Groupbuy Best of CGS Frontpanel Serge style

sms303

WHAT UR WATCHIN'?!?!
Een aantal mensen op Muffwiggler hebben het voortouw genomen om Ken Stone Best of CGS á la Serge frontpanelen te ontwerpen. Er zijn al een aantal ontwerpen uitgebracht en er is sprake van een re-issue van het VCO frontpanel (Best of CGS panel 1-b). Ken Stone denkt zelf ook mee aan dit project en het gebeurt met toestemming van Serge T.

Bij aantallen van 25 stuks per panel worden de prijzen zeer intressant. De panels worden vanuit Nederland verzonden.
Van elk reeds geproduceerd panel kan een re-run komen, mits er voldoende aanmeldingen van 25 of meer zijn. Mijn aandacht gaat uit naar onderstaande panels.

VCO panel A:
cgserge_409.jpg

VCO panel B:
Best-of-CGS-VCO-II-2-B-Final.png

Sequencer:
545_P1100543s_1.jpg

Volgend panel in de planning:
Best-of-CGS-SP-2.png

Wie weet kunnen we een soldeerclubje voor dit project oprichten...
VICSERGE16_10_A.jpg

Wie intresse heeft in dit project kan zich aanmelden op Muffwiggler of het hier kenbaar maken.

Laatst gewijzigd:
Even invallen:

HUH wat?
Dit zijn dus de voorkant platen voor een modular synth die je in elkaar kan solderen?

Heb wel wat ervaring ondertussen maar in mijn eentje zou ik hier niet aan beginnen.
Met soort gelijke zielen daarentegen ben ik zeker in!

Ben wel eventjes een recreateur want ik wil alleen maar weten :
Wat gaan we maken en hoe klinkt het
Hoe veel tijd kost het
Hoe veel geld kost het ongeveer
Wanneer beginnen we?
En waar gaan we crea bea spelen

GOED IDEE :kroon:

wel cool die panels maar misschien ook wel handig om de pcb's er bij te verkopen met evt component kits.
Ik vind dit soort projecten best cool hoor maar het zoeken naar al die onderdelen staat me tegen.

matrixxx: CGS verkoopt de PCBs zelf. En ik verzorg op aanvraag kits van doe het zelf projecten. Hoewel ik dacht dat voor dit project iemand al kits aanbood? Ook Todd Fletcher heeft kits voor CGS projecten.

Er is een re-run panel 1 topic op Muffwiggler geopend....
Voor het overzicht is het imo verstandiger om je even aan te melden en daar in de draad je intresse te posten.

Mono-Poly doet de bestelling en verzending van de panelen. De te verwachten kosten voor het panel is rond eur75 bij afname van 20 stuks. Het panel wordt lasergeprint.

CGS componenten kits:
Bridechamber uit de USA
Elby Designs uit Australie
--> WMONK uit ons vertrouwd kikkerlandje (en gegarandeerd zonder invoerrechten) :okdan:

De kosten voor de kits zullen afhankelijk zijn van de componenten die je zal gebruiken. Ergens op Muff las ik dat een vco kit $600 kost.

Onder toezicht van Falfelbiels heb ik maandagavond een CGS pulse divider boolean logic in elkaar gesoldeerd. Het panellen en bedraden moet nog gebeuren. De CGS pcb's zijn erg overzichterlijk, wijzen voor een groot gedeelte zichzelf en op de website van CGS staat aangegeven hoe de bedrading moet plaatsvinden.

Zthee de ontwerper van de frontpanelen overweegt om het 1e ontwerp aan te passen.
zthee schreef:
If a rerun happens, I might have to tweak somethings. As I'm not really sure if I'm 100% pleased as it is now. No major things though! Might just be an extra jack or a jack that disappear. Or something like that. Not sure yet. Have to look into it.
Rod Serling Fan Club schreef:
Since a redesign is up in the air anyway. I'm curious what people think of the sub-octave divider? Seems like a lot of space for something like that but maybe there is some magic I'm not considering. I think I would rather see a serge VCF or something of that sort in that space. You could probably even fit a reduced sub oct and a VCF in that space, maybe?

Het is het verstandigst om de nieuwste ontwikkelingen over dit project op Muff bij te houden!!!
De teller staat al boven de 10 :okdan:

Laatst gewijzigd:
Er zijn al 20 aanmeldingen, dus het gaat door alleen het is nog niet zeker of het VCO A, B of een aangepast A of B panel gaat worden.

Laatst gewijzigd:
Jemig, ik hoop dat bij dat soldeerclubje met die tapijten vloer dat er geen silicium onderdelen op die panels zitten. Verder wel een geweldig initiatief dat je niet meer 50k euro moet neertellen voor een serge synth met een paar oscillatoren met een sequencer.

Enig idee wat het kost om een paar van die panelen te laten bevolken met CGS kits?

panel:+/- 75eur incl. verzending
pcb's: +/- $200 (verzending standaard $5)
kits: +/- $600
en de tijd die je bezig bent.....

Tis een aanzienlijk project wat ik zelf over een langere periode uitsmeer...
Ik heb geen tuin, dus komt mn geldboom ook niet in de bloei te staan..... =(

Met het bekostigen en het bouwen van 2 panelen ben ik minimaal 2-3 jaar verder.
Een combinatie van panel 1 A met een serge vcf ipv sob osc. of panel B met een dual vca ipv mixer en 2 vcs voor de dusg zou te gek zijn :{ :okdan:
De indeling van de modules is nog niet zeker....
Best-of-CGS-Bizarre.png

Laatst gewijzigd:
Heb wel serieus interesse een mooie gelegenheid om een Serge te bemachtigen.

grt G-J

Serge achtige synth, geen Serge natuurlijk 8)
Overigens is een deel van mijn modulair ook gemaakt met CGS projecten. Zeker een aanrader, zijn leuke modules. *D
Wel een lelijke typo op dat laatste paneel. SAWP moet natuurlijk SWAP zijn

Ök.....ik snap 't.......is er een overzicht van die CSG-projecten?? wel interessant om 't in de gaten te houden voor later.

grt G-J

Moet er wel even bij zeggen dat die CGS modulen echt niet duur zijn vergeleken met andere aanbieders. Top spul voor (relatief) weinig. :-) voor mijn Utility LFOs was ik in totaal nog geen 25 euro kwijt, toch de meest gebruikte module!

Edit, zeker als het paneel B wordt, zou ik het zelf zeker wel euh, overwegen :-) Sterker nog, zit al te dagdromen. O_o daar gaan m'n MOTM plannen, dahaaag!

Laatst gewijzigd:
Begint wel een rommeltje te worden he. Dat board met die ADSRs, is dat de Bizarre #3? Zou erg goed passen bij m'n Serge. Geen schakelaartje voor een negatieve envelope?

Back