nog een kopen voor 190 euro..

PLEASE HELP, midiexpert nodig?

PLEASE HELP, midiexpert nodig?

IN Logic gaat het ook mis, op de clock van de RM1x gaat het ongeveer goed. DWZ dat de clock in SX en Logic varieert tussen 150 en 160 wanneer die op 155 bpm staat.
Dit lijkt vooralsnog niet een groot probleem. Ben er nog niet tegenaangelopen, maar ik zou wel graag de clock van de computer willen gebruiken..... of een midi timepiece.
Zou een midiman 4x4 interface helpen bijvoorbeeld, of moet ik serieuzer materiaal aanschaffen om dit voor elkaar te krijgen

PIII1333
SBlive
RM1x
Evolution 249C
MC303
256 Ram
3com netwerkkaarten
GF2Pro
Symbios UW controller
IBM 40GB hdd (ata100)
2x seagate 3.2 HDD (ata33)
Cubase SX / Logic 5.10
Verschijdene plugins (niet geladen bij constatering fout)

SNEEUW! ZON!!!!!!

SNEEUW! ZON!!!!!!

OK, het is opgelost, na een eindeloos lange installatieprocedure met de Motu Midi Express XT parallel onder Windows XP bleek dat AL mijn sync probs op te lossen.
Mijn midi is nu echt MEGA stabiel!
best spent 100 EUR!
Groets,
Xi

Err?

Err?

Logic heb ik origineel...
SX ben ik aan het "testen" om te kijken of dat net zo kan werken als ik met logic werk. Het klinkt misschien raar dat ik niet meteen het pakket koop, maar ik wil er toch aardig wat mee testen.

Back