x0xb0x - 303 kloon

Origineel geplaatst door Steven V
In Nederland wel... Niet in België...

Ok, dat wist ik niet.

Je kunt eventueel geld overmaken naar iemand met een paypal-account en die persoon dan dat geld naar jouw paypal-account laten sturen. Dan heb je ook paypal-krediet en zonder creditcard of overschrijving.

Origineel geplaatst door Natural_Demon
en ben bezig met mijn eigen 303, die wel 100% kopie is.
i

hee dat is lache;
wat is er niet 100% kopie aan de xoxbox (even afgezien van de nieuwerwetsigheden als usb etc.)

Hey maar, ik heb me zoeen jaar geleden via mail laten inschrijven om ook de X0Xbox te bestellen, ik kreeg een paar dagen later een reactie mailtje met alleen maar de inhoud; "ok..."

Nu heb ik in de tussentijd nog steeds helemaal niks, nakkes, nada te horen gekregen wat betreft de bestelling... is dit normaal ?!?! :frons:

exorbis: gewoon mailen en vragen of je er nu een kan bestellen, ze zal het wel vergeten zijn of er is iets misgegaan.. die chick heeft het nogal druk geloof ik

hi, ik heb dit weekend toevallig kontakt gehad mit limor en ze zei tegen mij dat het afgelopen is.

ja voor haar misschien, maar er zijn nog genoeg mensen met die machine bezig..

ik zelf ben met een arpregiattor, chord memory meerdere track drum sequencer en andere shit bezig.
vandaag heb ik wat onderdelen binnengekregen voor een kleine mod waarmee de x0xb0x een wavetable synth gaat worden, misschien wel semi-polyfoon (ff kijken of mcu snel genoeg is).
dus dat het "afgelopen" is is echt onzin, het project is gewoon volwassen nu

citaat:
en ben bezig met mijn eigen 303, die wel 100% kopie is.
hee dat is lache;
wat is er niet 100% kopie aan de xoxbox (even afgezien van de nieuwerwetsigheden als usb etc.)

inderdaad, lijkt me echt tijdverspilling om WEER een 303 clone te maken... het x0xb0x analoge gedeelte (zeker als je die psu mods enzo doet) klink gewoon als een 303... ik kan me niet voorstellen dat je daar nog iets aan wilt veranderen..
verder niemand zit te wachten op die kutsequencer van de 303, en zelfs dan, als je die echt wilt lijkt het me toch zinniger om hem op een moderne MCU of fpga te implementeren...

maargoed, iedere freak z'n ding...

Origineel geplaatst door Exorbis
Hey maar, ik heb me zoeen jaar geleden via mail laten inschrijven om ook de X0Xbox te bestellen, ik kreeg een paar dagen later een reactie mailtje met alleen maar de inhoud; "ok..."

Nu heb ik in de tussentijd nog steeds helemaal niks, nakkes, nada te horen gekregen wat betreft de bestelling... is dit normaal ?!?! :frons:

ja dat had ik ook, de ene keer antwoord ze snel en correct, de andere keer duurt het weken en met een heel kortaf antwoord.

gewoon nog een keer mailen, en vragen om wat meer info over wanneer en hoe.

succes, de x0xb0x is echt de moeite waard !

Ok, ben helaas alleen in de langdurige tussentijd hun email adres kwijtgeraakt...
Dus of iemand mij die weer kan doorgeven ? :confused:

gast check de site of anders het forum...

De site; hmm, heb geen URL

Het forum ; hmm, 32 pagina's

:stupid

Gaan ze nu stoppen met kits verkopen? Want dan gingen de PCB layouts toch op de site verschijnen?

Re: re

Re: re

Origineel geplaatst door rombraz
pagina 1.. 1ste post.

Hey thanks !

over "door de bomen het bos niet meer zien" gesproken :D

er komt binnenkort van iemand die op ebay 303,606,808 en 909 spare(cloned)parts verkoopt een 100% clone van het orginele printplaatje van de 303.

:)

Zo, heb ff een mailtje gestuurd, nu nog maar hopen en afwachten...

er komt binnenkort van iemand die op ebay 303,606,808 en 909 spare(cloned)parts verkoopt een 100% clone van het orginele printplaatje van de 303.

Wat ben je daar nu mee? Die MCU wordt al jaren niet meer gemaakt, en daarbij heb je de sourcecode niet. Voor het analoge synth-gedeelte is dit misschien nog interessant, maar voor de rest...

geen probleem

www.ultra303.de

Tof project, maar het is niet open-source, ik vraag me dan af hoe je dat in je eigen kloon gaat stoppen? De xoxbox heeft overigens een eigen besturingssysteem... waarom zou je het jezelf lastig maken en die niet gebruiken?

hmm, omdat all mijn DIY met PIC zijn.
ik heb zo'n 100 pic's in huis in 5 verschillinden types.
16f84a
16f628A
18f1320
18f252
18lf454
18f452.
daarnaast moet ik andere branders hebben en weer gaan leren hoe atmel, freescale or andere chips functioneren.

ik heb ankele kits in huis en ik ben over geen 1 voor 100% tevreden.
de xoxbox heeft geen lcd/p-led.
de ml-303 wel, maar geen dual pot voor resonance.

ik wil er 1 hebben die aan mijn eisen voldoet.
en eventueel als module kan werken.

de xoxbox is met een atmel gemaakt?
ik heb een hele berg microchip pics hier liggen, daarnaast een stapeltje lcd schermples(p-led).
ik heb ook alleen tijd besteed aan pics.
dus met pic kan ik me vinden, de rest zou ik dus moeten bijspijkeren.

bovendien zit dit er mooier uit
www.acidcode.de

er zijn genoeg pinnen over op de mcu in de x0xbox (atmel atmega162) om en lcd aan te sluiten

het hele os is in C geschreven, dus het verschil met een PIC is minimaal en je hebt genoeg voorbeelden
in het bestaande OS welke je kan gebruiken voor de lowlevel aansturing van een LCD.
bv http://x0xb0x.cvs.sourceforge.net/x0xb0x/firmware/eeprom.c?view=markup
bijspijkeren valt wel mee dus, heb je in 10 min door

de chips hebben een bootloader, waarmee je via usb nieuw os kan uploaden,
dus je hebt geen programmer nodig. mocht je je chip opblazen, bij ladyada heb je een verse
geprogrammed en wel, inclusief verzenden binnen een week voor $8

bovendien, als je een beetje je best doet is het met wat creativiteit goed mogelijk de interface zonder
lcd te bouwen.

(ik heb een bruikbare interface voor een vector/wavetable synthesizer in de x0xb0x, enigste hardware
aanpassingen zijn een DAC en groter EEPROM, en toch krijgt de synthesizer een modulatie matrix, fm matrix,
2 lfos, 2 5-stage envs, chord memory, arpegiattor en een sequencer-- allemaal editbaar op de bestaande
x0xb0x interface zonder lcd-- alleen een papieren overlaytje)

ik wil je geen x0xb0x verkopen, maar wederom een clone bouwen lijkt mij een waste als een LCD het grootste
gemis is op de x0xbox- beter dat ding modden.

en inderdaad die ultra-303, zeker tof project (wil ik ooit nog eens met de matrix-1000 doen),
maar niet open source, dus wat schiet je daar mee op?
kan je nog steeds niet de perfecte 303 bouwen.

tis maar een idee :eureka:

Back