x0xb0x - 303 kloon

Peter,

je kan aan jouw 6110 datum code zien of het de kapotte is:

People who have ordered x0xb0x's and have a ba6110 chip with the datecode "420 178" will be relieved to hear that the chip is completely uselsee and thats why their synth isnt working right. Email me (reply) for a replacement if you havent already. This only applies to chips with "420 178" written on them.

ik wacht toch ng maar eventjes, want mijn nieuwe frontpanel zit er ook bij. de oude die vol krassen zat heb ik teruggestuurd...

maar ik laat het meteen weten als ik nieuws heb :)

Kom net van Etaoin vandaan: mijn 6110 is kaputt! De 662 knettert daarentegen prima in zijn x0xb0x..!! Meteen even met de zijne gespeeld en die klinkt geweldig!! Echt heel vet en punchy. Nu kan ik niet wachten tot de mijne af is.....! :D

Wat me erg opviel is de kwaliteit van de onderdelen. Alles voelt stevig maar lekker soepel. De knoppen hebben goed grip en draaien super! Lekker freaken dus. Mooi bakkie!!! (zeker een must voor dat geld).

Op Ebay.de staat er nu nog 1 van dezelfde verkoper (Frage_de) voor 24 euro buy it now. Hij heeft een hele stapel volgens mij en zet ze 1 voor 1 op ebay.de. De man is wel ok: chip is als nieuw en werkt goed. Maar wat nou precies het verschil is met de 6110......dat is subjectief volgens mij......

Hoe staat het met de jouwe? Af behalve de 6110? Limor mailde me net al terug dat ze een nwe 6110 opstuurt. Snelle service!

Moet Limor die chips nog krijgen?

Dan neem je toch die 662 uit DE? Die 24 euro ben je zo weer vergeten. Heb je meteen die authentieke sound!

*D

ik heb voor de zekerheid maar een 6110 bij senso besteld, en gelijk 40 van die 733 transistortjes erbij. kan ik lekker die met de hoogste beta eruit zoeken:) die dingen kosten toch geen drol ...

x0xb0x #149 alive!

x0xb0x #149 alive!

mijn x0xb0x leeft al; hij geeft al een mooie sawtooth wave!

@elektro: frontpanel moest jij ook nog ja. Dan moet je toch wachten. Maar je hebt er toch maar 1 bij Senso gehaald? :) ongeduldig?! Maakt dat nou echt heel erg veel uit of je een hogere beta waarde voor de 733 hebt dan 300?

Attachments

• x0xsaw.jpg
    x0xsaw.jpg
    56,4 KB · Bekeken: 110
Etaoin....:halleluja

Hoe krijg je het voor elkaar?! (forumlid Etaoin is zaterdag begonnen en gaat dus als een speer!!)
Zal ik het :biertje: vast klaarzetten om mee te nemen? :D

Hoe zit het nou met die high-beta 733's?

Zal ik het :biertje: vast klaarzetten om mee te nemen? :D

Goed plan :D

Ik moet nog een LEDje of 15 en de toetsen, en dan stemmen en afmonteren.
Dus morgen is ie wel klaar denk ik (tegenslagen voorbehouden...)

Hoe zit het nou met die high-beta 733's?

De 733's die ze leveren zijn niet hetzelfde type als in de originele 303.
Die in de 303 hebben een hogere beta dan deze. Vandaar dat ze aanraden
je setje even te checken en van hoog naar laag op de juiste positie erin
te zetten (Q10, Q9, Q8, uit mijn hoofd). Jouw kit zaten er precies 3 in
die op mijn meter meer dan 300 waren (311, 312 en 326).

ik heb er 40 van besteld bij Senso :) kost toch geen drol, en meer kans dat er iets leuks tussen zit :) maar welke waardes zijn aan te raden ? gewoon zo hoog mogelijk ?

ik baal er een beetje van, het frontpanel en de 6110 zijn nog steeds niet binnen bij Limor. en ze kan niks sturen voordat ze zelf mijn spullen binnen heeft, zegt ze... dat wordt weer maanden wachten dus :( :(

Origineel geplaatst door elektrovolt
ik heb er 40 van besteld bij Senso :) kost toch geen drol, en meer kans dat er iets leuks tussen zit :) maar welke waardes zijn aan te raden ? gewoon zo hoog mogelijk ?

Van de site:
the 2sa733p has a beta (gain) which ranges from 270 to 310 or so whereas the 2sa733ap has a beta from 300 to 350 or something of that nature. (the original used 2sa733ap's whereas we use 2sa733p's)

Happy Birthday!

Happy Birthday!

Hey, zit ik te slapen of zit ik te slapen?! Gefeliciteerd Etaoin. Mogen de jaren voor je vervuld zijn van voorspoed ende plezantigheden! :okdan:

Acid Party tonight!!

Acid Party tonight!!

Cool. Impressive. Meer acid! :) Zo'n verjaarsfeestje wil ik ook wel ... !!

Back