"bulk dump" probleempie...

P@ulu$

Master of Disaster
Mannuh,

Ik ben al een tijdje bezig om erachter te komen hoe je nu mijn geluiden uit mijn Yamaha Motif in mijn software-prog(Magic Music studio 2005 deluxe) kan krijgen(zodat ik later bij het laden precies dezelfde geluiden heb).

Ik kreeg van iemand de tip, om met "bulk dump"-mode te werken.
Ik dus mijn software-prog op "record gezet" op een willekeurige track(MIDI kanaal synth: 1 & MIDI kanaal track: 1).

Toen heb ik "bulk dump Current Voice" gedaan en daarna weer op stop gedrukt. Als ik nu iets wil opnemen op die track, dan hoor ik wat ik speel in een soort echo en verschijnt er op een gegeven moment op mijn synth-schermpje: "recieving bulk...." en daarna gelijk krijg ik te zien: "MIDI checksum err." DA LIJKT ME NIET HELEMAAL OK!!!!;)

Moet ik misschien nog dingen instellen wat MIDI betreft?

Wie kan er mij helpen?

dit viel me op:

Toen heb ik "bulk dump Current Voice" gedaan en daarna weer op stop gedrukt.

waarschijnlijk heb je te snel op stop gedrukt. Zo'n bulk dump kan even duren. Zeker bij hypermoderne orgels ;) Dat verklaart dan ook de MIDI checksum error...

ten tweede:
dan hoor ik wat ik speel in een soort echo
dat zal wel met de omni mode van je motif temaken hebben (die moet dan uit-zelf opzoeken aub) Maar het kan ook door die bulk dump komen. Geluid laten horen terwijl er een bulk dump wordt uitgevoerd kun je beter vermijden; ALTIJD. Dus maak voor je muziek begint ruimte vrij voor die bulk dump (bulk dump = sysex informatie; sysex is erg data-intensief, in tegenstelling tot noot-informatie, dit bijt elkaar een beetje)

succes!

Alvast bedankt!

Met andere woorden:

Ik moet precies hetzelfde doen maar dan iets langer en met minder noten. En wanneer kan ik nou zien dat hij genoeg data heeft ontvangen? En ik moet voor de track een stukje openlaten voor dat "bulk dumb" gebeuren?

groeten

En ik moet voor de track een stukje openlaten voor dat "bulk dumb" gebeuren?

Als ik jou was zou ik de bulk dumps van elk apparaat op een verschilllende track opnemen.

Zelf neem ik altijd een volledige dump op met geluiden, multi en system settings. Elk apparaat op een track.

Let er ook op dat je de bulkdumps niet sneller afspeelt dan ze zijn opgenomen, je apparatuur kan zich er dan in verslikken.

Ik stuur ook niet elke keer de bulkdumps uit, mute de tracks als je ze niet nodig hebt.

Druid

Origineel geplaatst door P@ulu$
maar dan iets langer en met minder noten. En wanneer kan ik nou zien dat hij genoeg data heeft ontvangen?

tot de volledige dump gedumpt is. Hoe je dat kan zien in magix....geen idee. Met een midi-monitor misschien?

En zolas druid zegt op een aparte track. En HELEMAAL GEEN noten tijdens de dump...

Als je live wilt gaan spelen kun je beter je geluiden in de motif programmeren en een program-change verzenden. Je kunt het publiek m.i. niet laten wachten tot je bulk-dump klaar is. En stel je dan voor dat het toch misgaat

Origineel geplaatst door druid
Als ik jou was zou ik de bulk dumps van elk apparaat op een verschilllende track opnemen.

Zelf neem ik altijd een volledige dump op met geluiden, multi en system settings. Elk apparaat op een track.

Let er ook op dat je de bulkdumps niet sneller afspeelt dan ze zijn opgenomen, je apparatuur kan zich er dan in verslikken.

Ik stuur ook niet elke keer de bulkdumps uit, mute de tracks als je ze niet nodig hebt.

Druid

Elk apparaat op een apparte track? Wat bedoel je daarmee?

Als ik een nummer wil maken op één apparaat, maar ik wil 6 tracks gebruiken(pinao,drums,gitaar,bas...), hoe moet dat dan?

Solly dat ik hem niet begrijp...

Als ik een nummer wil maken op één apparaat, maar ik wil 6 tracks gebruiken(pinao,drums,gitaar,bas...), hoe moet dat dan?

Voor bovenstaande soort vragen moet je de handleiding van je muziek software lezen. (hint multi-mode instellen op je synth en in je software elke track op een ander midi kanaal zetten)

Over het opnemen van de bulk-dumps (sysex informatie, sysex staat voor SYStem EXclusive)
Elke keer dat je je nummer afspeelt wil je dat de noten via midi verstuurt worden maar de instelling(bulk-dump) hoeft niet elke keer te worden verstuurd. De noten informatie uit je compositie en de instellinge/geluiden van je synthesizer zijn 2 heel verschillende dingen, daarom is het handig ze gescheiden op te nemen. Je kan dan de track met de bulk-dump uitzetten(muten) zodat deze informatie niet elke keer wordt verstuurd.

Druid

Back