x0xb0x - 303 kloon

Re: Re: Re: Re: kosten x0xb0x

Re: Re: Re: Re: kosten x0xb0x

Origineel geplaatst door etaoin
Volgens mij is het enige verschil dat ik er niet aan hoef te verdienen, voor mij is het hobby. De staatskas wordt er bij mij ook ongeveer 21 euro beter van.
met andere woorden, je zit er een 6 uur aan voor 29€?

Origineel geplaatst door Natural_Demon
met andere woorden, je zit er een 6 uur aan voor 29€?

Volgens mij mist iedereen het punt hier volledig. Ik heb er niet op uurloon aan gewerkt, ik heb er aan gewerkt omdat ik het leuk vond. Dat ik daar achteraf wat voor kreeg was leuk, maar daar is het niet om begonnen.

Volgens mij mist iedereen het punt hier volledig. Ik heb er niet op uurloon aan gewerkt, ik heb er aan gewerkt omdat ik het leuk vond. Dat ik daar achteraf wat voor kreeg was leuk, maar daar is het niet om begonnen.

hmmm, een uurtje is ok, ook nog wel 2 uurtjes, maar meer als dat voor vreemden wil ik toch betaald hebben, anders gaat mijn intresse eraf.
en ik vind het ook leuk, ik ben dag en nacht bezig met de 909 en de 303.
research, ontwerpen, testen, groeps bestelling, ect, ect

Afregelen

Afregelen

Vorige week heb ik mijn x0xb0x (nr. 274) binnen gekregen.
Helaas moest ik nog wel ruim 70 euro betalen aan de postbode, maar dat mocht de pret niet drukken.
Elke dag heb ik een stukje van de x0xb0x in elkaar gezet en ik ben nu zover dat ie bijna klaar is.
Het enige wat ik niet helemaal snap is hoe ik hem af moet regelen.
De website heeft het over een osciloscoop, maar die heb ik helaas niet.
Ik hoop dat een van de forum leden zo'n ding heeft en me zou willen helpen het ding even juist af te stellen.

Groeten,

Rene

Re: Afregelen

Re: Afregelen

De website heeft het over een osciloscoop, maar die heb ik helaas niet.

Die heb je voor het afregelen op zich ook niet nodig, alleen maar om de golfvormen te controleren.

Er zitten vier trimmers in. Eentje in de voeding om exact 5.333 volt in te stellen, dat doe je met een multimeter. Eentje voor de VCF, die stel je gewoon af naar smaak, en twee voor de VCO: eentje die de toonhoogte bepaalt en eentje waarmee je 1V/octaaf instelt. Die kun je het beste met een frequentiemeter (en een gewone chromatische stemmer voldoet al!) instellen.
De ene op de absolute toonhoogte en de ander zodat een octaaf ook echt een octaaf is. Let erop dat deze twee trimmers elkaar beinvloeden, dus dat je waarschijnlijk een paar keer heen en weer moet.

Die voeding heb ik al enigzins afgeregeld, alleen gaat mijn multimeter maar tot twee decimalen achter de komma nauwkeurig. Ik heb hem op 5.33V gezet. Ik kan me niet voorstellen dat het verschil tussen 5.33V en 5.333V waarneembaar is.

Een frequentiemeter of stemmer heb ik helaas niet. het enige wat ik heb is een multimeter (type el cheapo) die spanning en weerstanden kan meten.
Wat dat deel betreft zou ik dus nog steeds wat hulp kunnen gebruiken.

Voor wat betreft het controleren van die golfvormen kan ik de uitgang van de x0xb0x natuurlijk aan m'n pc hangen en de boel even opnemen als wav en in een editor bekijken. Is een kleine omweg, maar moet ook wel lukken.

Helaas bleek er 1 onderdeel te ontbreken in mijn kit. De 2SK30AY (Q39) blijkt er niet in te zitten :-(
Hopelijk krijg ik die snel.

Ik vroeg me af of ik ondanks dat dit onderdeel ontbreekt de x0xb0x al kan afregelen.
Is dit onderdeel erg crusciaal voor het afregelen van de x0xb0x, of kan ik hem gewoon afregelen en later die 2SK30AY erop solderen?
Ik wil natuurlijk voorkomen dat ik hem nu afregel en het later opnieuw met doen als dat onderdeeltje erop zit.
Bovendien vraag ik me af of de x0xb0x het wel doet zonder dat onderdeel. Ik mis de technische kennis, dus ik vrag me af of het wel veilig is als ik hem zonder dat onderdeeltje aan zet.

Rene

FF tussendoor...

Ik heb zowat een jaar geleden me ingeschreven en ook zoeen X0XBoX besteld... maar verder nix meer van vernomen.....

Is dit normaal ?

re

re

heb je bericht terug gehad dat je op de wachtlijst kwam te staan?

Origineel geplaatst door LisKa
Ik heb zowat een jaar geleden me ingeschreven en ook zoeen X0XBoX besteld... maar verder nix meer van vernomen.....
Is dit normaal ? [/B]

Dat je je ingeschreven hebt maar verder niks gehoord hebt wel, dat gebeurde bij mij ook. Ik hoorde pas iets toen ik aan de beurt was op de wachtlijst. De meeste mensen krijgen nog iets van "ok" terug, maar zelfs dat had ik niet.

Als je 'm echt besteld hebt (dus geld betaald, etc) en niet gekregen, dan is dat uiteraard niet normaal.

ik moest bij de bestelling gelijk betalen, het duurde wel 8 weken (als het niet langer is) maar ik heb hem nu wel

hi, ik heb dit weekend toevallig kontakt gehad mit limor en ze zei tegen mij dat het afgelopen is.

een stuk uit onze chat ....

me: hi limor
4:36 PM Adafruit: yes
me: how are ya?
Adafruit: working hard
me: on the xoxbox?
4:37 PM on sunday?
Adafruit: no other projects
x0xb0x is done
me: oh

dus ....

Origineel geplaatst door Natural_Demon
x0xb0x is done

Heb je ook doorgevraagd? Want dit kan gewoon betekenen dat ze op die dag klaar was met de x0xb0x-dingen die ze toen nog moest doen. Het zegt op zich niks over dat het hele project verder van de baan is.

Sowieso worden op het moment dat Limor ermee stopt de Gerber-files van de printplaten vrijgegeven, en dat is nog niet gebeurd.

nee, ik heb niet doorgevaard, want ik wil geen suxbox.
ik was aan het dealen over japanse onderdelen met limor.
limor was geintresseerd in mijn voorraad onderdelen uit hong kong

ik heb een ml-303 v6 en ben bezig met mijn eigen 303, die wel 100% kopie is.
ik heb alle onderdelen, behalve de 560r ptc en printplaat.

ja, die worden vrijgegeven, maar dat duurt nog ff.

Volgens mij wilde ze gewoon zeggen dat het werk aan de xoxbox voorbij is; hij is immers af, hoe kun je er dan hard aan werken... :geslaagd:

En als ze er toch mee ophouden dan ware het idd leuk om de .brd files te krijgen. Ik ben nu zelf bezig PCB's te routen van die schematics die online staan (voedingsbord is klaar en ook wat aangepast).

ja dat heb ik ook gedaan.
ik heb alles eraf gegooid en alleen het analoge gedeelte overgehouden.

zoek je nog onderdelen voor je kloontje.
ik heb alles in huis.

van 2sc733 tot 2sk30a-O, an6562 en alles er tussen

groet

Ik heb alles voor één kloon. Maar ik wil er graag meerdere maken, ik zoek dus nog vooral de 2SC1583, de rest heb ik eigenlijk. De winkel waar ik ze kocht vroeg er immers 6,5 euro per stuk voor.

Ik koop er denk ik wat bij limor (zijn goedkoop daar), maar ik heb geen creditcard dus kan haar niet paypallen... De card van m'n vader mag ik pas na m'n examens gebruiken dus ik moet nog effe geduld hebben... :P

Je kunt ook gewoon vanaf een bankrekening geld naar een Paypal account overmaken hoor.

In Nederland wel... Niet in België...

Back