x0xb0x - 303 kloon

ik mis teveel onderdelen om gelijk aan de slag te gaan, weerstanden, 2 condensatoren en de 6MHz ceramic resonator.
de weerstanden en ondensatoren kan ik nog wel bij stuut&bruin halen, maar die ceramic resonator ?

Origineel geplaatst door elektrovolt
ik mis teveel onderdelen om gelijk aan de slag te gaan, weerstanden, 2 condensatoren en de 6MHz ceramic resonator.
de weerstanden en ondensatoren kan ik nog wel bij stuut&bruin halen, maar die ceramic resonator ?

Je hebt niet toevallig de USB door hen laten doen? Want dat lijken me precies onderdelen die dan al gemonteerd zijn :D

en Peter ? is hij al binnen ?

bij mij zijn de VCO, VCF, envelope en het I/O bord af. jammergenoeg moet ik nog even wachten op de vervangende BA6110...:(

Way to go elektro! Kinkt goed man. Hier nog niets...ik oefen nog altijd geduld! :) Gelukkig hoef ik niet op de BA6110 te wachten straks!! Stuurt Limor het zsm naar je op? Post wat demo's zodra je hem af hebt he?! Ik kan er niet genoeg horen om de voorpret te maximaliseren! :D

ik heb nu al 2 mails gestuurd over de chip, maar nog steeds geen reactie. gelijk ook iets gemeld over de krassen op het frontpanel, of ze een nieuwe ZONDER krassen op wil sturen.

ik heb Senso ook maar even gemaild over de 6110 voor het geval dat ik niets van Limor hoor.

EDIT:

net een bericht terug. ze stuurt een nieuwe chip op, ook een nieuw frontpanel.
ze wil dan wel de oude dingen terughebben, dus die ga ik gelijk maar op de bus doen.

Laatst gewijzigd:
Arnoid, de derde run wordt nu al samengesteld. Ga zsm op de wachtlijst dan heb je grote kans dat je er ook 1 kan kopen. Kijk op http://www.ladyada.net/make/x0xb0x/ daat staat precies hoe je je inschrijft!! DOE HET METEEN!

Voila het is gebeurd ik heb een mail gezonden voor op de wachtlijst te staan.:)
Maar ik denk dat ik nog lang zal mogen wachten na wat ik gelezen heb in deze thread.

Hopelijk is het de moeite.

yesss 8)

x0xb0x in da house, EN met een werkende ba6110. olee. wel een paar krassen op 't front paneel, maar dat is denk ik de douane ofzo, die gasten hebben alles doorgesnuffelt... en, ik moet 68 euro dokken.
(computer onderdelen)
15,- inklarings kosten
53,01 btw

Origineel geplaatst door wires
yesss 8)

x0xb0x in da house, EN met een werkende ba6110. olee. wel een paar krassen op 't front paneel, maar dat is denk ik de douane ofzo, die gasten hebben alles doorgesnuffelt... en, ik moet 68 euro dokken.
(computer onderdelen)
15,- inklarings kosten
53,01 btw

mooi vooruitzicht dan.. ik kan em morgen ophalen van het postkantoor, maar moet 72,34 ofzo betalen.. zou kunnen doordat ik met m'n stomme kop ben vergeten het adaptervakje aan te vinken.. heb er een amerikaanse adapter bij dus.. :S of kan dat niet aan die $ 3,- liggen?

x0xbox

x0xbox

De klank is super ik heb hem effe gecheckt met mijn tb en deze komt echt het dichtst in de buurt petje af voor Limor..

Origineel geplaatst door wires
yesss 8)

(computer onderdelen)
15,- inklarings kosten
53,01 btw

bij mij zaten er ook flink wat krassen op het paneel. daarover gemaild naar Limor en ze zei dat ik dat paneel maar terug moet sturen (zojuist gedaan) en ik krijg dan een nieuwe opgestuurd.

misschien dat we maar bij de douane moeten gana klagen hierover want dit is niet netjes van ze.
(als het aan hun ligt dan)

nog een tip voor als iemand smd moet solderen (usb). ik had geen wick in huis, en bovendien vind ik het k*t spul, dus ik moest
ff iets anders bedenken. en ook geen flux btw.

wat je doet is als eerste de smd chip op het io board solderen. goed uitlijnen dmv twee hoekjes solderen, en dan een kant (8 pootjes dus) helemaal solderen met dikke klont tin (veel flux dus), en dan de print, als de tin nog vloeibaar is, hard tegen je tafel aan tikken. als het goed is is alle tin dan er af en zijn de pootjes vrij. zo niet, ff verhitten, evt wat extra tin (vanwege de flux) en herhalen. voor zover kan kan zien is mijn chip nu helemaal top gesoldeerd :-)

tuurlijk wel opletten dat je je print niet sloopt

X0X 149 binnen!!

X0X 149 binnen!!

Yess! Vandaag is ie eindelijk aangekomen!! Ik moest trouwens 72 euro betalen. Vreemd dat het iedere keer een paar euro scheelt... Mijn frontpaneel was onuitgepakt en zonder krassen. De chips moet ik nog bekijken, dus ik weet nog niet of ik goede 6110's heb. De kast en het panel zien er wel echt goed uit hoor!! Nu nog bouwen....etaoin? :halleluja

hehe... zojuist de laatste module (de sequencer) gebouwd. chips solderen is leuk maar al die weerstanden...:kont:
ik moet nu even geduld hebben tot de BA6110 en het frontpanel binnen zijn, ik ga ervan uit dat dat ongeveer een week gaat duren.

heeft iemand misschien eengoede tip voor het verwijderen van fluxresten ?
ik heb nu een bus Kontakt WL spray, maar het wordt er alleen maar viezer op.

@Tekno: veel knutselplezier ! houd ons op de hoogte !:)

Origineel geplaatst door elektrovolt
hehe... zojuist de laatste module (de sequencer) gebouwd. chips solderen is leuk maar al die weerstanden...:kont:

Ja, ik snap niet dat ze daar geen weerstandnetwerkjes voor gebruikt hebben (zie plaatje). Die 10K weerstanden kwamen echt m'n strot uit toen de sequencer af was. :r

Attachments

• weerstanden.jpg
    weerstanden.jpg
    2,6 KB · Bekeken: 104
Back