x0xb0x - 303 kloon

heeft iemand misschien eengoede tip voor het verwijderen van fluxresten ?

Zie eerder in deze thread het advies van Twiki voor Fluxclene. Heb inmiddels een bus hier staan en dat werkt inderdaad erg mooi.

ik heb nu een bus Kontakt WL spray, maar het wordt er alleen maar viezer op.

Ehm, van Kontakt zou je sowieso de PCC moeten hebben, toch? En eventueel daarna nog WL (volgens hun eigen aanwijzingen):
http://www.eijlander.nl/article.php?group=1174&id=47563

nou hij zit in elkaar, maar werken ho maar. de synth zelf, het "analoge gedeelte" werkt prima, maar 't digitale niet.

als ik em aan zet krijg ik random leds aan, enig idee?
zou flux een probleem kunnen zijn?

Origineel geplaatst door wires
nou hij zit in elkaar, maar werken ho maar. de synth zelf, het "analoge gedeelte" werkt prima, maar 't digitale niet.

als ik em aan zet krijg ik random leds aan, enig idee?
zou flux een probleem kunnen zijn?

Waarschijnlijk zit er nog iets niet helemaal lekker gesoldeerd. De kans, dat het probleem veroorzaakt wordt door soldeerflux, is zeer klein.

nog een tip voor als iemand smd moet solderen (usb). ik had geen wick in huis, en bovendien vind ik het k*t spul, dus ik moest
ff iets anders bedenken. en ook geen flux btw.

wat je doet is als eerste de smd chip op het io board solderen. goed uitlijnen dmv twee hoekjes solderen, en dan een kant (8 pootjes dus) helemaal solderen met dikke klont tin (veel flux dus), en dan de print, als de tin nog vloeibaar is, hard tegen je tafel aan tikken. als het goed is is alle tin dan er af en zijn de pootjes vrij. zo niet, ff verhitten, evt wat extra tin (vanwege de flux) en herhalen. voor zover kan kan zien is mijn chip nu helemaal top gesoldeerd :-)

tuurlijk wel opletten dat je je print niet sloopt

Wat een vage omschrijving Jelle. Dikke klont tin, tegen de tafel tikken??? Dat klinkt niet echt als professioneel en zeker niet als een tip. Of ik begrijp het gewoon niet?
Als je tin wilt verwijderen, dan gebruik je een tinzuiger na verhitting. Dikke klonten tin is nou ook niet echt relax.

En ik lees net in je laatste berichtje dat je apparaat niet werkt. hmmm 8o)

p.s. Ik woon vlakbij en heb een hele fijne soldeerbout, tinzuiger, derde handje met vergrootglas en een multiemeter.

hey sander, hehe :-)

well.. ik weet wel wat ik doe hoor 'kheb ook goeie spullen in huis, anders had ik die x0xbox niet gekocht :)

maar dat met die smd, dat werkt uitstekend hoor. ziet er pro uit, gewoon je hete tin wegtikken zegmaar.
ik heb geen tinzuiger, dat wat vast beter geweest, maar usb gedeelte gestest en dat werkte prima.

ik ga nog ff foutzoeken.. maar shit zit echt prima in elkaar, ik ben toch bang dat ik misschien die cpu heb gefried
op een of andere manier.. *doh*

check dit, een trace op mijn ioboard die er volgens mij niet hoort. hebben jullie dit ook?

ioboard_rev.jpg

als het echt mot zal het wel kunnen, maar dit is alleen ff om te kijken of de miccroprocessor een kik geeft als je ertegen praat.
in de mcu zit een klein bootloader programmatja dat "?" antwoord als je <esc><esc> aan haar vraagt.
doet ie dat niet, dan is je mcu koekhappen.

er zit geloof ik wel een protocol in om em via usb te programmeren etc...

maargoed, ik moet dus wachten tot ik een nieuwe processor heb, bah...

als het echt mot zal het wel kunnen, maar dit is alleen ff om te kijken of de miccroprocessor een kik geeft als je ertegen praat.
in de mcu zit een klein bootloader programmatja dat "?" antwoord als je <esc><esc> aan haar vraagt.
doet ie dat niet, dan is je mcu koekhappen.

er zit geloof ik wel een protocol in om em via usb te programmeren etc...

maargoed, ik moet dus wachten tot ik een nieuwe processor heb, bah...

heb je je cpu met het in elkaat zetten op een voetje gezet? heb ik wel gelijk gedaan (bij alle ic's trouwens). je kunt misschien ook even proberen er nieuwe firmware via usb in te laden. welk kit nummer heb je trouwens, ivm "defecte" cpu's.

hey , ik heb #158 dacht ik, .. cpu zit in voetje, had ik eigenlijk ook bij andere IC's moeten doen, maar goed.
usb uploaden werkt niet, de bootloader reageerd niet.. ergo cpu aan gort.. helaas

Hey elektro! Ik ga vrijdag bij Etaoin langs om de BOM te checken en te kijken of ik de goeie BA6110's heb. Hij gaat hem voor me bouwen, ik weet nada van electronica en solderen. Ik heb al een BA662 dus binnen een week of 2/3 zal mijn b0xje klaar zijn!!

Balen dat je nog geen chips terug hebt....zit ie verder al helemaal in elkaar? Die paar foto's zagen er iig goed uit!! Als je wilt, kunnen we natuurlijk ook regelen dat je mijn 6110's neemt (als ze ok zijn) en mij de jouwe straks teruggeeft.....idee?
Hoe kan ik zien of ze goed zijn of niet? Dan check ik dat vanavond.

check dit, een trace op mijn ioboard die er volgens mij niet hoort. hebben jullie dit ook?

ioboard_rev.jpg

nou, dan moet je ff de trace isoleren(snijden) en heel precies boren met een 0.8 boortje ofzo.
en dan verbinden, niet zo mooi, maar zie je toch niet.

toch?

ik heb gewoon met een afbreek mesje die fout weggesneden, geen probleem. de sluiting is nu verholpen, maar mijn cpu is toasted, dus die bak werkt nog niet, helaas :(

Back