Emu Mp7 waveform en filters hot or not???

Ernst_Hill

Gepokt en gemazeld
Wie o wie heeft er ervaring met dit apparaatje...(of xl7)..Mijn vraag is hoe goed klinken de rauwe waveform op de rom en hoe goed klinken de filters (presets boeien me niet)

filters en zowiezo synthengine in het algemeen is top...
ik vind persoonlijk de mo-phatt rom niet echt de fijnste voor synth-doeleinden (staan nogal wat overbodige sounds op ... wah gitaartjes etc) ... wel een aantal redelijk vette drumsounds.
zelf heb ik de composer rom in m'n mp7 erbij zitten en ben daar erg blij mee.... ik vermoed dat de XL rom ook een hele fijne rom is voor jouw bedoelingen, maar heb die zelf toen niet gekocht omdat ik een Audity2000 had die voor een gedeelte dezelfde wave-forms gebruikt.

heeft die mophatt rom wel kale waveforms dan??? Ik bedoel kan ik hem goed als "synth" gebruiken.....

wat voor geluiden zitten er op die composer rom...Ik dacht dat daar voornamelijk strijkers en blazers opstonden...meer leunend op klassiek repertoir

kale waveforms staan er niet echt op, maar op de mp en composer rom staan genoeg bas/lead sounds die in principe met een mijns inziens simpele waveform beginnen (sinusbas etc)

composer rom is eigenlijk de basis proteus rom... staat van alles en nog wat op... ik gebruik nogal eens de piano/orgels/bassen maar dat is niet echt jouw bedoeling geloof ik... misschien is het niet de handigste synth als je alleen met rauwe waveforms wilt spelen, ik bedoel... er zijn andere (analoge!) synths die daar meer op ingesteld zijn... maar als je er wat tijd insteekt kun je erg diep gaan bij de emu en de gekste sounds maken... ik ben zelf nogal een fan van de randomize funktie en als je die een paar keer laat lopen merk je dat er van alles mogelijk is.

nee geen analoge synths meer...ik wil de basis geluiden met de filters veranderen en hem als modulaire synth gebruiken....interne modulatie bronnen en modulators enz enz...verder spreekt de seq me wel aan en alle realtime controllers....
kan je de pads instellen om de tracks realtime te muten?

Origineel geplaatst door ralphvanzeel

kan je de pads instellen om de tracks realtime te muten?

nope, daar heb je de 16 drukknoppen rechtsboven de pads voor ;)

ik heb nog even gekeken op de EMu site maar kan daar helaas geen pdf meer vinden waar alle proteus rom sounds opstaan (was er vroeger wel)... je zult begrijpen dat het een beetje lastig is om hier 512 waveforms over te typen ;)
misschien is het in jouw geval zowiezo handig om eens een proteus van dichtbij te bekijken... er zullen heus wel winkels zijn waar nog een exemplaar staat.

16 knoppen is ook goed...heb even een xl7 gehad (1/2 uur) maar die viel uit en had kuren dus die heb ik pronto weer teruggebracht..Dus ik heb nooit kunnen proberen wat de mogelijkheden zijn..ik heb alleen presets geluisterd en die klonken dun...daarom wil ik weten hoe de filters klinken...ik vind het concept wel goed,lekker jammen..maar hij moet wel goed klinken....Ik kan goed programeren dus de filters zijn heel belangrijk voor me...Hoe klinken de effecten?
Ik woon in Eindhoven niet meer in Rdam..dus even langs komen zit er niet in...Toch bedankt voor de uitnodiging

Origineel geplaatst door koediman
kale waveforms staan er niet echt op,

:confused: op mijn xl7 zijn de eerste vier waveforms: 0001 wav: sine, 0002 wav: saw, 0003 wav: square en 0004 wav: triangle. (druk op preset in het edit blok, druk 2x op name instrument, scroll naar 0001. zou op de mp7 ook zo moeten zijn.)

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
16 knoppen is ook goed...heb even een xl7 gehad (1/2 uur) maar die viel uit en had kuren dus die heb ik pronto weer teruggebracht..Dus ik heb nooit kunnen proberen wat de mogelijkheden zijn..ik heb alleen presets geluisterd en die klonken dun...daarom wil ik weten hoe de filters klinken...ik vind het concept wel goed,lekker jammen..maar hij moet wel goed klinken....Ik kan goed programeren dus de filters zijn heel belangrijk voor me...Hoe klinken de effecten?
Ik woon in Eindhoven niet meer in Rdam..dus even langs komen zit er niet in...Toch bedankt voor de uitnodiging

ik vind het een beetje vreemd dat je'm dun vond klinken... ik ben juist voor emu gegaan omdat vergelijkbare sampelgebaseerde synths van andere merken mij allemaal erg dun in de oren klonken vergeleken met de emu! :)

de filters worden door de meeste mensen als warm ervaren... echt krijsen moet je er niet van verwachten maar dik is zeker mogelijk ... enige minpuntje is dat de resonantie niet met de draaiknop aan te passen is tijdens het klinken van een noot... veranderingen hoor je dus pas bij de volgende noot (als je begrijpt wat ik bedoel ;))

de effekten zijn niet fantastisch maar zeker goed bruikbaar.

Ik heb even gekeken in mijn MP7. Er is een namelijk een sound categorie Raw. Zitten allerlei rauwe wave-files in. Deze staan bij mij alleen wel allemaal op de XL7-rom. Voor echt sounds bouwen en lekker met de patch-chords modulair aan de gang gaan is die XL-7 rom wel handig. Op de MP7 rom zijn voor de drums en de bassen erg lekker.

is het niet zo dat je met de laatse os wel realtime de resonantie kan verdraaien???? Welke os heb jij geinstaleerd koediman???
Dus als ik het goed begrijp heeft de XL rom meer ingredienten om als synth te gebruiken....

Hai,

Ik ben er zo goed als zeker van dat met het laatste OS de resonantie ook niet gedurende een noot is te wijzigen. Jammer, maar ik ervaar het zelf niet als een groot gemis eerlijk gezegd.

Ik ben zeer te spreken over de synthengine van mijn XL-7 en kan je vertellen dat de rauwe golfvormen inderdaad van hoge kwaliteit zijn. De editmogelijkheden (met name de patchcords + "modulaire" functies), de filters (50+), de uitgebreide envelopes en LFO's; het is allemaal top en er blijft weinig te wensen over. De effectsectie is zeer basic; leuk dat het er op zit maar niet meer dan dat.

Al met al is de MP-7 / XL-7 zeker geschikt voor sounddesigners als je het mij vraagt en raak je er niet snel op uitgekeken. De sequenser is ook okee maar heb ik zelf nog niet veel gebruikt. Wel heb ik alle preset-sequences er gelijk uitgeknikkerd want van van al die trance-deuntjes moest ik gelijk naar het toilet :)

Heb zelf trouwens, naast natuurlijk de XL-7 ROM, nog de Mo-Phatt, de Techno en de Advanched Orchestra (Peter Siedlaczek) ingebouwd.

Ik denk dat deze EMU-bak uitgebreider is dan de meeste van zijn soortgenoten en het is haast een belediging om het een Groovebox te noemen. Sowieso een dramatische term trouwens.

Origineel geplaatst door Hooihuis
De sequenser is ook okee maar heb ik zelf nog niet veel gebruikt.
Dat is grappig. Dat vind ik nou juist het allersterkste punt van de Command Stations. Vind ik echt de beste hardware sequencer die er is.....

hoor ook van mensen (ook solis) dat er nogal eens problemen zijn op technisch vlak....ben ik huiverig voor...iemand ervaringen...en Hooihuis kan je wat wavjes plaatsen in deze thread?wat zaagtand met filter bewerking.. of zo

weet iemand of je met eloader bij os2.0 ook samples op de door emu gemaakte flashrom kan knallen zonder tussenkomst van de e4 sampler???

Back