MPC 2000XL OS v1.20

r.5

Vers lid geweest
Kijk, hier word je nou pas echt blij van 8D . Had dus nooit gedacht dat er ooit nog iets na 1.14 zou komen...

Heeft iemand al de bug/fixlist gevonden, iig info over de update ?

Op mpc-forums.com is dit al een tijdje bekend. Het schijnt dat je met dit OS een IDE cardreader kan inbouwen. Verder is er niets nieuws aan.

Origineel geplaatst door sander
mmm, nou, ik was van plan er een interne scsi card reader in te bouwen, dus dan heeft die update helemaal geen zin.

Voor jou misschien niet ;).

-C-

mmm, nou, ik was van plan er een interne scsi card reader in te bouwen, dus dan heeft die update helemaal geen zin.

Als je zo'n SCSI reader hebt dan kun je door middel van een kabel en een PCI SCSI kaart samples en andere files drag-en-droppen naar de kaart. Zoals het op een MPC1000 werkt dus met andere woorden. Of nog je gebruikt de card als tussenpersoon voor datatransfer.

Met een IDE carddrive lukt die truck niet. Maar goed ze zijn wel gemakkelijker te vinden (worden nog gemaakt), maar dan moet je er wel twee kopen (eentje voor in je MPC en eentje voor in de PC - tenzij je in die laatste al een hebt natuurlijk).

Origineel geplaatst door Steven V
Als je zo'n SCSI reader hebt dan kun je door middel van een kabel en een PCI SCSI kaart samples en andere files drag-en-droppen naar de kaart. Zoals het op een MPC1000 werkt dus met andere woorden. Of nog je gebruikt de card als tussenpersoon voor datatransfer.

Verklaar u nader aub?
Er kunnen niet 2 aparaten met de kaart tegelijk verbonden zijn. Je moet gewoon naast de reader in je mpc, ook een reader hebben aan je PC.

Ik wist niet dat je japans sprak sander? ;)

Verbeterde datatransport en idd die cardreader support.
Ik weet niet of ik dit OS er wel op ga zetten. Ik wacht nog wel even, met in het achterhoofd 'if it works, dont fix it!'.

-C-

Er kunnen niet 2 aparaten met de kaart tegelijk verbonden zijn. Je moet gewoon naast de reader in je mpc, ook een reader hebben aan je PC.

Dat kan wel. Althans volgens een forumlid van MPC forums.

Het werkt als volgt:

SCSI reader (extern of intern, doet er niet toe) in de MPC.
PCI/SCSI interface in de PC (dit hoeft niet een PCI kaart te zijn, kan ook zo'n USB to SCSI geval zijn).
Verbind de PC met de tweede SCSI poort op de reader. De reader zit nu 'tussen' MPC en de PC interface, die beiden geterminate zijn.

Nu weten we allen dat je geen samples o.i.d. van je PC rechtstreeks in de MPC kan droppen, de MPC ondersteunt dit namelijk niet. Maar de computer herkent wel het SCSI device, in ons geval de carddrive. Daar kun je dus data naar schrijven en van lezen. Daarna laad je wat er op de kaart staat in de MPC.

Op die manier spaar je een carddrive uit dus. 't Moet wel een SCSI apparaat zijn, een IDE device werkt hoegenaamd niet. Je kunt dezelfde truck ook toepassen met eender welk SCSI apparaat waarnaar je kunt schrijven, bvb een HD of ZIP. Voorwaarde is natuurlijk dat de MPC dat SCSI device ondersteund.

Het forumlid op MPC forums had zelfs zo'n Adaptec USBXchange in z'n MPC gebouwd; hij moet enkel nog met een USB kabeltje zijn MPC met z'n computer verbinden (heeft wat zitten boren etc.).

Kan je effe een linkje posten naar zo'n SCSI reader?
Wat is in dit geval dan de totale kostprijs?

Ik heb over die Adaptec USBXchange nog niets positiefs gehoord.
Weet iemand waar je zo'n SCSI card reader nieuw kan kopen?

Origineel geplaatst door r.5
Ik heb over die Adaptec USBXchange nog niets positiefs gehoord.

Ik heb er een gekocht, ze werkt niet helaas. Ik wilde hem met m'n S3000XL gebruiken, denk echter dat het komt omdat er een harde schijf ingebouwd is en dat de termination ergens niet klopt. Ik kijk er verder niet aan omdat die sampler toch de deur uit gaat binnekort.

Weet iemand waar je zo'n SCSI card reader nieuw kan kopen?

Je grootste kans is er een tweedhands aan te treffen. Als ze nog gemaakt worden, en ik zeg als, dan zal die ongetwijfeld een veelvoud van een IDE/ATAPI reader kosten. Dan kun je dus met andere woorden beter een IDE/ATAPI reader/writer kopen.

Hoedanook als je geen SCSI interface hebt voor je PC en je wilt dit nieuw kopen dan komt het denk ik duurder uit of toch ten minste even duur; een ATAPI reader/writer kost iets van 50 euro. Die USBXchange heeft me 85 euro gekost...

Origineel geplaatst door Steven V
En Sander, heb je 't al geprobeerd met die IDE reader/writer?

Ik ben benieuwd.

Ik heb er 2 besteld. Ook eentje voor ander forumlid (-lo-fi). Ik verwacht deze eerdaags en zal
em dan gelijk inbouwen en het hier laten weten. Ik geef dan ook wel even de link naar de duitse shop,
waar ze 24 euro kosten.

Ik heb er 2 besteld. Ook eentje voor ander forumlid (-lo-fi). Ik verwacht deze eerdaags en zal
em dan gelijk inbouwen en het hier laten weten. Ik geef dan ook wel even de link naar de duitse shop,
waar ze 24 euro kosten.

Zou je een bouwverslag (met foto's als dat mogelijk is) kunnen posten Sander,
op dit draadje: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=38285

Back