yam (Yet another Member)

BitterTea

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Misschien best mezelf even voorstellen voor ik jullie overdonder met vragen in de forums :)

Mijn naam is Kurt, ik ben 27 jaar en heb totaal geen kennis van notenleer en dergelijke. Toch heb ik interesse in de zwarte magie die muziek maken heet ;-)

In een ver verleden heb ik nog "gespeeld" met ScreamTracker (sic!) later met FastTracker (op PC). Het probleem in die tijd was het vinden van goeie samples...

Heb ooit eens een MC-303 gehuurd voor een weekend en vond het super, maar kon er eigenlijk niet echt iets uitkrijgen waarvan ik wist wat het ging worden... Die dingen waren onbetaalbaar voor een studentje dus bleef dat op mijn wishlist staan...

En nu heb ik een Korg EA1 ge-Ebayt zoals dat heet en ben ik op zoek naar alle hints en tips die ik kan vinden om er veel plezier aan te beleven. -> dat is ook de reden waarom ik mij ermee bezig hou.

Oh ja, misschien even melden wat voor muziek ik graag hoor: van Rammstein tot klassiek maar voornamelijk Orbital, Leftfield, System7 en dergelijke.

Liefst van al zou ik 2 hobby's combineren en muziek maken met de PC en de Korg. Wie weet nog een snuifje Linux ?

groeten !

Hoi en welkom!
ScreamTracker is DIK, heb ik in m'n studententijd een miljard nummers mee gemaakt. Ook nog een tijdje met FastTracker, en daarna Impulse Tracker omdat er zon vet filter in zat.

Die EA-1 heb ik ook, vaag ding. Ik kan je aanraden er een drumcomputer bij te zoeken, de ER-1 (eerste editie) is ook wel te vinden op Ebay en laatst had Feedback er zelfs nog eentje staan.

Misschien weet jij dit trouwens dan: hoe kun je van een pattern in 1 keer de pitch verhogen of de gate times verlengen, zonder dat je dat noot voor noot hoeft te doen met dat wiel?

Yvo

Welkom :doei:

Hal lo
BT

Greetz Turtel

8D

Origineel geplaatst door yvobogers
Hoi en welkom!
ScreamTracker is DIK, heb ik in m'n studententijd een miljard nummers mee gemaakt. Ook nog een tijdje met FastTracker, en daarna Impulse Tracker omdat er zon vet filter in zat.
Gebruikt er eigenlijk nog iemand zo'n trackers ? Of is dat uit den boze omdat je er geen hardware kan "aanhangen" ?

Die EA-1 heb ik ook, vaag ding. Ik kan je aanraden er een drumcomputer bij te zoeken, de ER-1 (eerste editie) is ook wel te vinden op Ebay en laatst had Feedback er zelfs nog eentje staan.
aha ! iemand die er wel verstand van heeft :-) wat bedoel je met "vaag ding" ? kheb toch geen brol gekocht zeker ? :confused:
Ik was oorspronkelijk van plan om de ER-1 er direct bij te kopen maar werd overhaald om toch even te wachten om te zien of het iets wordt...
Eventueel andere aanraders erbij ?
Misschien weet jij dit trouwens dan: hoe kun je van een pattern in 1 keer de pitch verhogen of de gate times verlengen, zonder dat je dat noot voor noot hoeft te doen met dat wiel?

Yvo [/B]
Nu komt het beste: ik ben nog steeds vol ongeduld aan het wachten tot hij aankomt.....
=)
Als ik het ooit te weten kom dan post ik het zeker in het forum !

WELKOM!!

De EA-1 is een leuk bakJE, hoor. Alleen zitten er dus geen drum geluiden, e.d. in maar dat wist je natuurlijk al.. ;)

Kijk eens bij [zoeken] hiero, er staaan vast wel wat tips/trukjes, e.d. erover.

Back