Emu Mp7 waveform en filters hot or not???

Inderdaad, die kwam uit de MP-7. Alles trouwens, de interne FX van de MP-7 heb ik ook afgezet.

Die drumloop die je in het begin een tijdje hoort is trouwens een ARP die in de MP-7 zit, heb ik niet zelf ingespeeld. De rest wel.

He Ralph, binnen 2 uur niemand op je laatste post gereageerd? En als mensen serieus op je herhalende vragen ingaan zeik je ze nog even af ook. Welkom op het synthforum.

Origineel geplaatst door joriz
He Ralph, binnen 2 uur niemand op je laatste post gereageerd? En als mensen serieus op je herhalende vragen ingaan zeik je ze nog even af ook. Welkom op het synthforum.

Wat nou?? Als iemand het antwoord herhaald van een ander daar word je niet veel wijzer van...Sorry dat ik niet voldoe aan jouw hoogstaande synthforum regels...als je het niet bevallt hou je het maar voor je anders reageer je maar niet...Geef in ieder geval antwoord op mijn vraag...Daar heb ik iets aan...

Origineel geplaatst door koediman
nope...voor de zekerheid net nog ff gecheckt maar ze zitten niet op de mp7. [/B]
Origineel geplaatst door Steven V
Je kijkt verkeerd. Ze zitten er wel degelijk in. Ga naar preset edit, instrument select pagina, en selecteer in het tweede veld (categorie veld) "wav". eerste vijf "wav" sounds zijn sinussen, dan saw, square, triangle. Zit er dus wel degelijk in.

daar was ik al vrij zeker van. was al verbaasd.
koediman, ben je zeker dat je niet volledige patches tweakt ipv layers in die patches?
je kan echt diep gaan in de synth engine van de xx7 hoor.

Origineel geplaatst door SoLiS

Maar back on-topic:
Die golfvormen zijn inderdaad per ROM. en volgens mij kan je er 4 per patch gebruiken.
Je kan het eventueel opzoeken in de manual:
http://www.emu.com/support/files/storage/XL7Op-F.pdf

1 patch bestaat standaard uit 4 layers. elke layer is een golfvorm (je kan kiezen uiit meer dan 1000 golfvormen) met eigen eg's, lfo's, filter, virtuele patchkabels enz. je kan een patch maken waarin maar 1 layer hoorbaar is, of 2, of 3. maar je kan ook een 'gelinkte patch' maken, waarin je tot maar liefst tot 12 layers kan gebruiken, die bv elk een andere filter hebben die je apart kan tweaken. dat wordt veel beter en uitgebreider uitgelegd in de manual waarnaar hierboven gelinkt wordt. iig een nuttig stuk lectuur als je de aanschaf van eender welke recentere e-mu synth overweegt.

Origineel geplaatst door feindbild
koediman, ben je zeker dat je niet volledige patches tweakt ipv layers in die patches?

1 patch bestaat standaard uit 4 layers. elke layer is een golfvorm (je kan kiezen uiit meer dan 1000 golfvormen) met eigen eg's, lfo's, filter, virtuele patchkabels enz. je kan een patch maken waarin maar 1 layer hoorbaar is, of 2, of 3. maar je kan ook een 'gelinkte patch' maken, waarin je tot maar liefst tot 12 layers kan gebruiken. dat wordt veel beter en uitgebreider uitgelegd in de manual waarnaar hierboven gelinkt wordt. iig een nuttig stuk lectuur als je de aanschaf van eender welke recentere e-mu synth overweegt.

Bedankt voor deze verduidelijking...Ik heb inmiddels besloten om een MP7 over te nemen van een forum lid...Ik denk dat ik een goede aanschaf heb gedaan..Met 1000 golfvormen kom je een heel end..Weet jij hoe diep de modulatie matrix is geimplementeerd???Ik bedoel kan je ook meer bizzarre dingen doen zoals FM en AM modulatie of met een een vco een andere vco moduleren???
BVD

sorry dat ik niet alle waveforms uit m'n hoofd geleerd heb! :D

nah... ik gebruik'm niet overdreven vaak en heb niet verder gezocht als de eerste paar waveforms (daar waar eerst gesuggereerd werd dat ze zouden moeten zitten)... maar goed... dat zal me leren voortaan m'n mond te houden als ik niet 100% verstand van zaken heb. ;)

Origineel geplaatst door feindbild

1 patch bestaat standaard je kan ook een 'gelinkte patch' iig een nuttig stuk lectuur als je de aanschaf van eender welke recentere e-mu synth overweegt.

Ik krijg er een handleiding bij dus das wel flex

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Meer synths is meer luxe dan.....

een iets duidelijker antwoord ;) :
ik had 'm ooit gekocht als sequencer voor m'n live-set... gebruik'm nou meer voor een (evt. getweakte) preset hier en daar... ben niet zo'n menu doorspitter qua programmeren... heb liever een hands on analoogje als ik wat wil experimenteren met sounds.
maar ben nog steeds blij met de mp7 hoor... daar doe je echt geen miskoop aan!

Back