Zoek een drum metronoom die midi tempo uitstuurd

rogger

Nieuwkomer
Voor synchronisatie van mn synth met acoustische drums ben ik op zoek naar een metronoom (voor de drummer) die een midi-clock signaal (tempo) uitstuurd.

Heeft iemand een idee wat ik daarvoor moet aanschaffen?

Alvast Bedankt!

Wil je dat je drummer het tempo kan volgen van een squencer dmv een click track op zijn hoofdtelefoon? Welke apparatuur heb je al?

Nee, ik wil zonder sequencer werken. Ik zoek dus een 'metronoom' die de clicktrack genereerd en een midi tempo signaal uitstuurd. Dat tempo signaal moet opgepict worden door mn alesis micron.

Gewenste situatie op het podium: drummer start clicktrack door op 'metronoom' preset te kiezen en de andere apparaten worden via midi met dat tempo gesynchroniseerd.

Ik heb bv gekeken naar de yamaha clickstation, maar die accepteerd alleen midi in, dus een temposignaal uit een andere bron (bv idd sequencer) Maar ik wil dus geen computer meeslepen op het podium om daar een clicktrack mee af te draaien...

Ik denk dat je dan idd het best een 2de hands drumcomputertje kunt kopen. Een Boss oid kun je vaak al voor weinig oppikken. Heb je ook nog eens wat leuke drumgeluidjes erbij :okdan:

Ok, thanx. Maar sturen die apparaten (meestal) dan ook wel een tempo signaal uit via midi?

Back