Emu Mp7 waveform en filters hot or not???

T

T

Bedoel je hiermee reparatie mogelijkheden? Ik heb de naam- en adresgegevens van de techneut die in Nederland zo goed als alles voor E-mu oplost(e). Aardige vent die vast die reparaties zal blijven doen.

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
hoor ook van mensen (ook solis) dat er nogal eens problemen zijn op technisch vlak....ben ik huiverig voor...iemand ervaringen...en Hooihuis kan je wat wavjes plaatsen in deze thread?wat zaagtand met filter bewerking.. of zo

hoor ook van mensen (ook solis) dat er nogal eens problemen zijn op technisch vlak....ben ik huiverig voor...iemand ervaringen...en Hooihuis kan je wat wavjes plaatsen in deze thread?wat zaagtand met filter bewerking.. of zo

Ik heb gelukkig geen ervaringen qua problemen met de XL-7 (afkloppen...). De behuizing / buitenkant is in ieder geval zeer stevig (metaal), maar hoe het zit met de printplaten en zo weet ik natuurlijk niet. Bij mij wekt het in ieder geval genoeg vertrouwen allemaal!

Helaas kan ik geen WAV-bestanden plaatsen; ik zit gewoon nog met een telefoonverbinding op het net dus dat gaat uren duren. Wil je echt weten hoe de waveforms zijn dan raad ik je aan bij iemand langs te gaan om er een uurtje mee te pielen. Kan natuurlijk ook gewoon bij een XL-1; de waveforms zijn zoals je weet hetzelfde en de synthengine ook. Alleen je mist die knoppen waar je snel mee kan editten :W

iemand die wat wavjes met zaagtand of sinus bewerkt met lp/bp of hp filter kan posten???
xl7 of mp7 als bron....xl1 kan ook natuurlijk

Van mij niet hoor....technisch nog nooit problemen gehad.....

iemand die wat wavjes met zaagtand of sinus bewerkt met lp/bp of hp filter kan posten???
xl7 of mp7 als bron....xl1 kan ook natuurlijk
Ik wil best even wat posten, maar je zult even geduld moeten hebben. Het is een beetje een rommeltje hier, ben alles helemaal aan het omgooien.

weet iemand of je met eloader bij os2.0 ook samples op de door emu gemaakte flashrom kan knallen zonder tussenkomst van de e4 sampler???

dat kan niet. maar met de mogelijke 12 layers van de aanwezige 1000+ golfvomen per patch kan je al veel bereiken voor je de behoefte aan eigen samples begint te voelen. vind ik. ymmv.

Origineel geplaatst door SoLiS
Van mij niet hoor....technisch nog nooit problemen gehad.....

sorry het was een ander lid

dat kan niet. maar met de mogelijke 12 layers van de aanwezige 1000+ golfvomen per patch kan je al veel bereiken voor je de behoefte aan eigen samples begint te voelen. vind ik. ymmv.
1000 golfvormen per patch???? je bedoeld per ROM...Kan je me eens uitleggen wat je bedoeld

Volgens mij bedoelt hij:

"met de mogelijke 12 layers (van de aanwezige 1000+ golfvomen) per patch kan je al veel bereiken voor je de behoefte aan eigen samples begint te voelen."

Volgens mij bedoelt hij:

"met de mogelijke 12 layers (van de aanwezige 1000+ golfvomen) per patch kan je al veel bereiken voor je de behoefte aan eigen samples begint te voelen."

Vriend Solis...ik vraag toch om uitleg geen herhaling...Dit vind ik echt een typisch antwoord...Valt in de categorie "kan je niet googelen en gebruik zoekfunctie"

Wat verstaat de MP7 onder "patch"enz enz...

Relax.....

Ik probeerde te helpen. Ik dacht dat je zijn opmerking niet begreep, omdat je hem quootte met "1000 golfvormen per patch????", je kan die zin namelijk op meerdere manieren interpreteren. Daarom zette ik dat een gedeelte tussen haakjes om die zin duidelijker te maken.

Maar back on-topic:
Die golfvormen zijn inderdaad per ROM. en volgens mij kan je er 4 per patch gebruiken.
Je kan het eventueel opzoeken in de manual:
http://www.emu.com/support/files/storage/XL7Op-F.pdf

Ik zie net dat dat niet de meest recene manual is.
Er is nog een revisie G. Die staat alleen niet op de EMU-site. Vreemd.

Origineel geplaatst door koediman
nope...voor de zekerheid net nog ff gecheckt maar ze zitten niet op de mp7.

Je kijkt verkeerd. Ze zitten er wel degelijk in. Ga naar preset edit, instrument select pagina, en selecteer in het tweede veld (categorie veld) "wav". eerste vijf "wav" sounds zijn sinussen, dan saw, square, triangle. Zit er dus wel degelijk in.

Relax.....

Ik probeerde te helpen. Ik dacht dat je zijn opmerking niet begreep, omdat je hem quootte met "1000 golfvormen per patch????", je kan die zin namelijk op meerdere manieren interpreteren. Daarom zette ik dat een gedeelte tussen haakjes om die zin duidelijker te maken.

Maar back on-topic:
Die golfvormen zijn inderdaad per ROM. en volgens mij kan je er 4 per patch gebruiken.
Je kan het eventueel opzoeken in de manual:
http://www.emu.com/support/files/storage/XL7Op-F.pdf

ook sorry...vind het fijn dat je helpt met reacties

tanx steven...als ik thuis ben luister ik...(ben aan het werk)....Ik laat je straks iets weten over jouw MP....

:okdan:

Die zaagtand is trouwens maar één layer, dus gewoon een zaagtand, niet gedetuned o.i.d.

Max 12 layers zijn mogelijk.

Ik wil een drumsampler. De Mp-7 heeft geen sampler. Ik merk dat ik steeds meer met samples werk, vandaar dus. 'k Ben niet zo'n synthman, zul je ook wel merken aan de voorbeeldjes hierboven.

voorbeeldjes waren duidelijk..dank je...was die drumloop in het eerste wavje ook van de MP?

Back