Toen wij met onze band eens een demootje hadden opgenomen in een obscure studio ergens op de Veluwe, wilden we er zelf nog wat effectjes en geluidjes aan toevoegen. We zijn niet erg rijk, dus ik zei: 'Dat kan ik thuis wel regelen met m'n PC. Gewoon even multitracken in Audition'. Nou, dat was mis. Volgens die man moest je toch 'op z'n minst WaveLab hebben'.
Nu vraag ik me af: Is dat zo? Ik bedoel: als ik iets m'n Audiophile 2496 instuur, dan is opnemen toch gewoon opnemen? Of heeft de software zelfs nog invloed op de digitale opnamekwaliteit? En zo ja, hoe zit dat dan?
Ik wil deze week samples gaan opnemen van een Casio-tonebankje. Dat ding ruist als de ziekte, maar toch: voldoet Audition? En kan ik 't beste gewoon in 16/44,1 opnemen? Of hoger? Ik wil de samples in de NN19 van Reason laden.
Bjod.
Nu vraag ik me af: Is dat zo? Ik bedoel: als ik iets m'n Audiophile 2496 instuur, dan is opnemen toch gewoon opnemen? Of heeft de software zelfs nog invloed op de digitale opnamekwaliteit? En zo ja, hoe zit dat dan?
Ik wil deze week samples gaan opnemen van een Casio-tonebankje. Dat ding ruist als de ziekte, maar toch: voldoet Audition? En kan ik 't beste gewoon in 16/44,1 opnemen? Of hoger? Ik wil de samples in de NN19 van Reason laden.
Bjod.
( ook het bewerken, het is pas als alles af is en je wilt het op cd zetten, dan kan je het downsampelen naar 16bit/44.1khz)