Cubasis herkent mijn MIDI-interface niet...

P@ulu$

Master of Disaster
Ej mensen,

Echt, word er onderhand gek van van dat gedoe met mijn MIDI-shit, maar het moet toch een keer lukken.

Ik heb mijn MIDI-interface aangesloten op mijn computer(USB) en de driver doet het enzo(want bij "geluiden en audioapparaten" staat dat het ding correct werkt).

Alleen kijk ik nu bij mijn Cubasis VST dan zie ik dat ie niks binnen krijgt! Alle kabels zitten goed, maar ik kan ook niet in het lijst van "output" mijn interface vinden, staat er niet tussen?:confused:

ESI M4U

Ik heb het op mijn programma "Music studio 2005 deluxe" geprobeerd laatst, en toen deed ie het. Maar nu ineens niet meer. En op mijn Cubasis ook niet....

Hmm,

ik gebruik precies dezelfde combinatie. Heb eigenlijk geen problemen. Misschien moet je even de driver opnieuw installeren, en wel precies zoals het in de handleiding in mooi Koreaans Engels staat. Was bij mij ook een keer nodig.

Installeren van die driver is wat vervelend, omdat Windows zijn eigen driver wil gebruiken en dan denkt dat het goed is. Dan werkt het ding echter niet. Als je de meegeleverde driver echter correct installeert, komt het helemaal goed.

Idd, hij zegt namelijk van dat als je deze driver installeert, dat je computer in nu of in de toekomst onstabiel wordt enzo......maar dan kan ik hem gewoon installeren?

Ja hoor, die boodschap is gewoon zo n "vertrouw alleen Microsoft" gezeur. Gewoon doen, dan werkt het allemaal gewoon!

Hmmm....MIDI-interface doet het nu wel, alleen....hoe selecteer ik nu mijn synth. Want heb hier zo'n handleiding, en daar staat "klik op de infobalk op "instruments".". Maar jah dat zie ik niet staan. En....de transportbar heeft ook van MIDI-activiteit, maar die doet bij mij niks? :confused:

Laatst gewijzigd:
Lama, het is al opgelost!
;)

Back