x0xb0x - 303 kloon

Origineel geplaatst door m.u.f.f
ik had me in maart aangemeld voor de 4e run, en heb hem sinds 2 weken in huis. Bij elke run is het de vraag of er een volgende komt vanwege wat schaarse onderdelen.

Ik heb ook het idee dat Limor er steeds minder zin in heeft om alles weer bij elkaar te zoeken en pakketjes te maken.

Origineel geplaatst door etaoin
Ik heb ook het idee dat Limor er steeds minder zin in heeft om alles weer bij elkaar te zoeken en pakketjes te maken.

Ik kan ook niet echt een hoogte krijgen van haar, tis een echte diehard nerd, in de goede zin hoor. Maar denk dat ze na 400 x0xes het wel gezien heeft :D

Zijn er al mensen hier die mods hebben uitgevoerd ? Ook bv visuele, zoals een andere paneloverlay oid. Aangezien hier weer berg x0xjes zitten misschien een idee om panelsheets te laten maken met een groepsaankoop ?

Vandaag heb ik een x0xb0x gekocht van een mede forumlid. nu is alleen het geval dat alle lampjes uitgaan als ik hem in users mode B en C zet. Daarnaast speelt hij ook als hij in pattern mode staat weet het eerste pattern maar speeld hij vervolgens andere patterns die helemaal niet in de machine staat. ook werkt de chaining niet in pattern mode.
Kan iemand mij vertellen of het normaal is dat de machine geen lichtjes geeft als hij in users mode B en C staat. en hoe ik in pattern mode gewoon het patroon speelt die ik selecteer.

Gegroet jeffrey

Origineel geplaatst door etaoin
Volgens mij is het vrij logisch dat hij in USER A, B of C niks doet, want zover ik weet zit er (nog) niks achter die knop.

Chainen moet in track mode dacht ik.

Hij moet juist niet chainen..je maakt een patroonje in edit. vervolgens ga je naar pattern midi. als ik dan een partoonje selecteer dan speelt hij die wel af maar vervolgens speeld hij patronen die ik niet in de machine heb staan...voor zover ik het weet dan..
Wil je zeggen dat hij nu een chain speeld die ik uit moet zetten?
Wat ik wil is dus in pattern mode mn patroon spelen die ik selecteer en niet dat hij verder gaat met what ever it would be

Origineel geplaatst door Niel
Zijn er al mensen hier die mods hebben uitgevoerd ? Ook bv visuele, zoals een andere paneloverlay oid. Aangezien hier weer berg x0xjes zitten misschien een idee om panelsheets te laten maken met een groepsaankoop ?

ik speel zelf met idee een andere casing te doen, zoals deze:

caseconcept.jpg

maar minimaal $80 + verzendkosten vind ik een beetj eprijzig, zit er zelf aan te denken een stuk aluminium op mijn pa's werk (hts haarlem) te laten buigen, maar weet nog niet wat de kosten hiervan zijn. zal niet veekl zijn lijkt me.

heb ook al andere ledjes gehaald, ik ga die nog vlak afschuren, spijtig dat ze in nederland stukken duurder zijn dan in duitsland.

qua mods wil ik de volgende er in gooien:

on/off knop (al gedaan)
de bass boost
devilfish overdrive mod
filder modulation mod
en eventueel resonancemod

en in de tussentijd ga ik de zwarte case metallic spuiten, want ik vind het zwarte enorm goedkoop uitzien.

:D

heb de overige mods nog even achterwege gelaten, wil deze op een mooie manier verwerken in de case, lieft binnen de alu plaat.

Het is mijn eerste hardware synth en moet zeggen dat ik gisteren een tijd lang heb lopen spelen met de knopjes, de bass boost mod is zeker erg lekker.

Overdrive mod (deveilfish) ga ik zsm er in gooien

Attachments

• x0xb0x.jpg
    x0xb0x.jpg
    275,6 KB · Bekeken: 105
Na een paar avonden eraan te werken gisteren men x0xb0x afgewerkt....
Nu vol verwachting men x0xb0x aangezet en hij speelt :) maar het is net alsof de tempo-knop vast zit bij de hoogste bpm-waarde, dus ik hoor een sequence in random playmode maar die speelt veel te rap af....
Als ik draai aan de tempo knop veranderd er niets aan de bpm :stupid al de andere knoppen cutoff, resonance, envelope, decay werken wel goed. En als ik hem op keyboard zet kan ik zonder probelemen alle noten afspeelen.
Ik heb gekeken op de printplaat waar de rotary knop (tempo -knop) zit maar alle componenten lijken op hun juiste plaats te zitten.
Misschien ligt het dan aan de rotary switch zelf ?

Is er iemand die mij verder zou kunnen helpen of het zelfde probleem gehad heeft :confused:

Origineel geplaatst door Arnoid
Na een paar avonden eraan te werken gisteren men x0xb0x afgewerkt....
Nu vol verwachting men x0xb0x aangezet en hij speelt :) maar het is net alsof de tempo-knop vast zit bij de hoogste bpm-waarde, dus ik hoor een sequence in random playmode maar die speelt veel te rap af....
Als ik draai aan de tempo knop veranderd er niets aan de bpm :stupid al de andere knoppen cutoff, resonance, envelope, decay werken wel goed. En als ik hem op keyboard zet kan ik zonder probelemen alle noten afspeelen.
Ik heb gekeken op de printplaat waar de rotary knop (tempo -knop) zit maar alle componenten lijken op hun juiste plaats te zitten.
Misschien ligt het dan aan de rotary switch zelf ?

Is er iemand die mij verder zou kunnen helpen of het zelfde probleem gehad heeft :confused:

ik zou de solderingen eens goed checken als ik jou was. Ook echt de juiste pod meter daar geplaatst? Verschillen zijn soms moeilijk te zien. Haal anders een nieuwe podmeter bij ej electronicaboer om de hoek (rechts de deur uit)

]ik zou de solderingen eens goed checken als ik jou was. Ook echt de juiste pod meter daar geplaatst? Verschillen zijn soms moeilijk te zien. Haal anders een nieuwe podmeter bij ej electronicaboer om de hoek (rechts de deur uit)

Het is zeker de juiste potmeter je kan moeilijk missen omdat er maar één rotary encoder in het pakket zit en die is voor de tempo knob... Ik zal vnvd nog eens goed de solderingen enz. bekijken.

Zou het misschien ook niet kunnen liggen aan de firmware ?
Op men microcontroller staat v1.04... als ik de firmware er eens opnieuw opzet dan zal hij misschien wel werken zoals het moet?

Origineel geplaatst door Arnoid
Het is zeker de juiste potmeter je kan moeilijk missen omdat er maar één rotary encoder in het pakket zit en die is voor de tempo knob... Ik zal vnvd nog eens goed de solderingen enz. bekijken.

Zou het misschien ook niet kunnen liggen aan de firmware ?
Op men microcontroller staat v1.04... als ik de firmware er eens opnieuw opzet dan zal hij misschien wel werken zoals het moet?

ik heb ook een paar kee rmijn firmware er op moeten zetten voordta het goed werkte, de firmware update software was enorm instabiel.

Maar ik denk dat het aan de contactpunten ligt, controlleer anders even de contactpuntjes met een mulitmeter.

ik heb ook een paar kee rmijn firmware er op moeten zetten voordta het goed werkte, de firmware update software was enorm instabiel.

Maar ik denk dat het aan de contactpunten ligt, controlleer anders even de contactpuntjes met een mulitmeter

Kzal die contactpunten in de buurt van het tempo-gedeelte eens overlopen....
Ik twijfel om die firmware er nog eens op te zetten omdat de laatste versie 1.04 is en er hangt op men microcontroller een stickertje met v1.04 op dus ik denk dat het weinig zal uitmaken als ik die nog eens her-flash.

Back