x0xb0x - 303 kloon

Die steve heeft het voor leden van het x0xb0x forum (ladyada's tea party) laten doen door Maverick label in de VS. Die kunnen het voor mij ook wel doen, maar kosten voor slechts 1 exemplaar zijn ruim 180 dollar. Steve heeft er destijds 20 laten maken voor nog geen 20 dollar per stuk.
Vind het ook tamelijk lastig dat ze in de VS zitten. zou het liefst iets in Nederland vinden.

Zelf printen en plakken lijkt me geen goed plan. Plastificeren gaat zo glimmen en ik denk dat het snel slijt en loslaat van het aluminium.

Lukast, ik heb je email adres niet. pb me die even. Via forum email kan ik geen attachments koppelen.

Rene

Ik denk ook dat een sticker veel mooier is :D

maar wil toch wat misverstanden de wereld uit helpen:

Plastificeren gaat zo glimmen

Plastificeren wel ja, dat moet je ook niet doen. Matte spray.

en loslaat van het aluminium

Da's natuurlijk grotendeels afhankelijk van hoe je 'm vastmaakt.
Zo'n sticker is ook niet meer dan kunststof met wat lijm. Als je de goede contactlijm gebruikt gaat het niet sneller los dan een sticker.

Oke, maar waar druk je het in eerste instantie op dan? Op een transparante sheet en daar dan matte spray overheen?

Probleem is gewoon dat ik liever een "kant en klaar" oplossing heb, want ik ben bang om zelf te gaan klooien met lijm en spray. Als het mis gaat, is straks mijn originele x0xb0x voorpaneel ook verknald.

Ik heb die zwarte overlay een tijdje geleden ook op men xobox gedaan.

Eerst afgedrukt op hoge kwaliteit dan het ijzeren plaatje goed ontvetten dan met houtlijm het papier erop gelijmd dan effe laten droogen.
Gaatjes en zo uitsnijden (lastig en moeilijkste werk) daarna een laag of 3 fixatie...
En dan nog een laag of 5 matte vernis erover gespoten dagje laten hard worden

resultaat ziet er zeer goed uit en heeft me maar 5 € gekost( bus vernis)...

Origineel geplaatst door renepela
Oke, maar waar druk je het in eerste instantie op dan? Op een transparante sheet en daar dan matte spray overheen?

Probleem is gewoon dat ik liever een "kant en klaar" oplossing heb, want ik ben bang om zelf te gaan klooien met lijm en spray. Als het mis gaat, is straks mijn originele x0xb0x voorpaneel ook verknald.

je durft wel te solderen enzo en niet te lijmen ;)

je heb trouwens pb *D

Mijn x0xb0x is bijna af. Ik overweeg nog wat mods te doen, maar zou ze dan wel aan of uit willen zetten via een schakelaar.

Bij de cutoff mod is dat volgens mij redelijk simpel, omdat ik dan een schakelaar tussen de parallel te zetten weerstand kan plaatsen.

De overige mods zijn misschien wat lastiger.
Ik overweeg de bass boost mod te doen (staat beschreven op de x0xb0x site onder mods).
Heeft iemand die al eens gedaan en werkt ie ook daadwerkelijk? Zo ja, hoe kan ik dat schakelbaar maken?

Ook de evelope mod lijkt me leuk en redelijk simpel. Heeft iemand die al eens gedaan?

Tot slot wil ik de resonance boost mod doen. Daar worden een aantal mogelijke manieren voor gegeven op de site. Heeft iemand deze mod al eens uitgeprobeerd en wel van de aangedragen suggesties gaf het beste resultaat?

Nog even een vraagje over de pots.
Ik heb de detent tuning pot erbij gekocht. Dan krijg ik een extra 50KB linear pot met een "klik" in het midden.
In mijn pakket zitten echter 3 50KB pots. 2 met klik, 1 zonder.
Welke moet nou waar? Die voor de tuning is me duidelijk, maar ik heb er nu dus nog 1 met klik over en eentje zonder klik.

In mijn pakket zitten echter 3 50KB pots. 2 met klik, 1 zonder.

Dat lijkt me een foutje... Als je die detent bestelt krijg je die extra erbij, dus je zou twee zonder en eentje met klik moeten hebben. Maar het maakt niet uit. Die tweede met klik gebruik je gewoon niet. VR7 is zonder klik.

Oke, duidelijk nu. Bedankt.
Nog een korte vraag. Ik lees gemengde verhalen over de power supply mod. De meeste mensen zegen dat er geen hoorbaar verschil is. Heeft iemand ervaringen met deze mod (R1 vervangen door een 200 ohm weerstand)?
Vraag me namelijk af of het zinvol is hem te doen. 'l heb geen 200 Ohm weerstand liggen dus moet er weer de deur voor uit,. als het geen hoorbaar verschil oplevert doe ik gewoon de standaard weerstand erin.

x0xb0x 635 is bijna af. Alles zit erop en aan en hij geft prima geluid.
Helaas is er een probleem met de leds. De hele rechterkant brand niet (geeft wel geluid).
De leds aan de linkerkant werken wel. Bij de leds voor het midi kanaal werken de leds tot en met kanaal 5. Alles rechts daarvan brand niet.
Bij het klavier is led 4 de laatste die het doet. Vanaf 5 (en alles schuin daarboven voor de zwarte noten) werkt de boel niet meer.
Heel vaag. De leds zitten er goed in. Aangezien het om een hele aansluitende groep gaat, zal ik ongetwijfeld iets verkeerd hebben gedaan, maar geen idee waar ik dat moet zoeken.
Wie helpt me verder?

ik heb ook heel vaak dat de step leds niet werken bij het programmeren, erg vervelend. niemand kan me hier meer over vertellen. misschien dat het in een aansturing chip zit ofzo, zou kunnen dat jouw probleem dezelfde oorzaak heeft

Ik denk niet dat het de chip is die hier de boosdoener is. Bij mij werken alle lampjes vanaf een bepaald punt niet. Lijkt me eerder dat er ergens een centrale koperbaan doorbroken is, of een diode verkeerd om zit of zo, waardoor de stroom vanaf een bepaald punt niet verder loopt.

Die LEDs worden aangestuurd door vijf schuifregisters; IC4 IC7 IC5 IC8 IC6. In het schema staat niet welke LED wat doet, maar ik gok dat ze vrijwel letterlijk van links naar rechts de data erin schuiven. Dus ik zou die ICs even van links naar rechts checken. Als eentje niet goed is doet alles vanaf dat punt het niet meer.

Oke, bedankt. Zal vanavond als ik thuis ben eens even naar die IC's gaan kijken. Kan me bijna niet voorstellen dat daar iets mis mee is (hoop het niet, want het is een drama om die ic's er weer uit te solderen op een dubbelzijdige print), maar misschien heb ik een pootje niet goed vastgezet of zo.

Als een paar LEDs het wel doen is alles vanaf de CPU in ieder geval goed. Wat alleen gek is, is dat die schuifregisters in blokken van 8 de LEDs aansturen. Dus dat bij jou 9 LEDs het doen is opmerkelijk.

Misschien een domme vraag, maar hoe check ik de werking van een die IC's? Welke pootjes meet ik door etc.
Ben niet zo technisch onderlegd helaas. Solderen vind ik leuk om te doen en ik leer steeds meer over electronica, maar als er echt iets mis is kom ik in de problemen.

Back