korg Z1 voor 500 euro op v&a

G

Guest

Guest
is het dan echt afgelopen met virtueel analoog?
deze jongen leurt er toch al een tijdje mee, de synth is (als ik het goed begrijp) in perfecte staat en de prijs (nu 500) is zeker niet verkeerd. ik moet mezelf elke keer weer tegehouden om 'm maar niet te kopen, gewoon, omdat ik de plek neit heb en dat geluid niet zoek, maar de Z1 kan toch heel wat, precies de goede controllers en een heerlijke arpeggiator.... zal ik dan toch maar? nee.

waarom hapt hier niemand op? is de Z1 achterhaald door software?

dit is toch wat anders dan een ms10 voor 500!

een Z1 is toch wel iets meer dan een VA? Ik ben het met je eens; 500 Euri voor een Z1 is een koopje. Maar ja, ik heb al een Triton met MOSS board (= effectieve een halve Z1). Wellicht is dat de reden van de dalende populariteit; (veel mensen met een Triton kopen een MOSS board en hebben dan al een halve Z1)

Z1 heb ik ook gehad. Een superfijn klavier! Voor de rest vond ik de sound ook wel goed, alleen het editten is echt lastig met al die menu's submenu's en tabbladen. Geen lelijke synth voor 500.

-C-

Re: korg Z1 voor 500 euro op v&a

Origineel geplaatst door Leo
waarom hapt hier niemand op?

Ik had eigenlijk een beetje verwacht dat jij wel zou happen ;), gezien het feit dat je ook een paar prophecy's gehad hebt. Wat heb je met die dingen, haat liefde verhouding?

:D

-C-

Re: korg Z1 voor 500 euro op v&a

Origineel geplaatst door Leo
is het dan echt afgelopen met virtueel analoog?
deze jongen leurt er toch al een tijdje mee, de synth is (als ik het goed begrijp) in perfecte staat en de prijs (nu 500) is zeker niet verkeerd. ik moet mezelf elke keer weer tegehouden om 'm maar niet te kopen, gewoon, omdat ik de plek neit heb en dat geluid niet zoek, maar de Z1 kan toch heel wat, precies de goede controllers en een heerlijke arpeggiator.... zal ik dan toch maar? nee.

waarom hapt hier niemand op? is de Z1 achterhaald door software?

dit is toch wat anders dan een ms10 voor 500!

Ik heb ook een triton maar geen haar op mn hoofd die eraan denk om er een mossboard in te gooien. Ik heb namelijk een prophecy gehad en nu heb ik reaktor en die is vele malen btr (in alle opzichten), ook al had de prophecy één voice.

vast niet.
ehhh, nee, bij nader inzien denik denk dat je gelijk hebt

DÈ HANDELSSITE VOOR INDUSTRIE EN BEDRIJF :)

Shit man
Ik heb de Z1 voor 900 euro gekocht ooit 3jaar terug. Ik vind het een zeer coole synth. Menu's en submenu's zijn er omdat ie vrij complex is, maar een beetje studeren en het blijkt toch best te doen. Toegegeven dat hij niet helemaal analoog klinkt, vind ik het een heeel fijne synth. Ik doe m nooit meer weg. Voor 500 euro zou ik m meteen kopen als ik m niet al had!

Origineel geplaatst door eelco
ehhh, nee, bij nader inzien denik denk dat je gelijk hebt

DÈ HANDELSSITE VOOR INDUSTRIE EN BEDRIJF :)

Sijn julie nu egt dislekties of speelen julie dad julie te wijnig hersensellen hebben :biertje:

wat dacht je van vraag en aanbod op het forum.... :eureka:

Okee, here's the deal. Ik kan hem wel gaan kopen maar dan moet ik van mijn vriendin mijn JP-8000 wegdoen (ivm ruimtegebrek).

Wat zouden jullie doen? Adviezen (met betrekking tot de synth uiteraard)? :halleluja

ik heb de z1 ook gehad, was niet kapot van het klavier, maar wel van de arpeggiator en de sounds. ik had 'm al snel en toen waren er nog problemen met het moederbord. midi problemen. ik heb toen na een jaar mijn geld teruggekregen.
en wat de bediening betreft: hoe ver wil je gaan met editten? er zijn veel goede sounds voor de z1 (de presets zijn klote vind ik) en als die er eenmaal inzitten, heb je aan de knoppen en het xy vlak ruim voldoende om lekekr te editten/spelen.

ik vind de z1 veel leuker dan de jp8000, maar da's een kwestie van smaak.

en tot slot: met v&a bedoel ik vraag en aanbod, onze eigen fijne marktplaats hier op het forum. hij staat hier gewoon onder jullie neus te koop!

Origineel geplaatst door Hooihuis
Okee, here's the deal. Ik kan hem wel gaan kopen maar dan moet ik van mijn vriendin mijn JP-8000 wegdoen (ivm ruimtegebrek).

Wat zouden jullie doen? Adviezen (met betrekking tot de synth uiteraard)? :halleluja

Je hebt een leuke vriendin, dus die moet je in elk geval houden! ;)

Ik denk qua diepgang de synthese van de Z1 veel leuker is dan die JP8000. De interface is wat minder, maar ik ben altijd heel blij geweest met mijn Z1... Mijn 'advies': JP eruit Z1 erin!

die jp8000 zou ik eerder ruilen voor een bijna nieuwe electribe mx.
staat ook ergens in v&a.
}:|

Origineel geplaatst door M_vh_K
die jp8000 zou ik eerder ruilen voor een bijna nieuwe electribe mx.

waarom?

edit: ah ik zie het, die bied jij zelf te koop aan

Nou, ik heb hem enige tijd geleden toch gekocht hoor, en ik kan zeggen dat ik er geen spijt van heb. Echt een beest van een machine; voor zover ik het nu kan beoordelen zeker 1 van de betere (digitale) synths die ik ken. En dit bedoel ik zowel qua sound als qua totaalsynth (controllers, constructie, effects etc.), ik ben er echt zeer enthousiast over.

Als je gaat kijken naar de rauwe synthese-mogelijkheden en de resultaten die je daarmee bereikt snap ik niet, waarom deze Z1 zo onbesproken is op het forum. Het komt maar zelden voor dat ik constant zit te glimlachen bij het proberen van een nieuwe aankoop, maar deze keer.......:) :) :) all the way!

Het "VA-gedeelte" is erg okee, maar het is slechts een begin van waar deze synth toe in staat is. Voor mensen die op zoek zijn naar iets aparts een aanrader!

Origineel geplaatst door Hooihuis
Nou, ik heb hem enige tijd geleden toch gekocht hoor, en ik kan zeggen dat ik er geen spijt van heb. Echt een beest van een machine; voor zover ik het nu kan beoordelen zeker 1 van de betere (digitale) synths die ik ken. En dit bedoel ik zowel qua sound als qua totaalsynth (controllers, constructie, effects etc.), ik ben er echt zeer enthousiast over.

Als je gaat kijken naar de rauwe synthese-mogelijkheden en de resultaten die je daarmee bereikt snap ik niet, waarom deze Z1 zo onbesproken is op het forum. Het komt maar zelden voor dat ik constant zit te glimlachen bij het proberen van een nieuwe aankoop, maar deze keer.......:) :) :) all the way!

Het "VA-gedeelte" is erg okee, maar het is slechts een begin van waar deze synth toe in staat is. Voor mensen die op zoek zijn naar iets aparts een aanrader!

Ik ben ook nog steeds verliefd ':luv:' zeker na aanschaf van 700 extra sounds

Hooihuis!

Ik wist dat jij hem leuk zou vinden!! Veel programmeer mogelijkheden, en hij klinkt als een tiet, fijne arp, fijn keyboard: wat wil je nog meer?
Veel plezier ermee! ;)

Back