x0xb0x - 303 kloon

Origineel geplaatst door brz
Geduld.......waarvoor:confused:

De klank is echt miserabel..........

bRoeps

Tja,

ik wacht nog steeds op de A-B met de 303 die ze daar hebben staan. En wat Johnny zei klopt ook, het is wel een TI-303, zelfs als het geluid echt kut is, wat ik me afvraag. Niet orgineel okee, maar miserabel?

-diskonext

Origineel geplaatst door sander
Als ik hier aan zou beginnen, dan verdwijnt het onafgemaakte ding waarschijnlijk ergens in een hoek om nooit
te voltooien.
Ik lijd ook aan dit virus, maar.... het idee dat je 'makkelijk' via USB de software (en dus sequencer) kunt programmeren vind ik wel kek. Ik ben programmeur en ben benieuwd of ik er iets mee kan.. Ik wil nog steeds een keer een zo'n random triggerunit ( https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=2393 ) maken en wellicht dat ik met deze USB programmeerbaarheid er kan komen...

Niet alleen met triggers dan maar bijvoorbeeld met random noten in minor of zo.... dus dat step 1-4-7 en 10 bijvoorbeeld altijd vast staat, programmeerbaar, bijvoorbeeld Cs en de rest varianten in Cminor.. Hoeveel van de overige steps gevuld zijn afhankelijk van een potmeter en hij met een functieknop om een sequence te locken.....

Sorry.. ik draaf nooit.. hij eindigt onafgemaakt in een hoek.. langs mijn vriendin. :)

Heb je de samples al geluisterd op de site?
De pulse van de 303 is zoveel krachtiger dan het 303 achtige geluid van de x0x.
Dit ga je horen in de mix/effecten.
Had zelf verwacht dat ze iets gemaakt hadden wat erg dichtbij kwam, maar zo klinkt het net als elke andere kloon, niet.

Wat je zegt over de sequencer is wel handig, maar daar zijn andere apperaten voor toch???

Ik heb bijdeweg zelf een tb303, en een weg stoffende bassstation...

bRz

[OFF TOPIC]
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik wil nog steeds een keer een zo'n random triggerunit ( https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=2393 ) maken en wellicht dat ik met deze USB programmeerbaarheid er kan komen...

Niet alleen met triggers dan maar bijvoorbeeld met random noten in minor of zo.... dus dat step 1-4-7 en 10 bijvoorbeeld altijd vast staat, programmeerbaar, bijvoorbeeld Cs en de rest varianten in Cminor.. Hoeveel van de overige steps gevuld zijn afhankelijk van een potmeter en hij met een functieknop om een sequence te locken.....

Clavia G2 doet het allemaal... en nog een hoop meer!
[/OFF TOPIC]

Mvg.

CoolRunning

New samples (left-right channel comparison) are up! Things are a little slow but are still moving forward. :)

Luister maar eens naar die nieuwe samples!

Lijkt me inderdaad dat sommige mensen hier dat even moeten doen. Die drie samples die er al stonden, daarvan hadden de bouwers zelf in deze thread al uitgelegd wat daarmee gebeurd was. Dus als je zegt: die lijken voor geen meter, dan klopt dat, maar dat wist iedereen al.

Heeft iemand erg veel geduld gehad om twee van die dingen met 't handje in "unison" te tweaken. Je hoort wel dat dat niet overal gelukt is, maar ja, da's geen fout van het apparaat lijkt me.

Persoonlijk vind ik 't een interessant apparaat. Vooral omdat mijn elektronica-vingers weer jeuken om iets te gaan solderen, en voor dit geld is het nog goed te doen...

Huh,

Ben ik nu de enige die het hoort?
Dit waren dezelfde samples waar ik het eerder over had.
De 303 klinkt gewoon 2 keer zo dik, had zelf meer van verwacht van die x0x.
Maar oren verschillen.

groenten bRuce

Huh,

Maar oren verschillen.

groenten bRuce
Dan moet jij nu ook een vent zijn en zeggen of de echte links of rechts staat..

ik moet zeggen dat ik hem alleen op een rotte koptelefoontje op mijn computer geluisterd heb, maar goed..

ik heb die samples ook even geluisterd en het rechtse kanaal is idd de TB. van wat ik tot nu toe gehoord heb vind ik die x0xb0x verweg de beste kloon en het is ook een heel leuk diy projectje. mijn soldeerstation staat al aan dus van mij mag hij komen :okdan:

Aha, eindelijk wat betere samples. De vraag blijft waarom ze die tuning nu weer zo gedraaid hebben. Op deze manier kun je leuk verschillen in het geluid tussen x0xb0x en 303 wegmoffelen. Maar goed, een gokje dan:

pattern 1: links x0xb0x, rechts 303
pattern 2: links 303, rechts x0xb0x

(geluisterd op de koptelefoon).

Al met al lijkt me het de best klinkende kloon die ik tot nu toe gehoord heb. Ben benieuwd hoe die ML-303 zich naast de x0xb0x laat meten.

good news: according to the EU tarriff guidelines, there is no import tax on loose electronic components! :)

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Aha, eindelijk wat betere samples. De vraag blijft waarom ze die tuning nu weer zo gedraaid hebben. Op deze manier kun je leuk verschillen in het geluid tussen x0xb0x en 303 wegmoffelen. Maar goed, een gokje dan:

pattern 1: links x0xb0x, rechts 303
pattern 2: links 303, rechts x0xb0x

(geluisterd op de koptelefoon).

Al met al lijkt me het de best klinkende kloon die ik tot nu toe gehoord heb. Ben benieuwd hoe die ML-303 zich naast de x0xb0x laat meten.
Hej, Boemtsjak..

Both files have the same configuration.

Ik weet het gewoon niet.

Denk dat de eerste pattern 303 rechts zit....
En tweede links....

Patterns zijn wel saai kwa programming, deze samples klinken idd een stuk beter als die oude

bRoepzsjzz

Huh,

Maar oren verschillen.

groenten bRuce

je vindt de x0xb0x kut klinken, maar je weet niet zeker welk apparaat wat is ?

Dat was nog op die oude samples..........i.d.d. me stupid.

Hoe dan ook de nieuwe samples zijn dan wel een stuk beter, maar niet echt freaky basslines met getweak heftige slides enzow....meer een soort van safe modus niet te gek doen want dan hoor je het verschil patterns...

bRoepsz

Dat was nog op die oude samples..........i.d.d. me stupid.

Hoe dan ook de nieuwe samples zijn dan wel een stuk beter, maar niet echt freaky basslines met getweak heftige slides enzow....meer een soort van safe modus niet te gek doen want dan hoor je het verschil patterns...

bRoepsz

:erm:

Als deze patterns freaky getweaked waren had je vast verteld dat je liever een langzaam verloop had gehoord om kleine nuances te kunnen ontdekken. "Freaky tweaks, meer een soort van safe modus, lekker gek doen want anders hoor je het verschil patterns..."

;)

Anyway, ik vind het een hele goede benadering en mijn twijfels zijn weg. In een mix of met FX hoor je echt geen verschil dus waar hebben we het dan nog over?

:verkoght:

Back