x0xb0x - 303 kloon

Origineel geplaatst door Twiki
ze zijn waarschijnlijk de brown out detector vergeten aan te zetten, dit ding zorgt ervoor dat de processor stopt zodra de voeding niet ok is. Als de voeding niet ok is kan het zijn dat de processor een paar rare sprongen in de code maakt en gaat schrijven in flash of eeprom. Dan ben je dus de software kwijt of je patterns. Om dit te verhelpen moet je 1 bitje flipen en dan is het ok. Dat kan alleen met een programmer.

als ik dit zo allemaal lees dan
ben ik best wel een eenvoudige boerenlul
(maar ik meen het goed hoor mensen)

Maaruh......... binnen hoeveel tijd krijg je te horen wat betreft het bestellen van de x0x ? ? en ja ik heb (ten minste dat meen ik omdat ze me alleen "ok" als antwoord gaven) me al ingeschreven bij de mailinglist.

Origineel geplaatst door Exorbis
Maaruh......... binnen hoeveel tijd krijg je te horen wat betreft het bestellen van de x0x ? ? en ja ik heb (ten minste dat meen ik omdat ze me alleen "ok" als antwoord gaven) me al ingeschreven bij de mailinglist.

tis gewoon nummertjes trekken. je hebt je ingeschreven op een "waiting list" dus als jouw nummertje getrokken wordt dan ben je aan de beurt en krijg je een mailtje dat hij klaar staat om te verzenden.

Mischien dat de concurrenten van 303 clones een kortere wachtlijst hebben ?

Mischien dat de concurrenten van 303 clones een kortere wachtlijst hebben ?

welke concurrenten!! maar als jij je daar dan voor gaat inschrijven kan ik op de wachtlijst gaan staan voor een 2e x0xb0x 8) :D
afgelopen zaterdag een liveset gespeeld met de x0xb0x en een echte TB en ik heb toch niet minder gefluit gehoord van het publiek toen ik op de x0xb0x bezig was. helaas nix opgenomen dus mp3tjes hebben jullie nog steeds tegoed.

Origineel geplaatst door penik ettek
welke concurrenten!!

Dit soort concurrenten :

P1140373.jpg

Te bezichtigen op Acidlab

Ik heb inmiddels mail van Limor dat ik aan de beurt ben, dus ze zijn de wachtlijst aan het afwerken...
Ik stond op de wachtlijst sinds 25 maart 2005.

Laatst gewijzigd:
Wat is trouwens voor de mensen hier die 'm al hebben de gemiddelde tijd geweest dat hij onderweg was? Ik zie drie weken bij Wiseguy en JohnnyBusca?

Die van mij is inmiddels meer dan drie weken onderweg, maar we kwamen er laatst hier (nieuwe wijk...) achter dat de postbode als hij niemand thuis treft geen briefje in de bus doet als hij het pakje bij het postkantoor dumpt. En ze kunnen daar niet vertellen of er iets voor me ligt en als het er zou liggen kan ik het alleen meekrijgen als ik de exacte barcode weet. ADSL-pakket van KPN had hetzelde probleem, maar KPN wist ons gelukkig die barcode te geven. Ik hoop dus maar dat de x0xb0x gewoon nog onderweg is...

Dit soort concurrenten :

Te bezichtigen op Acidlab
No disrespect, maar een 303 clone zonder transpose en waar je je sequence niet meer kunt editen is voor mij toch net geen 303 clone. Qua geluid, top!

Nummer #016 is nu af, en hij doet het!

Mvg.

CoolRunning

nr 63 af en
hij doet het NIET
gvd gvd gvd

nee jongens dat wordt effe door kutten tot dat ik het lek boven heb

ik kreeg de x0x box trouwens na ongeveer 2 maanden
maar toen kreeg ik er ook wel
een hele mooie rekening bij van de pakjesmeneer (63 euro)

Origineel geplaatst door chilistein
nr 63 af en
hij doet het NIET
gvd gvd gvd

nee jongens dat wordt effe door kutten tot dat ik het lek boven heb

ik kreeg de x0x box trouwens na ongeveer 2 maanden
maar toen kreeg ik er ook wel
een hele mooie rekening bij van de pakjesmeneer (63 euro)

waar zit het probleem!? en had je inmiddels wel een goeie adapter?

ja die adapter heb ik toch nog vrij snel kunnen scoren

maar ik krijg nu alleen een soort white noise blips
al vijf keer gecheckt of alle diodes/transistors etc. goed geplaatst zijn, en ik zie geen problemen.

buiten de power check (5.33 V) heb ik geen andere checks gedaan puur om dat ik echt niet zou weten hoe en wat ik zou moeten meten

wat wel gek is; als ik met mijn vinger langs de vcf sectie ga, dan worden die blips opeens veel harder en klinken ze bijna als de 'normale' 303 squelches
het probleem lijkt dus daar te zitten

pennik, pm me als je meer weet,

(tis best wel klote; de hele week ernstig slaap tekort door het solderen, met ruzie op mijn werk, vriendin en zelfs de locale electronica boer tot gevolg, en op uur U alleen maar een stel vage ruisjes horen)

Origineel geplaatst door chilistein
ja die adapter heb ik toch nog vrij snel kunnen scoren

maar ik krijg nu alleen een soort white noise blips
al vijf keer gecheckt of alle diodes/transistors etc. goed geplaatst zijn, en ik zie geen problemen.

buiten de power check (5.33 V) heb ik geen andere checks gedaan puur om dat ik echt niet zou weten hoe en wat ik zou moeten meten

wat wel gek is; als ik met mijn vinger langs de vcf sectie ga, dan worden die blips opeens veel harder en klinken ze bijna als de 'normale' 303 squelches
het probleem lijkt dus daar te zitten

pennik, pm me als je meer weet,

(tis best wel klote; de hele week ernstig slaap tekort door het solderen, met ruzie op mijn werk, vriendin en zelfs de locale electronica boer tot gevolg, en op uur U alleen maar een stel vage ruisjes horen)

ja die adapter is het beste begin :) . maar ik kan met je probleemstelling niet echt iets. als je al zegt dat je die checks tussendoor al niet hebt gedaan zou ik zeggen dat je die toch maar eens moet gaan doen vanaf het begin zodat je je probleem echt uit kan sluiten. ik heb met die checks geen probleem gehad en kon ze met mijn scoop precies uitvoeren. maar dat "hoe en wat je moet meten" staat toch precies in het fab. manual :confused:

Origineel geplaatst door penik ettek
ik heb met die checks geen probleem gehad en kon ze met mijn scoop precies uitvoeren. maar dat "hoe en wat je moet meten" staat toch precies in het fab. manual :confused: [/B]

nou een scoop heb ik niet dus dat wordt al moeilijk
ik heb alleen een meter en dan lees ik dit bij de VCO sectie:

If you have an oscilloscope, verify also the offset voltages are correct (Vmin = 6V for saw, 5V for square, Vmax = 11.5V for saw, 9V for square), if you have only a meter, the DC voltage should be ~9V for saw ~7V for square, the AC voltage should be 5V for saw, 4V for square.

en dan zou ik toch echt niet weten hoe ik de "offset voltages" voor de DC en AC moet meten;
en volgens mij staan die meet punten ook niet in de manual (in ieder geval niet in jip en janneke taal; bijv. hou het rode puntje bij de r93 en de zwarte bij de q23)
ik moet zeggen dat ik geen enkele elektronica ervaring heb dus dat maakt het niet makkelijker

Even snel een reviewtje:

Pluspunten:

- geluid komt ontzettend dicht in de buurt van een echte 303.
- sowieso al erg fijn dat er een sequencer opzit, maar die sequencer is ook nog eens ontzettend makkelijk te programmeren.
- kwaliteit van het kastje viel me trouwens ook erg mee.

Minpuntjes:

- leds niet goed afleesbaar.
- geen aan/uit-schakelaar.

Back